Lord vs. bara heroes

edited 15 oktober 2008 23:47 in Warhammer fantasy
Nej jag menar inte att det blir nån duell.
Det var så att jag fick rådet att kanske skippa att ha en Lord på 2250p, o köra bara heroes.

Är det många som gör det i fantasy?
Funkar det att köra så då.. Är det till och med kanske bra? =)

Kommentarer

  • Beror helt på vilken armé du spelar. Dvärgar t ex tror jag klarar sig alldeles utmärkt utan lord medan vampire counts behöver en lord för att funka.

  • Håller med.

    Generellt (väldigt generellt) så klarar sig alver och dvärgar medan resten gärna ser en lord. Även i arméer som inte är helt beroende av LD (Tomb kings t.ex.) så tjänar man oftast på att ta en billig lord som fighterkaraktär istället för en hjälte.

  • håller ej med om att dvärgar klarar sig utan lord men ;)
  • Har aldrig gjort en lista utan Lord. Även om jag inte har så mycket poäng över till karaktärerna så har det ändå känts värt med en bantad Lord istället för bara heroes

  • Har kört ett par gånger listor utan Lord, till Highelves som Seto redan sagt funkar det rätt bra, deras grunts slåss så pass bra att de klarar sig rätt bra mot många andras heroes, och en High elf prince är egentligen ingen större mördarmaskin. Inte mycket mer än vad en Heroe kan göra, det är väl egentligen om du måste ha mycket magi i He som en lord är ett måste.

    Sedan har jag kört utan Lord i DoC ett gäng matcher på 2250p och tycker att det gick riktigt bra då också. kanske inte lika enkelt som med en Blodtörstare, men man får plats med mer grunts, och kan därmed "dominera" banan på ett litet annat sätt

    Kan nästan tänka mig att det komme funka spela utan Lord till nya Chaos också, du kommer inte att behöva slå så många LD slag, och allt är redan undivided, plus att de slår rätt hårt så du har gjort nått fel om du hamnar i en strid som du förlorar med allt för mycket.

Sign In or Register to comment.