Regelfrågor

edited 15 oktober 2008 01:32 in Warhammer 40k
hej jag har ett par regel frågor men kommer bara på några just nu.
andra personer får ställa regel frågor i den här tråden så kanske vi minskar antalet regelfrågs trådar.

räknas orkernas wrecking ball som en arment om man slår arment destroyd på listan? eller blir min vehical immobalast men får fortfarande slå på units inom 2?

när utdelas hitsen från deffrollan? före death or glory?

Kommentarer

  • Har inte wrecking ball regeln i huvet men för Deffrollan så spelar det ingen roll. Väljer gruppen att göra Death or Glory tar de 2 D6 s10 träffar även om den stoppas, men 1 D6 om de inte väljer att göra det.
    Risky business.
  • Det hade kunnat göra skillnad på vilka som står kvar efteråt och får göra Death or Glory.

  • precis om hans förbannade power fist nisse råkar krossas så blir hans death or golry rätt tam om man har 14 i fronten ;)

    någon annan som har en aning om wrecking ball reglerna har hamnatr i två situatuioner som det är viktigt att veta när jag har slut på andra vapen och dom får in en träff som skulle immobalisa mig om den inte var ett vapen.
    eller
    att jag står nära en grupp med dyra nissar som är upptagan med annat och det inte kommer spela roll om jag är immobalist men min motståndare vill gärna skjuta bort min ball så att han inte får en styrka nio attack på sina ogryns.

    och hur blir det när jag har grot rigger på mitt fordon om dom har skjutit bort alla vapen och jag är imobaliste räknas det som att min vehical är utslagen eller får den stå där och försöka bli "helad" av grotsen?
Sign In or Register to comment.