Lookout sir

edited 14 oktober 2008 16:11 in Warhammer fantasy
En liten fråga, får en mounted character i en unit med 25 infanteri soldater lookout sir? Tänkte eftersom lookout sir bara gäller gubbar med lika stora baser under unit strengh 5. Har kollat i regelboken men är fortfarande förvirrad...

En till minifråga, visst får en tomb prince i en chariot unit med 5st chariots lookout sir? Är väldigt säker på detta men hyser endå vissa tvivel...

Tacksam för alla svar. :)

Kommentarer

  • Som jag läser spelar basstorlek ingen roll, så länge karaktären har mindre än us 5 så funkar look out sir!.

  • Såvitt jag vet så så får alla characters under US 5 look out sir, oavsett om man är mounted i en infanteri enhet eller inte. Står inget speciellt om lookout sir och characters i chariots (mest troligt för att alla characters i chariots, utom tomb kings, får US 5), så som jag tyder reglerna får han en lookout sir.
  • Du får ingen lookout sir i chariot, lookout sir har som sagt endast med dess egen us, så en demon i storm of chaos fick lookout sir i ett regemente om han stod med.
    En greater demon fick det inte. Som ovan redan skrivet så har det som sagt inget med basstorleken att göra.
  • Tack för svaren.

    Tog förövrigt fram TK boken för en mer kontroll och man har lookout sir i en unit med 5 eller fler chariots :)
Sign In or Register to comment.