Zombiearmé i 40k.

2»

Kommentarer

  • Hade tänkt använda orkcodexen för att representera en mer närstridsbaserad zombiehord.
    Nya tyranidcodexen skulle också kunna användas, men nu har jag kommit så långt och kommer inte ha tid att byta riktning så pass nära fanatic.

  • Zombiesarna på bilderna som har gevär kommer att användas som shootaboys. Modellerna följde med i lådan och är urprungligen inte zombies. Jag var tveksam på om dom skulle få vara med, men det fick dom vara.

    Plattformen är en lyftkransförsedd walker, som är hämtad från en konceptskiss som jag gjorde långt innan jag ens bestämde mig för att göra armén.

    Att ha med fordon i armén är lite avvikande från orginalidén med en hordarmé. Men min stora kärlek till scrap heap challenge-fordon, och tanken på att använda sådana i strid fick mig att bygga "lastbils"grejen. Jag gillar tanken på en gruvlastare som kommer "puttrande" genom öknen med flaket fullt av zombies.

    Jag har lite mer zombiegrejer på gång, dom kommer förhoppningsvis upp lite snabbare än dom andra bilderna.

  • edited 18 februari 2010 15:13

    Hittade lite kul grejer på youtube. Avsnitt 19 av 137:

    Ett litet smakprov :)

Sign In or Register to comment.