Boka match: Warmachine/Hordes

2456713

Kommentarer

  • Någon som är sugen på en match någon dag i veckan? Jobbar dag så efter middagstid är det enda som funkar för mig!
  • jag är ledig tisdag-onsdag så kom förbi föreningen då om du vill spela
  • Jag skulle vilja spela en match på lördag eller söndag (5-6 sep) är det någon som vill spela då? mk 1 helst, måste ju få till en lista till turneringen ;)
  • Jag kan ta en match imorgon, start mellan 13-14 funkar det?
  • Jo förresten du råkar inte ha menoths deckcard i pdf?
  • inte som pdf, men jag har kortleken och det finns många många dubletter i den(typ 3 st severius, 3 st monolithbearer trots att man bara får ha en av varje...) så för en smärre summa pengar så kan du säkert få det mesta i din armé.
  • hur blev det med spelandet? :P
  • a just det :P det borde funka, men närmare 14 helst, fest i natt. men jag kan höra av mig då jag vaknat till liv i morgon. Har ditt nummer här, så länge du inte bytt sedan senaste hordemachine turneringen.
  • hehe det går bra det, har samma nr som förrut så hör av dig :)
  • Nu har visst Privateer släppt dom officiella Mk2 reglerna och korten i förtid för dom som är intresserade =)

    http://privateerpress.com/company/mkii-rules-and-model-info-available-for-pdf-download
  • Är det någon som vill ta en match med de nya mkII reglerna? har tid fredag eller lördag
  • Kan ta en match nästa vecka, vilka dagar kan du spela då?

  • jag kan spela fredag (idag)
  • tja! någon som är sugen på att spela en MK2 match imorgon (tisdag) efter kl 17?
  • behöver jag ens skriva att jag är där längre? :)
  • haha :P är du där i stort sett varje kväll eller?
    kan tyvärr inte spela ikväll längre blev tvungen att jobba =/ blä! jag som var rå peppad på en Mk2 match! jaja får bli en annan kväll, hur ser det ut för dig och alla andra under resten av veckan? =)
  • tisdagar till fredagar är jag till där, vissa söndagar också.
    men nu på fredag ska det packas för fanatic så det är inte en bra speldag
  • Tja, har slutligen köpt på mig nog med boys för att testspela med Searforge, 15pts.(om jag förstår reglerna rätt)

    Jag har dålig koll(dvs. ingen koll) på regler och vad man kan och inte kan göra, så det blir mer av en hej-kom-och-hjälp-mig spelsession, men jag tror på PP som speltilverkare och WM som spel, så jag är taggad att testa en "riktig" omgång, istället för starterlåda .vs. starterlåda.

    Så om någon (som har bra koll på de nya MkII reglerna) har tid att spela nästa helg, gärna Fredag - så tidigt som möjligt - så skrik till.

    Ooh!: När jag räknar ihop pts.; visst är Gorten's Warjack pts. utöver de 15pts. i armén, så länge de fördelas på 'Jacks? Så det blir 22pts. sammanlagt? (15+7)

  • Här kan ladda ner reglerna och stat korten för mk2 så du får lite bättre koll.
    http://privateerpress.com/company/mkii-rules-and-model-info-available-for-pdf-download

    Sen så får du en länk här till en bra army builder så du kan kolla exakt hur mycket pts du har. http://www.forwardkommander.com/
  • Hej Vendetta, vällkommen till Warmachine och Mercenarys^^ Helt rätt, gortens warjack points är utöver armé storleken, det är ett av PPs sätt att balansera warcasters. Jag är ledig på fredag, men "så tidigt som möjligt" är nog runt 13-14 tiden, hur låter det? och om jag förstår det rätt så vill du köra 15 pts då? (det är ungefär battlebox+ en sak till)
  • edited 5 oktober 2009 18:14
    Kl. 13 på fredag funkar för mig, på fusk.

    Ja, 15pts. det blir Gorten, en driller, 2 gunners samt minimi enheter av forge guards & high shields. Som ju blir 22pts. men då 12pts. är 'jacks kan Gortens 7pts. fördelas på dem, så då blir det 15pts.?
    (då warjackpts. är "gratis"?)

    Eller har jag förstått WJpts. helt åt skogen?

    Tanken var att testspela lite av allt, för att få en känsla för enheterna; några jacks(heavy/lights), vanliga boys; en med skytte, och en med närstrid.
  • Du har förstått WJ points rätt.

    Hoppas matchen går bra och vi får in en extra spelare på FUSK :)
  • AgAZuR; hade du kunnat vara så vänlig att posta det du kommer köra med (på en höft) då jag inte har någon vidare koll på varesig min egen - eller din - armé; så jag åtminstone får ett hum om vad olika saker gör; en möjlighet att läsa på sig litet?
  • jag ska försöka dra dit en till person som vill demospela och vad han kommer få spela är lite osäkert, om det går ska jag hitta lite cygnar till han (typ starterboxen + longguners eller nått) annars får han låna menoth av mig, då blir det kanske severius, blessing of vengeance, redeemer, choir or menoth(4), knights exemplar(6 st) och nån solo(allegient of the fist eller palladin) har inte räknat på det, men det borde bli ca 15 pts.
  • Någon som är intresserad av en ligamatch ikväll tisdag? Tänkte pallra mig till FUSK efter middagen!
  • Tänkte dra ner och spela också, vi kanske kan dra ihop ett gäng och spela?

  • vi brukar dyka upp där
  • Jag och Fredrik tänkte ta bussen till stan nu kl 1 så vi drar oss till föreningen via fantasia ganska tidigt idag ifall någon är sugen på att spela.
  • Samma visa denna vecka bör vara på föreningen vid 2 tiden. Verkar som att vi kan blir några extra idag :).

    Planen är att warmachine+hordes tar alla borden på föreningen? Över hälften ska vi lyckas med utan tvekan ;)
  • Låter bra, jag tittar förbi efter middagen.
Sign In or Register to comment.