Boka match: Warmachine/Hordes

1356713

Kommentarer

  • nån som är sugen på spela warmachine ikväll på fusk?
  • Tidigt spel för jag och Johan idag. vi kommer att vara på fusk vid 13:30-tiden så det är bara att komma ;) kom 2 och 2 så vi blir jämt antal hehe :P
  • Kommer vara på föreningen imorgon. Ska försöka få in en 40k match men en match warmachine ska inte vara omöjligt att få in heller. Daniel kommer också vara där och eventuellt Micke och Fredrik så vi ser gärna fler warmachine spelare :)
  • Tisdag igen och jag hoppas warmachine gänget blir lika stort som det varit de senaste tisdagarna.

    Siktar på att vara på FUSK vid 1 tiden, förhoppningsvis med nya cygnarboken :)
  • jag å johan åker som vanligt rätt tidigt. är på fusk vid 14-tiden :)
  • idag åker jag å johan till fusk 12:30 så vi är väl där vid 13-tiden nångång :)
  • Tänkte ta mig in till FUSK ikväll så är någon sugen på lite warmachine är det bara att kika in :)
  • Jag å johan kommer att vara på fusk vid 13:00-tiden :) så bara att joina!
  • Random terrain generator till warmachine (lär väl fungera till andra spel också ;) )

    http://battlefield.remedyforge.com/

    Inte perfekt men något att utgå ifrån ?
  • Jag och fredrik borde vara på föreningen från ca 13:30 idag. Sista tisdagen innan turneringen så passa på att testa listor ;)
  • Som vanligt är jag och fredrik på fusk från ca 13:30 på tisdagar ;).
  • Tja! Jag (Fredrik S) kan inte komma imorgon till fusk då jag jobbar =/
  • Kommer hänga på föreningen från ca kl 1 imorgon så är någon sugen på warmachine så är jag redo att spela :)

    Lär bli där hela kvällen också så bara att droppa förbi.
  • tänkte att jag skulle ta mig till fusk vid 2-3 tiden idag så någon annan får gärna vara där då ^^
  • Nu blir det warmachine tisdagar på allvar igen :)

    Jag och Daniel siktar på 1, Fredrik, Micke och Marcus kommer senare verkar det som. Så om någon annan är spelsugen finns det folk att spela med från 13-14 till nog sent ;)
  • edited 31 augusti 2010 00:05
    Verkar bli onsdag som gäller för mig och Fredrik denna vecka. Fredrik har fått någon dålig ovana att jobba tisdagar ;). Kommer inte kunna vara på FUSK så tidigt pga eftermiddagsföreläsning men ska göra mitt bästa, borde vara där senast 5 iaf.

    Hoppas nån mer kommer. Denna veckan SKA mina skorne med, förhoppniongsvis med några färdigställda modeller också :)

    På tal om "Skornergy" som vi pratat lite om hittade jag en fin liten lista över hur Hexeris slår alla andra warlocks i antal sätt att förstöra för sig själv:


    Dark Dominion and Vampiric Reaving. Reaving happens when a model is destroyed. While Dark Dominion is in play living and undead models never make it to destroyed; they get Removed From Play at boxed.
    Dark Dominion and Soulfire. Both effects happen at boxed. You get to choose which happens first, but resolving either will remove the model from play before the other can do its thing.
    Dark Dominion and Life Drinker. Life Drinker happens on destroyed. During Dark Dominion living models aren't destroyed.
    Death March and Berserk. Berserk only applies during a model's activation. Vengeance does not provide an activation.
    Dark Dominion and Berserk. Berserk triggers on destroyed, Dark Dominion Removes From Play at boxed.
    Dark Dominion and Eruption of Ash. Both effects happen at boxed. You get to choose which happens first, but resolving either will remove the model from play before the other can do its thing.
  • någon mer som kan spela imorrn onsdag? vore ju tråkigt om det bara blir jag å johan :P lite ensidigt spel hehe
  • Jag ska försöka ta mig dit på kvällen, om inget annat dyker dvs.

  • warmachine ikväll från 15:00 om någon ny är intresserad. Vi gamla spelare vet ju redan ^^

    //fredde

  • Jag å johan kommer att vara på fusk från ca 13:00 idag tisdag så det är bara att droppa in =)

  • spel nu på tisdag 11/1 för de som är intresserade :) de flesta av oss är nog på fusk efter kl 16:00. Droppa in då om ni vill vara säkra på att någon är där .

  • spel idag söndag på fusk från kl 13:00 för de som är intresserade ^^

  • edited 11 mars 2011 15:09

    Jag har funderat på att börja med Hordes (Legion of Everblight) och undrar om någon kan låna ut modeller och spela en lärningsmatch mot mig imorgon vid 2 halv 3 tiden? Om någon skulle vara intresserad så är det bara att viska mobilnummer till mig kan man göra upp när man träffas.

    Noteringar:planen var att spela på FUSK men vet inte om det är öppet, har inte en blekaste aning om hur man spelar Hordes :P , vet ej om jag tar mig in till stan imorgon därav förfrågan efter mobilnummer så jag kan skriva om jag kan/inte kan komma.

  • edited 24 mars 2011 13:11

    På tisdag är min nuvarande plan att ta mig in till fusk relativit tidigt (siktar på 13-14 tiden), tror jag får med mig Fredrik också.

    Planen är att spela Skorne själv men jag funderar på om det är några nya spelare som är sugna på att testa så jag ska ta med mig mina cygnar saker också? Säg bara till här så tar jag med mig både cygnar och Skorne.

    Sen har jag även någon slags plan på att ta tag i målandet, mina warmahordes modeller börjar ju snart närma sig warhammer i antal målade figurer/antal köpta figurer.... Vad ska vara målat innan tisdag? Röstning pågår till imorgon ;)

    4 Nihilators (så de blir totalt 10)

    3 Ferox

    4 Arcuari

    Titan Cannoneer

    Vågar inte lova något men ska göra ett tappert försök att få färdigt iaf något av detta innan tisdagen.

  • jag vill se cannoneer och ferox :)

  • Du kan ju inte rösta på två saker... :S

  • såg du väl att jag kunde ^^ var inte så svårt hehe

  • Jag röstar på Ferox just för att cav är något åtminstone inte jag ser mycket av, och det borde ändras.

Sign In or Register to comment.