Space Marine (TV-spel)

edited 4 september 2008 09:42 in Warhammer 40k

Det här ska ju föreställa ett figurspelsforum, ändå lyckas jag visst mest med att posta filmer på nya dataspel. Men kolla in den här videon om ni är sugna på att se lite hardcore Marine-action (observera även truescale)

Warhammer 40K:Space Marine

Kommentarer

  • Det ser ju faktiskt riktigt bra ut! Det är väl en del småsaker, men jag tycker att de har lyckats fånga 40k-aspekten.
  • Tyckte det såg sådär ut. Förhoppningsvis blir det bättre när de fixat animationerna

  • Nice, kommer det till pc nån gång tro?
  • Tycker det såg fruktansvärt enformigt ut. Typ Mortal Combat fast i form av längre banor.

  • Samma här. Grymt coolt, men enformigt än så länge. De hoppades på hundratals moves dock. Men jag tror inte man orkar spela ett spel enbart för att få se alla blodiga sätt spelets designers kommit på att döda något. Jag skulle hellre se själva stridssystemet utvecklat. Fast, Ninja Gaiden som Spacemarine... Jag måste erkänna att jag skulle älska skiten.

  • Ser ut som God of War, som jag aldrig riktigt gillade. För enformigt och för förlåtande. Om de lyckas göra så att spelet blir svårt på en taktisk och teknisk (hur bra man hanterar kontrollen) kan det bli bra. Nu kändes det bara löjligt att få möta en chaos marine (som tålde för lite stryk) och två guardsmen (som tålde för mycket) åt gången.

  • Jag gillade faktiskt God of War, så jag tycker det ser lovande ut :) Fast skillnaden mellan ett bra och ett dåligt spel av den här typen är verkligen hårfin.

  • Nu är det ju inte färdigt, men jag fick inte känslan av att man faktiskt behövde "locka" fram folk från att skjuta som han sade att han gjorde i demon. Dels eftersom deras skytte inte gjorde något (gick att parrera) och dels eftersom det verkade smartare att bara springa fram själv och charga.. Snyggt nog för att ha goda chanser dock.

  • Vilket är synd Skulle nog personligen gilla att lira ett spel där man fick vara en Guardes veteran istället för en marine mörkt blodigt och folk med vapen som kan blåsa en i småbiar om de träffar medans man själv mest försöker överleva och slutföra sitt uppdrag. Skulle vara coolt om man hade en mätare på hur många vapen man använder som är gjorda av Xenos eller chaos så om man har använt för måga såna så blir man "renad" när man kommer tillbaka och har klarat av hela skiten. men det är bara jag
  • Haha ja det vore ju klockrent men tyvärr börjar hela spelmarknaden flöda över av "epic-heroic-character" spel.........en eller ett par jättefarliga killar tar sig an hela världen.....tyvärr....skulle personligen gärna se ett spel av den typ du beskriver, skulle definitivt vara en frisk fläkt på marknaden

  • Lätt chockad över att nån annan inte bara vill lira som du sa "the epic hero" men om det finns fler som vi så kanske det kommer en dag när sånna spel "flödar över marknaden" man kan ju hoppas.
  • Oh ja, skulle mycket hellre ha ett spel där frontanfall verkligen inte är lösningen, som det annars är i princip vartenda spel jag spelat hittils.
  • Känns inte som att Space Marines är dom som smyger fram i mörkret. Dom är ju spjutspetsen i varumärket Warhammer 40 000 så inte konstigt att det ser ut som det gör.

    Blir det succe så kan jag tänka mig att expansioner med andra raser och spelstilar släpps.

  • Det hade varit mera passande fluffmässigt om han använde en Bolt pistol istället för en bolter med True Grit, kom jag på nu. Ser fram emot det iallafall.

  • Såg då riktigt bra ut, dock så är det på tok för lite renegades, som tål för mycket, och chaos marines är för lite mystiska och tål för lite.

    Halva banan ska ju drälla av fjant guardsmen som ska dö bara man kollar på dom och sen kommer en chaos marine som är hård utav bara attan.

    Då kan man börja snacka.
  • Gillar "Ta tag i dom och slå dom" mellanspelet. Hoppas det går att använda på alla fiender, greppa tag i kragen på en deamonprince och köra uppercut combos i ansiktet på honom. "Angry marines, agry all the time"
  • Jag hittade en ny länk med videon, då den ovan ej funkar för mig.

    Länk

  • Jag vet att den här tråden är död men jag hittade en ny video: länk

  • Det verkar riktigt ballt! Förhoppningsvis har de lyckats göra det oenformigt som såna spel tenderar att bli.

    Hehe, läste en preview på en sida. Utdrag:

    "But in the nicely decorated offices of Relic in downtown Vancouver, there is nothing but love. Love for Warhammer. Plastic and LEAD space marine miniatures are carefully arranged on almost every desk"

    Visste inte att GW gjorde sina figurer i bly istället för tenn. Det känns inte rikigt OK. ;)
  • Förr i tiden gjordes figurer alltid av en legering av framförallt tenn och bly. Numera används andra metaller istället för bly i GWs produktion för att få fram sin version av "white metal". Jag tror inte det ska vara nåt bly alls kvar faktiskt. Men flera stora företag använder mer bly fortfarande, det märker man på att figurerna är mjukare. Men de flesta som talar om "tennfigurer" på engelska säger "lead miniatures" på samma sätt som vi säger "tennfigurer" fast det inte riktigt bara är tenn inblandat.

  • Förra helgen på E3 körde de en längre version av videon.

    Spelet i sig ser ju ganska enformigt ut, men om de har så här bra cut-scene videos överallt så lär jag ändå köpa det bara för dem!
    Missa inte Warlord-Titanen som klampar runt i horisonten och regnar död över kejsarens fiender.

  • Titanen var underbar. Det är sådant här material som gör att man undrar varför det inte kommit en 40K splatterfilm ännu!

  • Samtidigt så är ju God of War (I, II och snart III) grymt framgångsrika spel, och gameplaymässigt verkar de rätt lika :) Nyckeln tror jag sitter i att ha ett bra expsystem som gör att man kan känna att det ger något när man hackar sig igenom en Ork för N:e gången. (GoW har dessutom grymma miljöer och mycket hemligheter som håller en på tårna.)

  • Såg härligt köttigt ut men orcerna hade spöat skiten ur marinsen om det varit på riktigt.
  • Så om tv-spelet baserat på ett figurspel i en imaginär värld hade varit verklighetsförankrat så hade... sorry you lost me :P

    Hoppas verkligen att det kommer vara värt att skaffa.

  • Stackars orker... (snyft, snyft) ;)
  • Jag tycker det ser rätt kul ut, åtminstone betydligt mer än i första trailern. Verkar vara ungefär samma nöje som i Diablo, som jag lirade mycket back in the days (nej, jag har inte spelat så mycket liknande spel sen dess). Mest med tanke på att man verkar kunna kitta och utveckla sin karaktär lite som man vill.

  • samma trailer, bättre kvalitet

    Spacemarine

  • Otroligt snygg trailer.... men helt ärligt känns spelet som gjort för åldersgruppen 10-12 år. Dawn of War II var t ex ett kraftigt nedköp i spelbarhet (även om grafiken självklart är långt bättre än föregångaren). Det jag snappat upp kring spelet är att det troligen är likt Witcher när det gäller strider osv... vilket inte heller är något positivt. (Witcher är iofs trevligt och snyggt i andra avseenden, men striderna suger).

    Laddar väl ned det och provar i alla fall.

Sign In or Register to comment.