Massa Shadow Warriors till HE?

edited 9 augusti 2008 23:51 in Warhammer fantasy
Hej, efter en break på en 3år från Fantasy funderar jag nu lite löst på en HE lista, efter att ha kollat div. listor på nätet har jag kommit fram till att varken Swordmasters, Dragon Princes eller en massa Drakar duger, det ska vara Shadow Warriors i år. Fastade för fluffet framför allt. Så dåså, redo för Sveriges kanske sämsta HE lista alá 2250pts. eller snarare 2243pts.?

Alith Anar, the Shadow King

Mage Lv.2 w. Dispel Scroll & The Seerstaff of Saphery

Noble BSB w. Amulet of Fire & Shadow Armour

Mage Lv.1 w. Annulian Crystal

19 Spearmen w. Full Command w. Banner of Arcane Protection (alt. Warbanner)

19 Spearmen w. Full Command

2x10 Archers w. Musician

12 Shadow Warriors w. Shadow-Walker

2x11 Shadow Warriors w. Shadow-Walker

2st. Repeater Bolt Throwers

2st. Great Eagles.

Exakt hur hårt hade jag fått stryk på en turnering med denna lista? :)

Kommentarer

  • Nu är jag väl kanske fel person att svara, eftersom jag själv inte spelat i en turnering på dryga 4 år, men sist jag kollade handlade det hela om att ha kul, inte bara om att vinna!

    Så gör en lista som känns rolig fluffmässigt, som du känner att du kommer att ha kul att bygga och måla, och välkommen via swiss-systemet ner till mellanborden där de RIKTIGA matcherna spelas!

  • Alltså nu har jag inte full koll på dina karaktärers saker men det känns som om du inte har någon enhet som kan spöa hårdare saker än supportenheter i närstrid. Skyttet är ju inte heller over the top så du tar ju inte ut mycket saker på det sättet heller. För att denna arméen skall fungera krävs nog en hel del terräng och manövrerande från din sida. I och med att du har lite fotblock och boltare kan du ju inte köra total avoidance så motståndarna drivs till vansinne heller vilket är bra.

  • Rätt jobbig lista att möta faktiskt, dina shadow warriors marchblockar och skjuter sönder medans dina archers och RBTs skjuter sönder saker, du får troligen problem med kavaleri arméer och du är (nästan) totalt chanslös mot brettonians m pegasus knights. Eftersom du ligger 7 pts efter borde det ju oxå finnas nåt du kan köpa, även om det bara är en muscisian till 12 enheten med shadows eller en biting blade till ena magen så är det lika bra att ta den eftersom du inte förlorar nåt på att skippa.
    Kanske du ska byta ut ena örnen mot en extra magic level men det kan vara bra att ha två pippi fåglar.
Sign In or Register to comment.