Warhammer är förbannat roligt!

edited 5 augusti 2008 15:43 in Figurspel

Jag satt och konverterade "common" goblins av gnoblars igår, så tittade jag på det jag målat hittils, tänkte tillbaka på Fancy Fanatic och tänkte sen fram emot Fanatic.

Det var nu jag kom fram till att Warhammer är en helt otroligt rolig hobby! Jag menar; jag har ju spelat av och till i c.a 10 år, men ibland behövs det bara sägas igen.

Kommentarer

  • Att läsa sånt där värmer i hjärtat! :)

    Det är så hobbyn ska vara! Äkta kärlek antingen till spelet eller till figurerna och för det mesta till båda. :)
  • Håller fullständigt med, "spelat" sen jag var 8-9... Och fan, 14år, och det är fortfarande lika roligt, om inte roligare :) Dagdrömmandet om nästa armé, känslan när jag fick hem black reach boxen idag, allt! Konverteringsmöjligheterna och den sociala faktorn, som faktiskt är det bästa med hela hobbyn.

    Sitta 4-5 personer hemma hos mig, glo futurama/family guy och måla/bygga... fyfan va roligt!
  • Kan bara hålla med. Ibland kan jag stanna upp under en match och bara känna hur galet roligt jag tycker att det här är. 10 års spelande och betlydigt mer än så många 1000-lappar och det känns helt klart värt det.

  • ...fast det är roligare med dans :)

  • ....och billigare, är ju bara träskorna som kostar!

  • Warhammer är beroendeframkallande, roligt och dessutom så slipper man jobbiga bieffekter. :)

  • Jag kanske till och med vågar säga att det är nyttigt på många plan. Kreativiteten får sig en oerhörd push och det är ju faktiskt en väldigt social hobby.

  • Jag har under mina uppskattningsvis 15 år inom hobbyn hunnit avverka både mammor och flickvänner som tycker det är en hel del mera "socialt accepterat" än att spela dator/TV-spel

  • edited 6 augusti 2008 23:08

    Stefan: ...fast det är roligare med dans :)

    en stor fördel med dans är att chansen att stöta ihop med en utövare av det andra könet är större än näst intill obefintlig ;)

  • ...och oavsett kön; det blir inte mycke kramande figurspelare emellan! :p

  • Eller? =)
    det var så jag blev tillsammans med mitt ex, vi satt å måla figurer och kramades :P
    In your face stefan! :P
  • Jag hatar Warhammer jag håller bara på med sånt för tjejernas skull...

  • Figurspel är nice, det är det som ger en power...

    Nice...

  • jag håller med Sven, vore det inte för brudarna skulle jag lägga ner direkt!

  • Jag gillar hon som jobbar på Fantasia mest. Mums.

  • Mjo, helt sant. Warhammerbrudar är generellt heta. (ironi?)

  • lasergreger

    Jag gillar hon som jobbar på Fantasia mest. Mums.

    Du menar Dea? ;P

  • Man måste väl bara lära sig att faktiskt spela själva spelet och inte bara bygga hela tiden också..
  • edited 17 augusti 2008 23:54

    Får lov att sälla mig till kören.

    Livet har inte riktigt tet sig likadant sedan den sommardagen för 5 eller är det kanske till och med 6 år sedan man gick in på Fantasia och köpte sin första box med Highelves.

    Man kan undra hur livet hade sett ut utan ens garderober och skåp fulla med Modeler och färg. Rätt så strukurerat och mycket mycket mera plats skulle jag tro. Men också mycket tråkigare!

  • warhammer tsug, jag spelar bara för att vinna

  • Det är rätt intsällning barrskog :)
  • Jag tycker det är roligt, men bara då jag förlorar.
  • Nu när jag testat att vinna också så kan jag säga att det är lika roligt som att förlora! Jag anar att det är Draw som är min ultimata nivå, men jag har inte lyckats med det ännu.

Sign In or Register to comment.