:@!"#¤%&/()=?:@

edited 25 juni 2008 16:19 in Figurspel
Jag fick nyligen höra att den ryktade branden på ett postlagret var sann och att det värsta inträffat. Ett tungt slag på moralen. RIP

Tänkte att det måste ju ha inträffat många missöden genom tiderna och att det hade inte varit mer än roligt att höra om dem. :P (skadeglädje är ju trotts allt den enda sanna lr).

Hur som helst berätta gärna om vad de värsta som inträffat dig har varit??!

Kan själv börja med att berätta om mina klantiga misstag.

Jag spelade för många år sedan en match på ett bord som vi breddat med en extra skiva på ena kanten för att få ett 48x48s bord till att bli närmare 48x52 tum.
En bra idee tyckte vi. Men halvägs in i matchen så stöter någon till bordet från andra sidan. Detta leder till att den något smala skivan som redan ligger på kanten av bordet glider över och välter ner. Under denna björk skiva på några kilo ligger nu mitt Nob-Hq men trukk och warboss i ett dröm land för en Painboss. Tillsammas fanns även en del övrika orks och ett tio-tal Gargoyles på sina avbrutna flygpinnar. :D Kvällens underhållning var gjord.
Personen som förorsakat denna slakt bad om förlåtelse ett par 100 gånger men en sak som denna glömmer man inte så lätt. ;)

Kommentarer

  • Det roligaste, för oss andra, har nog varit alla de gånger Johan/Pilen/Wazz slagit sönder en av sina Lictors när det gått dåligt. En gammal War Walker har också fått stryka med om jag inte minns fel. Det var rätt roligt. För oss andra, som sagt.

  • En gång för länge sedan (medan jag fortfarande bodde hos mina föräldrar) satt jag och en vän och målade i mitt rum. Jag hade slutligen efter kanske 7 månaders slit av och till slutfört min drake. Sista penseldraget var gjort, äntligen färdig. Jag ställer den på bordet och går upp i köket för att hämta nåt.

    När jag kommer ner ligger min nyss färdiga drake i bitar på golvet och min kompis sitter bredvid med ett fånigt flin. "Oj, det gör väl inte så mycket".

    Aaarrrggghhhhh!

  • Mer än en gång har man råkat ta Chaos Black spray istället för Matt varnish när färdiga modeller ska lackas.. Man märker rätt snabbt sitt misstag men skadan är oftast redan skedd ;I

    doh!

  • Jag råkade ut för en härlig grej med varnish för nåt år sen...

    Vi skulle till uppsala för att spela turnering i fantasy och jag skulle ta med mina 2000p lizardmen. Vi skulle samlas klockan 15. Klockan 14 bestämde jag mig för att mattlacka armén för att förhindra chippning. Figurerna blir lite vita, men jag tänker: "Det har ju bara inte torkat än" För det var ju faktiskt varnish-sprej. När det torkat så visar det sig att dom må vara lackade, men även vita... Så jag slänger fram färger och får tokreparera skadan i 45 min och sedan ta med mig färger och penslar och måla på varje rast mellan matcherna fram till målarbedömningen. Inte så kul.

    Lärdom: Kolla så att lacken är ok FÖRE du använder den...

  • Hahaa jag viste väl det fanns en del historier att berätta.
    Svart spray istället för Matt varnish är en klassiker. :P

    Jag hade varit på fantasia och spelat en dag. Var stressad när det var dags att packa ihop så jag skyndade mig att fylla GW-väskan med alla dom finaste figurerna. (övriga är i en skolåda)
    Men när allt är klar så drar jag väskan över bordskanten och vad tror ni man glömt? ATT STÄNGA KLAFFARNA!!
    Så där låg nu armen på golvet. Another bright moment for me. =/
  • Jag satt och målade ett drös med dödskompanister och en fin Chappe till dessa. Vart grymt nöjd med resultatet av mitt långa slit med dem. När det var dags att lacka dem så var lacken alldeles grynig och ett vitt damm förstörde hela squaden! Ner i T-sprit och göra om alltihop! :-( Efter det så använder jag aldrig spraylack. Tappade figurer i golvet är ju också det väldigt märkligt, lite som att en macka alltid hamnar med smörsidan ner. Det är bara de figurer som är svåra att montera ihop (Som de gammla tenn devestators) som trillar i backen och går sönder!?

  • edited 26 juni 2008 14:57

    Tappade figurer i golvet är ju också det väldigt märkligt, lite som att en macka alltid hamnar med smörsidan ner. Det är bara de figurer som är svåra att montera ihop (Som de gammla tenn devestators) som trillar i backen och går sönder!?

    Ytterligare en av anledningarna till att jag numera totalt vägrar att befatta mig med tennfigurer utan endast hanterar plast ;0)

  • som sagt "tennfigurer + golv + olämpliga hastigheter = katastrof" Been there done that got the scars to prove it

  • En kort och pinsam, dock inte så farlig historia. Fanatic, hösten 07...Dea förklarar tydligt att borttappade scenariokort ansvaras inte för och alla scenarios räknas som vanliga recon utan möjlighet att få bonus VP. Det som händer precis då jag har hämtat mina kort och ska börja första matchen är att jag inte hittar mina kort och måste krypa till korset. Som tur var möttes jag bara av en suck och ett litet uppgivet flin och jag fick nya kort. ;)
  • Förra veckan sitter jag på FUSK med en av mina figurväskor i knäet(En såndär stor fast med bara infanteri-slots i, till 95% full) och ska precis plocka fram några modeller till en match... Efter att 4st smådemoner hoppat ut ur väskan så lättar väska mystiskt från mitt knä och vänder sig ut och ner över golvet... 8 termies är det enda som INTE flyger åt helvete.

    Jag ska inte ens prata om hur arg jag blev, bara tanken på det gör mig förbannad igen.
  • Hehe det är lugnt Falle du kan ge utbrott för dina känslor här! ;) Vi borde fan bilda klubb btw!
  • Har inte något så farligt att komma med men det här går väl fortfarande under lagen om alttings jävlighet, Jag har ju under många år spelat med min dvärgzeppelinare. Den första turneringen där jag spelade med den var jag helt övertygad om att vid turneringens slut skulle zeppelinare och flygbas inte sitta ihop, detta är något jag varit mycket paranoid över så länge jag spelat med den och jag har således aldrig låtit någon annan röra den, och den har håliit, fram tills nu för några månader en polare lånar mina dvärgar och ska plocka upp den ur väskan, alltså första gången på 5 år någon annan änn jag hanterar den, basen fastnar i väskan och knäcks av =D

  • Man ska aldrig låta nån annan hantera ens grejer Midcap ;) Fan, folk som inte har suttit och pillrat ihop grejerna man spelar med fattar ju aldrig vad man absolut inte får röra. Även om man kan tycka att killen skulla ha fattat det där med zeppelinaren. Precis som med banner poles så är det ju inget man ska gå och joxa med, men en del fattar verkligen inte det :P (oftast folk som inte bygger så mycket själva, vill jag gärna tro.)

  • Ey, mina lictors sög :P Fattar iofs inte hur jag kunde spela så dåligt med dom i 2nd edition när dom var asbra =) Och hatar warwalkern som var tvungen att skjuta på din dredd med sina två multilasers när det fanns massa orcs att skjuta på bakom den :P

Sign In or Register to comment.