40k i SvD

edited 23 juni 2008 23:48 in Figurspel

Jag slänger in en länk till en, i mitt tycke, väldigt bra artikel om figurspel/40K i Svenska dagbladet.

Det känns som om artikelförfattaren har tagit ämnet seriöst och försökt framhäva det som ett spel för vuxna istället för AMAGAD VA KOOLT MED SKITSTORA VAPEN OCH DEMONER AZO!!!1ett, och ändå med bibehållen anknytning till fluffet. Kul!

Artikeln

Kommentarer

  • Det hela är ur en serie artiklar om en frizon eller mental avkoppling... Tycker att det är en ganska bra artikel om 40K. Dock så tycker jag det är lite synd att de inte nämner hur rogivande det är att måla de små filurerna. Då det som sagt är en artikelserie om ovannämnda så har dom ju missat det mest väsentliga!

  • Tycker det var helt otroligt bra skrivet och genomfört! Mer sånt här av journalister tack, sluta med mediahysteri och se någorlunda objektivt på saker.

  • Solnamarine: ja det är sant. Men å andra sidan så får man väl se det som ett reportage från ett spelmöte, inte en målningssession. Men det hade kunnat understrykas att målandet och byggandet är en enormt viktig, rentav grundläggande, del i hobbyn.

  • Beror väl på vem du frågar. Jag köper gärna gubbar redan ihopsatta och snyggt målade om tillfälle ges. Det gör även de flesta i min klubb.

    Bra vinkel på artikeln, för omväxlings skull.
  • edited 28 juni 2008 13:08
    Kanonbra artikel! Äntligen ett lyft för "nördspel" i media.

    Sen går det ju att diskutera om imperiet verkligen är goda men det skulle bli en aningen för lång artikel. ;)

    Edit: Kul föresten att de nämner squats i sidobalken. :)
Sign In or Register to comment.