Fancy Fanatic, Sveriges exklusivaste turnering

135

Kommentarer

  • Ok ok...fast setupen funkar väl ändå inte. Eftersom periapten och booken båda är arcane items så kan inte samma vampyr ha båda, och roden kostar 40p och periapten 15, dvs 5 för mkt totalt. Tjosan!

  • Principen är ju densamma. Man hade kunnat lägga in en necro med ett item...

  • Varför nöja sig med två vampyrer, det är ju ballare med tre.

  • Så är det. Jag försökte bara vara lite petig ;)

  • Djupare studier av vampyrers magiska förmågor har inte direkt något med Fancy fanatic att göra så vi lämnar det ämnet.

    mvh
    Jonke - stridshammaren crew

  • edited 4 juli 2008 12:18

    Uppdaterad information om 40K delen av Fancy fanatic.

    Turneringen kommer att inledas med att deltagarna lottas in i grupper med fyra spelare i varje grupp. Spelarna kommer sedan att spela mot samtliga spelare i sin grupp. Efter de tre gruppspelsmatcherna kommer de fyra bästa gruppettorna få spela semifinal och final samt match om tredje/fjärde plats på traditionellt sätt. Övriga spelare kommer att spela två placeringsmatcher där man ska samla ihop så många turneringspoäng som möjligt. Dessa spelare kommer att få med sig de poäng de samlat ihop under gruppspelet

    Scenarion

    Match 1:Capture and control
    Enligt regelboken

    Match 2: Seize ground
    Enligt regelboken

    Match 3: Annihilation
    Enligt regelboken

    Match 4:
    Denna match slår ni vid varje bord en tärning och spelar scenariot som tabellen visar.

    1-2 Seize Ground 3-4 Capture and control 5-6 Annihilation

    Match 5:
    Denna match kollar ni vilket scenario ni och er motståndare spelade i match 4. Om ni spelade samma scenario så slår ni en tärning och slumpar mellan de två scenarion ni inte spelade. Spelade ni inte samma scenario så spelar ni scenariot som ingen av er spelade i match 4.

    Deployment variant och utställning av trupper på spelplanen följer reglerna direkt från regelboken sidorna innan scenariobeskrivningarna.

    Under gruppspelet kommer matchresultaten ge följande turneringspoäng:

    • Vinst 3 poäng
    • Lika 1 poäng
    • Förlust 0 poäng

    Om det vid slutet av gruppspelet skulle vara flera spelare som konkurerar om samma semifinalplats med lika många turneringspoäng kommer följande metod användas som tiebreaker:
    Varje objektiv som man höll i slutet av scenariot "seize ground" ger 1 tiebreakerpoäng
    Varje objektiv som man höll i slutet av scenariot "capture and control" ger 2 tiebreakerpoäng
    Varje killpoint i scenariot "Annihilation" ger 0,5 tiebreakerpoäng

    Spelaren med mest tiebreakerpoäng går vidare till semifinal.
    Skulle tiebreakerpoängen vara lika så går spelaren som höll flest objektiv i slutet av scenariot "capture and control" vidare. Om det fortfarande är lika så går spelaren som höll flest objektiv i slutet av scenariot "Seize ground" vidare. Om det fortfarande är lika så går spelaren med bäst förhållande mellan tagna och förlorade "killpoints" i scenariot "Annihilation" vidare. Om det fortfarande är lika så går spelaren med flest tagna "killpoints" i scenariot "Annihilation" vidare. Om det fortfarande är lika går den spelare med störst skägg vidare.

    Under placeringsmatcherna (match 4 och 5) kommer matchresultaten ge följande turneringspoäng för de spelare som inte är i semifinal/final:

    • Vinst 5 poäng
    • Lika 2 poäng
    • Förlust 0 poäng

    För de spelare som är i semifinal, final, är det vinst eller förlust som gäller. Skulle det vid matchens normala slut vara lika gäller följande beroende på scenariot.

    Seize ground och Capture and control: Om spelarna kontrollerar lika många objektiv vid matchens slut vinner den spelare som tagit flest "killpoints" av motståndaren. Skulle även det vara lika så spelar båda spelarna en runda till. Efter den rundan är slut så kollas återigen först vem som håller flest objektiv och sedan vem som har tagit flest "killpoints". Så länge som det är lika spelas ytterligare en runda tills det är avgjort.

    Annihilation: Skulle båda spelare ha lika många "killpoints" vid matchens slut så spelas det ytterligare en runda av båda spelare. Efter den rundan är slut så kollas återigen vem som har tagit flest "killpoints". Så länge som det är lika spelas ytterligare en runda tills det är avgjort.

    Priser kommer att delas ut till första, andra och tredje plats samt femteplats (D.v.s den som lyckades bäst i placeringsomgångarna)

    Extra regler

    Inga extra regler eller armébegränsningar

  • edited 1 juli 2008 18:48

    En pdf av de samlade reglerna för Fancy fanatic kommer att läggas ut på Fantasias hemsida någon gång i framtiden. Där kommer eventuella ändringar att finnas med.

  • En enkel regelfråga gällande "tiebreaker" restriktionerna vid oavgjort, kommer mustasch räknas som skägg? För det är ju ändå ansiktsbehårig, och i så fall, slår då en stor mustasch ett litet skägg?
  • Det finns en viss risk att sista tiebreakern kommer att utgå, annars ska vi specificera noggrannare ;)

  • Jag tycker det är rätt enkelt. Mustasch är INTE samma sak som skägg! Annars kan ju ögonbryn t.ex. räknas som ansiktsbehåring också.

  • Men ögonbryn ÄR ansiktsbehåring? Tänk om man har ett fett monobrow? Det måste man ju kunna få räkna? För att inte tala om rasta-näshår?

  • Alltså, jag anser att om den kroppsbehåringen växer ihop med skägget så är det fortfarande skägg. T.ex om mustachen är ihopväxt med skägget så är det också skägg, samma gäller ögonbryn - dock en hår på huvudet.

    -Pilen

  • Så om skägget är ihopväxt med håret på bröstet, och håret på bröstet är ihopväxt med resten av kroppsbehåringen så kan det bli så att den som har hårigast röv vinner?

  • Därav Skägg kallas Skägg all hans kroppsbehåring sitter ihop med skägget hela vägen från fotsulorna upp.

  • hahhaha, precis ;D

  • Nog snackat om skägg som tie breaker. Back on topic!

    Lars, stridshammaren crew

  • edited 20 juli 2008 13:15
    @Dante82, Jag antar att Dea är på semester, men jag måste fråga. Får man spela med 13 company space wolves??

    :)
  • Nu har yours truly fixat priserna iaf :)
    ps. Its drunkohol ds.
  • Nu är det bara två dagar kvar. Se till att ni har koll på tider så vi kan komma igång i tid.

    Alla regler och tider finns i den här tråden

  • Nu är anmälningslistorna uppdaterade.

  • Bästa turneringen jag spelat! Underbart, anmäler mig redan nu till nästa =)

  • Riktigt rolig turnering, är nod roligaste hittills, var något med stämningen. Den kändes mycket mer avspänd, var kanske för att alla fick i sig lite fika mellan matcherna ;)

  • Jag kan inte annat än hålla med. Vädigt roligt, välidigt avslappnat. Nästa år känns långt borta.
  • ¨Håller fullständigt med, stämningen var i topp! Kunde ha blivit wipad alla matcher och fortfarande varit nöjd. Det är inte alltid man känner så :D
  • Instämmer med föregående. Bra, bra , jättebra!

  • Japp grumt bra initiativ och lika bra genomfört. Kudos till alla inblandade för en grymt skön stämning och roligt spel!

  • Men för satan skriv att det var skittrist nu när jag sitter här i mörkaste lappland och inte kunde komma

  • Klart att vi skulle kunna skriva och säga att det var skittrist men problemet är ju då att man inte kan komma nästa år utan dåligt samvete. Det enda dåliga på turneringen var att det gick så skitigt dåligt för mig men det är väl bara mitt fel i för sig.

  • riktigt, riktigt kul.... men när kan vi få se en lista på placeringar? jag är lite nyfiken på hur jag kom jämfört med Dea ;-P
Sign In or Register to comment.