Färg på swooping hawk vingar?

edited 28 maj 2008 20:56 in Figurmålning etc

Har lite problem med hur jag ska måla vingarna på mina hawks så tänkte be om lite råd...

Lite exempel på hur mina eldar ser ut :

Guardians

Wave serpent

Farseer

Inte jättebra bilder men en uppfattning om tema/färger på min armé. Mörkröda med orangea detaljer, "benfärgade" vapen och lavabaser. Gems är gröna, fordon gråa stenaktiga med lavamönster och har dessutom mina reapers och firedragon vapen svarta edgeade med scorched brown.

VIll gärna hålla mig hyfsat till färgpalleten Mörkrött-Gult samt svart/grått och benfärg.

Hawkes i övrigt har samma palett som mina guardians, vapnet är jag inte helt 100 på om det ska vara märkt eller benfärgat, men lutar åt det benfärgade om jag inte märker att något annat kompletterar vingarna bättre.

Vingfästena är just nu röda men de kan målas om.

Det jag framförallt funderar på är: Benfärgade vingar (då håller jag kanterna röda). Svarta edgeade med scorched brown (Då målar jag troligtvis kanterna benfärgade), Tidigare färg men med varannan "fjäder" orange eller röd (alltså antingen alla röda eller alla ornage, inte blanda dem). Sen kollade jag efter lite inspiration och hittade: swooping hawks vilket känns lite lockande (pratar alltså bara om vingarna), fast med en större del mörkt, osäker på kanterna till vingarna ifall jag väljer det alternativet, och vet inte om jag kan få en lika skarp gul/orange färg längst ut.

Sen ska de ju helst vara lite roliga och måla och inte ta allt för länge, de och lite annat smått och gått är tänkta att vara färdiga till fancy.

Kommentarer

  • Det där är ganska tuffa eldars.

    Pröva göra vigarna som i samma lava tema som resten av armén, med ljusare under och rödare ovanpå.
    Eller så testar du som på bilden på cool mini, du behöver bara göra nån vige, för att se vilken som blir bäst.
    Sen kan du prova göra pansaret i stenfärg med lava-vingar. Skulle kunna bli heltufft.
  • Jag skulle göra ving-"skelettet" samma röd-färg som du har på deras rustningar (alltså som på dina Guardians) och sen "fjädrarna" i liknande grått som du har på dina fordon.
  • Tjaa, blev ingen allmän åsikt om vad som faktiskt var snyggast, så testade de två jag var mest sugen på, Den svarta (med scorhed brown edging) och något i still med de jag länkade till, här är bilder på dem. Rätt säker på att det blir den eldliknande som kommer användas, tog mindre tid än väntat och blev riktigt nöjd med resultatet.

    Eldaktig vinge

    Blacklining mellan fjädrarna eller inte?

    Och så den svarta då:

    "svart" vinge

    Modellen i övrigt är inte färdig, de större ytorna är färdiga men detaljer och touchups ska göras.

  • edited 31 maj 2008 18:05

    Blacklining blir nog bra. Ser riktigt bra ut utan också (på de i orange), men svarta linjer är väldigt sällan fel.

  • De övre vingarna blev riktigt snygga; kör på det

  • Övre vingarna helt klart bäst. Jag gör kopplingar från brinnande vingar till fågel Fenix. Och det är ju inte fel när det är eldar.

  • Blev riktigt bra :)

  • Övre vingarna helt klart bäst. Jag gör kopplingar från brinnande vingar till fågel Fenix. Och det är ju inte fel när det är eldar.

    Ja det hörs ju på namnet vad dom gör. Eldar eldar. Året runt.

  • Jag tänkte att du skulle göra som de övre vingarna men att armourn var sten, som bilen.

    Jag röstar dock på den övre om du inte gillar den idén!
Sign In or Register to comment.