Hordes of Chaos "get you by"-listan publicerad.

NasNas
edited 31 maj 2008 10:57 in Warhammer fantasy

Listan finns att beskåda här:

Kommentarer

  • Verkar som ryktena besannades... Ni chaosspelare, hur ser ni på den nya listan? Färre alternativ som tusan, men en del billigare enheter ju.

  • Efter att ha läst igenom listan, yay...

    Undrar ifall Phil Kelly som skrev listan någonsin stannade upp och reflekterade över det faktum att om man köper en lord, så kostar det lika mycket att köpa sword of battle och enchanted shield, som det kostar att köpa additional hand weapon + shield?

    Bra att de har med Hellcannon, men för regler till kanonen refererar de till en pdf-fil som finns att ladda ner. Det betyder att en Hellcannon kan köpa daemonic rewards från Hordes of Chaos-boken, men det kan inte en Demon Prince(?), vilket betyder att man likväl måste ha tillgång till Hordes of Chaos-boken när man använder denna lista (!).

  • edited 31 maj 2008 19:20
    Hahaha! Nice lista =)
    Men jävligt trist, man kan inte ha troll, ogres, eller sälar.. FAAN!!
  • Finns det inte en ny Beast of chaos lista också?

  • Klart du kan ha ogres, dom heter bara inte chaos ogres tar upp ett rare choice och är bättre.
  • edited 1 juni 2008 14:00

    Eldborn: Finns det inte en ny Beast of chaos lista också?

    Nej men däremot finns det nya FAQ´s på GW´s hemsida där GW förklarar hur Beast of Chaos nu funkar.

  • Stefan_Sagebro, jag ser på den som så att den känns riktigt jättetråkig.

    Jag hade tänkt ha en i mitt tycke rolig armelista med mkt Chaos Ogres. Dem tycker jag är riktigt synd att jag inte kan spela med nu..
    Den här listan är nog riktigt bra (Exalteds får T5, det är ett riktigt viktigt plus) men den är inte lika rolig eftersom de har begränsat valmöjligheterna på olika tuffa units kraftigt. =(
  • @Incoming: Hur kan du säga att listan känns bra (hårdhetsmässigt)? Warriors blev sämre och nu måste man ha minst 30st om man inte vill ha marauders (som fortfarande är lika kassa). Magin blev sämre i och med att Slaanesh-loren försvann (vilket i och för sig är bra i och med att den var för hård förut), samt att Tzeentch inte längre producerar PD's, dock blev Tzeentchpinnen (kommer inte ihåg vad den heter) något bättre. Bra magic items försvann, Gaze of the Gods t.ex. Draken blev sämre i och med sämre breaths, dock samma poängkostnad. För att då inte tala om alla vitala enheter som försvann. Det enda som blev bättre är ju en marginell minskning i poäng på Knights och Chariots samt att Exelteden fick T5. Sunk royale I say!

Sign In or Register to comment.