Ogres vs Dogs of War @ Fanatic spring 08

edited 29 maj 2008 23:45 in Warhammer fantasy

Denna diskussion behandlar Ogres vs Dogs of War @ Fanatic spring 08.

Kommentarer

  • Hmm, just det. Jag spelade på bordet intill, har för mig att jag tyckte att han inte deployade manflayersarna efter reglerna. Scouts måste deployas utanför line of sight och i eller bakom terräng och de stog ju helt klart ute i det öppna.

  • edited 30 maj 2008 08:34

    Fast de står ju utanför line of sight?

    Jag är osäker om de får stå i motståndarens deployment zone, men i det här fallet hade det inte spelat någon roll alls eftersom de hade kunnat ställa sig ett par tum längre "upp" och därmed klarat sig.

  • De måste ändå deploya bakom terräng (p 96). Det stod dock inget om att man inte fick deploya i motståndarens deploymentzone vilket jag hade för mig..

  • Stämmer jag skulle ha ställ dem ca 2 tum högre upp i ruinen. Super klumpigt att glömma dispela reg, två ggr!!!! när jag hade Mengils i sidan och en maneater som fortfarande levde.
  • ..........Dubbel post.

    Det är en bild som saknas i sista rundan så chargeade jag guts enheten i sidan (de som var i strid med maneaters till höger) med mengils som gjorde ganska bra ifrån sig men jag hade helt glömt bort att en reg var igång. Gutsen överlevde och slog tillbaka, dödade min maneater och ngn manflayer det räckte för att de skulle sticka på fear och outnumber. så där gav jag 363p mengils + std. Kul men frustrerande match då jag märkte att jag hade missuppfattat yehtees movement skills.
  • Hela vitsen med yehtees är att man ska missuppfatta deras movement :)

  • Markus: Alldeles riktigt, tack för tillägget. Den combaten avgjorde en hel del poäng :p

    Ang scouts: Dom måste väl ändå deploya mer än 10" ifrån mina gubbar...var väl därför du inte kunde ställa dom direkt mot ruinen?

  • Det stämmer, det var första gången som jag använde scouts på turnering och det borgade för missen, det var första gången som jag (trodde mig) hade nytta av terrängen i motståndar zonen, men du tog ändå hand om dem effektivt.......
Sign In or Register to comment.