Dresscode fancy fanatic

edited 28 maj 2008 23:41 in Off topic

Jag måste få önska att arrangörerna sätter upp en klädkod för arrangemanget, för mig är det självklart att jag kommer i kostym, men det skulle vara en ganska stor moodkiller om dom flesta kommer i kostym och man får spela mot en kille i t-shirt och jeans.

«13

Kommentarer

  • Jag kommer självklart också i kostym eller uniform, förutsatt att jag inte jobbar den helgen.

  • Jag skulle nog nöja mig med smakfull klädsel, dvs. inga hawaiiskjortor eller khakishorts. Själv ska jag nog köra på snookerlooken, väst, fluga & vit skjorta naturligtvis. Underkroppen kommer vara bar. Som sig bör...*lol* (det är väl korrekt internetska?) Men snyggt och propert kan man ju iaf begära, det heter ju "fancy" fanatic av en anledning trots allt.
  • Jag tror att klädkod ska (bör) vara helt valfri, sorry om ni tycker att jag är tråkig, men jag skulle inte känna mig särskilt bekväm i kostym...
  • Håller med Lost, skulle inte heller känna mig bekväm i kostym och jag tror att det finns en hel del andra som inte heller gör det.

  • Mwahahaha! Då har vi som är bekväma i kostym ett pyskologiskt övertag. Klädkod FTW!

  • Dresscode känns ju lite löjligt, men den som kommer i mjukisbyxor får leva med att bli mobbad. Kostym är givet för min del.

  • Det samma, jag är helt och hållet för dresscode. Ska man lägga 800 på en turnering på Plaza kan man väl fan se till att vara propert klädd
  • Jag håller med Kapten Vendetta. Man behöver inte ha kostym för att se proper ut.

  • Detta är en väldigt intressant turnering. Det är nog ända gången man diskuterar kläder mer än figurspel inför en figurspelsturnering! Jag hade älskat att fara.

  • Måste säga att det är ett stort LOL på diskussionen om kostym. Jag menar vem tror att man måste ha kostym för att man vistas på ett hotell? Eller är det så att dom har dresscode på Plaza? Eller är tanken med evenemanget att det ska vara dresscode? Isåfall är det naturligtvis det som gäller.
  • Tror folk menar att det ska vara dresscode på turneringen, för den är ju fancy :)

    Personligen gillar jag idén med att tvinga folk att ta på sig studentkostymen som passade för 20 kilo sedan.

  • Kan trösta er med att det blir ingen Dresscode. Självklart är det kul om folk tänker på hur de klär sig. Men som sagts tidigare välklädd är ju inte likamed kostym i alla lägen

    /andreas

  • Det är det väl ingen som har påstått att (välklädd=kostym) heller? Men att betala såpass mycket pengar och komma i mjukisbyxor, en urtvättad t-shirt från tidigt 80tal samt barfota är bara avskyvärt...

    Min bild av FF är "gentlemän" som spelar Warhammer över ett glas Single Malt och disskuterar dagens världsekonomiska läge, inte ett gäng sluskar som prata WW2 tanks och luktar svett... Det gör vi så bra på FUSK så att det tycker jag att vi kan lämna där ;)
  • Mitt anti-förslag på klädkod är brynja, y-front och badtofflor

  • Jag hoppas verkligen inte man ser massa sluskar på turneringen, isåfall blir jag djupt besviken - funderar på att införskaffa frack och cylinderhatt till evenemanget för att kunna se tillräckligt proper ut, sen att inhandla en flaska laphroig 18-årig skulle kanske inte vara helt fel? =)

    Jag själv tycker att klädkod är ett självklart krav, men oh well, antar att det är för många som inte har kläder för detta eller liknande - men å andra sidan skulle jag inte klaga om man hade på sig ett par byxor, typ lite finare och en skjorta.

    Det är mina 50 öre... (eller 50 miljoner kanske, med tanke på att det är fancy)

  • Att ha på sig kostym eller iaf en skjorta och byxor är en sådan grej som höjer stämmningen och får det hela att kännas mer exklusivt!

    Om ni nu inte har kostym eller känner er obekväm i det, vilket jag inte förstår hur man kan göra, (fast alla kanske inte har fått känna glädjen av att bära en kostym uppsydd åt bara dig :P )

    Så ta iaf på er en skjorta och byxor! Det är trevligt och kommer att höja rummet tror jag, anledningen till att detta arrangemang känns lite roligare än andra turneringar som tex fanatic är just dess känsla av "exklusivitet".

    Jag tänker i ren protest mot alla casual friday lirare tilltala dessa som "ni" och använda pluralis majestatis då jag beskriver mig själv under turneringerings dagen.

    Det är mina 50 miljoner i aktie obligationer.

  • I sverige så har vi inte använt så mycket "Ni" genom historien. Vi har mer använt titel som "godsherren" och "major".

    Fast det lär väl bli rätt enahanda på fanatic.. "dagdrivaren" Oskar "dagdrivaren" Falle ja också "ockraren" Dea förstås :)

    Jag tycker ni ska köra på finkläder i vart fall.. skjorta är inte för mycket begärt. :)

  • Sträcker mig så långt att jag har rentvättade kläder för egen del. Räcker gott å väl :p

  • edited 29 maj 2008 02:27

    Kan vi hålla alla klädkodsdiskussioner i denna tråd, tack.

    Om jag hade haft möjlighet att deltaga skulle jag helt klart hämta inspiration för min klädsel från snooker. Inklusive de vita handskarna som jag då och då ska putsa av figurer och tärningar med för att inte på något sätt påverka rullningarna :)

    Annars kan jag ju helt klart rekommendera Magdalena Ribbing för alla funderingar om vett och etikett :)

  • Tror din länk är lite trasig.

    Självklart ska de unga herrarna komma i fina kläder till detta ytterst exklusiva evenemang, fin skjorta bör vara ett minimum och en snygg kavaj ett gott intryck.

    Sen måste nån komma i exklusiv badrock, guldinlagda sandaler, fin pipa(med eller utan rök) och sitta i en röd stol framför den öppna elden, smuttandes på en konjak.
    Extra bonus får man om man har stor luftig mustasch!

    Jag kan dock inte komma men ger gärna stereotypa modeförslag!
  • För min del blir det skjorta + väst alá Snooker-style. Kanske ska fixa en fluga också... hrm...

  • Hur bör en gammal grisodlare klä sig?
  • På samma sätt som folk från andra yrkesgrupper

  • tror jag ska köra med Borats mantong!
  • En gammal grisodlare ska ha en vackert rutig röd skjorta med ett par strykta mörk mörk grå, nästan svarta byxor.
    Han ska ha pipa/cigar och en basker.

    Han bör inte ta med sig en gris eftersom det anses som ett ganska smutsigt djur inom många kulturer. (Dock så är grisar relativt renliga djur jämnfört med en del andra men det hör inte hit)
  • Ska det vara WYSIWYG måste han väl endå ha grisen med sig?

  • Jo iförsig men på en finare tillställning känns det som om vissa personer kan tycka det är ofint att leka med maten.

    En kulting max.
  • Va!? Är det comp. på farmdjuren? Skitturnering.

  • Comp får du tala med dea om, jag ger (dåliga/bra) modetips.
Sign In or Register to comment.