Fancy Fanatic, Sveriges exklusivaste turnering

dea
edited 17 maj 2008 11:55 in Turneringar / konvent

Fancy Fanatic

Var: Hotell Scandic Plaza i Umeå

När: Lördag 26 juli 2008, 08.00 - 21.00

Hur?

  • 1500 poäng Warhammer 40K (5:e ed. regler)
  • 1500 poäng Warhammer Fantasy

Turneringen har 18 års åldersgräns (då det kommer finnas möjlighet att förtärar alkohol, köpes på plats)

Vi har totalt 40 platser (28 i 40K och 12 i Fantasy)

Turneringen spelas på hotell Plaza , kolla in länken för lite bilder från hotellet.

I turneringskostnaden ingår lunchbuffe, middagsbuffe och två stycken fikaraster. Dricka kommer att gå att köpa i hotellbaren. Efter turneringen blir det fortsättning i hotellbaren för de som är intresserade.

Anmälningsavgiften blir 800:- (inklusive maten, fikat, priser mm), vi börjar ta anmälan från 19/5.

Mer regler och tider kommer längre fram (här och på fantasias hemsida

Anmälda Fantasy

  1. Anders Vidmark, bet
  2. John Gustafsson, bet
  3. Niklas Fällman, bet
  4. Cristian Brändström, bet
  5. Erik Öhman
  6. Tobias Löfbom
  7. Erik Hellgren
  8. Morgan Andersson, bet
  9. Lars Eldborn, bet
  10. Martin Rosén, bet
  11. Mikael Westlund, bet
  12. Johan Svanborg

Anmälda 40K

  1. Oskar Andersson, bet
  2. Erik Fahlgård, bet
  3. Andreas Bäckström, bet
  4. Daniel Tarander, bet
  5. Vicktor Öhlund, bet
  6. Johan Pilestedt, bet
  7. Robert Lindberg, bet
  8. Ola Örnberg
  9. David Wahllöf, bet
  10. Marcus Eriksson
  11. Simon Brändström
  12. Gustaf af Geijerstam
  13. Charlie Lundgren, bet
  14. Linus Söderberg, bet
  15. Jonas Kriström, bet
  16. Sebastian, bet
  17. Peter Strandgårdh, bet
  18. Rikard Yttergren, bet
  19. Patrik Ylmefors, bet
  20. Niclas Ledin, bet
  21. Frej Lindqvist, bet
  22. Andreas Ylmefors, bet
  23. Per Andersson, bet
  24. Niklas Bengtsson, bet
  25. Lars Bergström, bet
  26. Johan Dyrlind
  27. Tommy Markström, bet
  28. Anders Brager
«1345

Kommentarer

  • Låter totally awesome!! Önskar jag hade ett lag att spela med...

  • Låter som om jag blev 800 spänn fattigare just =P

  • Jag är på .. som du redan vet ;)

  • Jag är också på :)

  • Hur peppad som heslt. Och få lira 1700 pts va inte igår direkt. Helt nytt tänk.. eller? ja.. nya reglerna å allt.. looking forward to it anyhow :D

  • Antar att dresscode är kostym ;-)

  • Sign me up Scotty!
  • NasNas
    edited 17 maj 2008 17:58
    Låter sjukt roligt, undrar bara om jag är i landet vid det tillfälllet.

    En fråga, kommer jag som Hordes of Chaos-spelare att vara tvungen att lira med White Dwarf-listan?
    Utan att negga totalt, men av rykterna att döma så ser det dystert ut fram tills arméboken släpps.
  • Så länge jag inte tvingas göra annat trams och har råd så kommer jag att vara med.

    Men apropå Nas fråga om HoC, så vill jag bara säga att jag skulle inte tycka att det vore fel att låta folk använda den. WD-listan verkar ju inte bli så upphetsande, och det behövs ju spelare för att få det här projektet att gå ihop. Dessutom fungerade ju listan bra för bara nån månad sen och det är ett ganska litet sällskap spelare.

    Det vore konstigare att ha kvar HoC i nuvarande form på vanliga FF, eller på annan större turnering, men att göra ett undantag i just det här fallet borde väl inte ställa till några problem?

  • Hoppas det kommer fler sådana turneringar, för jag tror inte jag har möjlighet att vara med den här gången.

  • En fråga, kommer jag som Hordes of Chaos-spelare att vara tvungen att lira med White Dwarf-listan? Utan att negga totalt, men av rykterna att döma så ser det dystert ut fram tills arméboken släpps.

    I just denna turnering spelar det inte så stor roll, eftersom det är enbart 40k :)

  • Jag är definitivt på! =)
    Hoppas man kan hinna arbeta färdig/fram sin chaos armé. Antar att det är krav på målade arméer?
  • Armén ska vara målad ja.

  • Nu har vi börjat ta anmälningar till turneringen. Kom ihåg att det är begränsat antal platser.

    Det går bra att anmäla sig i den här tråden, på info@fantasiaweb.se eller på Fantasia.

    Betalning kan göras i butik eller på PG 4942998-8

  • Det där lät ju ungefär hur kul som helst. Det är väl förbannat att man inte har en färdigmålad armé än. Hoppas verkligen att det här blir en dundersuccé så att ni gör om detta fler gånger, för lite längre fram skulle jag verkligen vilja vara med på något sådant.

    aaaaah....öl....whisky....och spel. Kan det bli bättre?

  • Jaha, nu har man anmält sig till detta evenemang. Det skall bli skoj och se hur struligt det blir med en massa nya regler och lite övrig förvirring. :)
  • edited 19 maj 2008 17:09

    Alkoholintag+ny edition=kan bli roligt ;)

  • inte för att det skall komma i första hand, men en känsla av "relax" kommer att ge många roliga stunder! ;) I alla fall för oss 40k:are... :x
  • Keep it clean guys :D

  • It´s clean, its single malt :X (kunde inte motstå, självklart är jag där för spelet, sällskapet och en rolig dag.)
  • edited 19 maj 2008 19:01

    ...om man filtrerar ful-ölen genom en figurväska...

    Jag är bara bitter för att jag inte kan vara med. Förhoppningsvis blir det väl fler gånger.

  • Jag ser mest fram emot att kunna kombinera mina två största hobbys, figurspel och sprit. Och jag ska visa er alla att det går att vinna även med 1,2 promille innan för västen, eller kostymen som det ju blir. För visst är det en strikt klädkod? Det som verkar mest lovande är ju att 5:e släppts någon vecka innan, så kan man testa alla nya/ändrade regler inför stor-fanatic i Okt. jag ska t.ex. måla upp 3 bilar, en Vindicator & 2 Whirlwinds för att testa loss nya ordenance 2d6 -bs regeln, som ju ryktas ska komma. En annan sak jag ska testa är Sniperscouts, med the new and improved sniper/rending tjohejsan. En annan grupp skåjter ska få infiltrera via bordssidorna. Känns bra att kunna testa dessa i en avslappnad och gentlemannamässig miljö. Vad jag funderar på är om det blir några restriktioner, som det kommer bli i whfb till okt.-fantaticen?
  • Vi har ändrat poängen i 40K, det blir 1500p istället för 1700

    /andreas

  • Jag tror så starkt på 1500p 40k att det kan bli läge att ta tåget från Kiruna den helgen. Nu blev plötsligt sommaren betydligt mer svårplanerad.

  • WHY?! Whhhhhhy?! 1500p? Nu måste jag ju göra en ny lista igen :P
  • Aj då, jag tror att jag kommer vara fullbokad med jobb då? Hoppas hoppas att man kan komma upp till denna turnering! Men som sagt, jag tror att jag är tvingad att jobba :-( Det här är ju ett så klokrent koncept, och blir det flera turneringar av detta slag så är jag givet på för att deltaga!!

  • NilssonHarHund: Om du bestämmer dig för att ta dig ner får du gärna höra av dig, du kanske får sällskap på tåget från gällivare. (Fast platserna i 40k verkar gå åt väldigt fort nu)

Sign In or Register to comment.