Fantasia Fanatic XXIX, 9-10 April 2016

2»

Kommentarer

  • Så vilka regler kommer vi lira efter i 9th age? De är ju uppdaterade nu, men det uppdateras igen i början av april. För nu finns det ju bara en länk till 9th age sidan. Kommer ni dra ner reglerna och göra en egen sida av dem eller ska vi följa 9th age sidan hela tiden? För det kommer ju möjligen kunna leda till vissa förväxlingar mellan de olika regel-häftena om alla drar ner olika varianter! xD

    Vi har satt en deadline för uppdateringar till den 21:a mars. Tanken är att inget efter det ska vara tillåtet. Nu blir det lite ovnalig situation när det är community baserat som 9th är, för när dom uppdaterar försvinner alla gamla utgåvor. Vi ska ta en diskussion och se hur vi löser det

  • Alla gamla regler finns under en arkivlänk på 9th-hemsidan. De är lite bökigare att hitta en de för den aktuella versionen dock.

  • edited 17 mars 2016 22:52
  • Kommer man kunna använda Supremacy Tactical Objectives (40k-turneringen) på fanaticen? :)

    Dom kommer inte att användas nu till våren, får se hur det blir till hösten

  • Två veckor kvar till Fanaticen nu. Även om sista dagen för listinskick är onsdagen den sjätte så år ni som redan är klar med er lista gärna skicka in den så blir det mindre för mig att registrera sista dagarna. Kom ihåg att bifoga listan i pdf, rtf, eller txt format och se till att ni skickar den till den till fanaticlistor at gmail punkt com.

  • Vilken är den sista dagen för anmälning (osäker om jag kan komma...)

  • edited 29 mars 2016 06:42

    Is it now that the 9th. age rule updates all the way til 21st. of march are valid and therefore all the updates coming after that are discarded? Participation paid for Kalle Kouri and Harri Huttula.

  • Yes Kalle & Harri that is correct. It could be a good idea to save the present version(s) in case there will be updates before the tournament. Super cool that we get international representation from you guys once again!

    /Marcus Östling

  • Är det någon lagtävling i år? Jag kanske är blind, men hittar det inte i regelhäftet. Om det är lagtävling, hur anmäler man i så fall?

  • Det är ingen lagtävling denna gång.

  • I check the 9th. age page archives and it seems that those files are still downloadable from the very beginning. Just wanted to make sure.

    Have I missed the talk about the last day of submitting the lists and if it is so, what is the date?

  • Last day for submitting lists is April 6:th.

  • Vilken är den sista dagen för anmälning (osäker om jag kan komma...)

    Det går att anmäla sig nästa vecka också

  • Vi gör ett sista sekunden tillägg till AoS.

    Comppoäng för den nya Stormcast Eternals är:
    Drakesworn Templar 5,5
    Lord Celestant on Stardrake 6
    Fulminators 1,5
    Concussors 2
    Desolators 1,5
    Alla modeller är en/scroll

  • Hur är det med formationerna som inte har fått någon poängsättning än? (ex formationerna i bataljon lådorna) jag gissar att man inte kommer att få köra med dom men skulle vara trevligt att få det 100% bekreftat. Då dom inte har någon poängsättning kan man inte betala för dom...

    från clash compen: *As long as they don’t break any comp limitations set in this pack (such as maximum of 3 Warmachines etc.), Special formations from the back of the Warscrolls Compendium will be allowed when creating your Deployed Force. You must pay the Pool Cost listed though for each formation to be able to use them in your Total Army of 30 and also in your Deployed Force. Make sure to inform your opponent you have created the formation when deploying.

  • Nån som kan ge en utböling lift från ålidhem/ålidhöjd på lördagmorgon?

  • Goda nyheter. Lunchen i år kommer att serveras av Cruisin Kitchen (ni hittar info om dom på https://www.facebook.com/ckumea)
    Dom har sin Food Truck alldeles utanför lokalen.
    Det kommer att finnas burgare, wraps och vegetariskt för 70-100:- inkl dricka.

    För att dom ska hantera trycket bättre får ni gärna skriva här om ni tänkt luncha där (vill gärna att dom kommer och föder oss varje FF:-)
    Har ni allergier (tex gluten) så säg till här så fixar dom det också.

  • Jag kommer äta där minst en av dagarna iaf.

  • jag käkar gärna där

  • First of all thanx for the organiser and co-players. Really nice tournament again! If someone have some pics about the event I would be grateful of dropping link here.

  • Thank you for once again participating. Everyone I talked to enjoyed playing against "The Finns", super nice and good opposition. A special congratz to Mattias for winning Best Sports. Hope to see you again in the autumn. /Marcus Östling

  • Blir det någon utvärderingstråd eller ska jag tycka till här?

Sign In or Register to comment.