Hjälp med lista till fanatic - CSM

Heeej, jag har kört fast lite, och sitter och planerar vad jag ska skaffa/måla tills fanaticen. Följande vet jag att jag ska spela:

Troops (helst): 3x10x Noise Marines, Icon of Excess, 2x Blastmasters, Doom Siren, Powersword, Meltabombs?, Rhino utan upgrades = 1020p

Det här är ju en jävla investering i poäng, egentligen vill jag bara använda alla mina 6 blastmasters, och hade först en tanke på att köra 6x6 Noise Marines, fluffy och så, men dom dör så jäkla snabbt. Så då tänkte jag såhär istället. Då kan dom börja antingen i Rhino eller utanför om det inte behövs.

Heavy: 2x3x Obliterators med mark Nurgle = 456p

Ja obliterators, för ännu mer long range firepower, mot saker som har lite bättre save osv. Oblits är väl bara i allmänhet ganska bra. Är inte hugget i sten om jag ska köra dom i tre grupper eller i två grupper, men såhär tänkte jag blir bäst.

Så det är alltså 1476p (av 2000p) som jag helst vill spela med, även om jag är öppen för förslag hur jag ska spela dom 6 blastmastrarna. Sen är väl det endå måstet en chaos Lord med Mark Slaanesh, då det känns lika bra att använda noise Marinsen som troops. Men har ingen aning om vilken slags lord jag ska köra och är i allmänhet lite dålig på såna här lite mer skjutiga listor.

Så vad tycker ni jag ska köra mer, enda som ajg absolut inte vill köra är heldrake då jag är lite smått allergisk mot flyers. Men även daemons skulle kunna vara möjligt då helst slaanesh. Dock så är det inte så mycket poäng att leka med.

Vad tror ni?

Kommentarer

  • Soul grinder med mark of slaanesh så har du det skoj :) och lite demonettes så är du home safe i guess om du vill tema

Sign In or Register to comment.