Buzzqvarna Cup, 18 juni, Umeå

edited 8 maj 2016 11:05 in Blood bowl

Hej blood bowl-coacher i Umeå!

Eftersom jag åkte ut tidigt i ligan i år och är föräldraledig så har blood bowl-abstinensen behövt tillfredsställas på annat sätt. Har därför tänkt knåpa ihop en endags-turnering under juli månad. Planen är att göra det hela väldigt anspråkslöst. Låg kostnad, få priser och lättsamma regler. Tanken är att locka flest lokala coacher.

Innan jag börjar leta lokal tänkte jag kolla lite hur allas schema ser ut i sommar. Är det någon del av juli som funkar bättre?

Buzzqvarna Cup

«1345

Kommentarer

  • Jag är med, vi kan ju fortsätta försöka få USB att bli av som vi "pratade" om tidigare... men det rann ut i sanden.

  • Håller gärna detta separat från USB eftersom jag tänker ha en lite mer temabaserad turnering med lite mer 'lättsamma' och roliga regler. Mer som en rolig engångsgrej.

    USB får gärna ske också i sommar, men tror det bör vara något som styrs mer från BUBBLE och kanske bli något mer återkommande.

  • edited 27 oktober 2015 08:21

    Okelidokeli, vi behåller båda :D

    Kommer du på fredag för en liten doubt 7 träning?

  • Det var väl jag som skulle träna på fredag..?

  • Jo jag kan inte fredag.

  • ah ok, blandade ihoper. Mårten Torsdag = bra eller anus?

  • Åkte på en hälsokontroll så det ser nog kört ut för mig till veckan =(

  • Det har varit lite glest med kommentarer hittills så jag lade till en liten fin bild för att skapa en hype kring turneringen.

  • Aha, Mange, vill du spela två dagar irad?

  • Angående denna turnering så tror jag att många fler kommer att "nappa" när det börjar närma sig senvintern, våren, svårt att säga bu eller bä eftersom det ligger så långt fram.

    :)

  • Tycker det låter hur kul som helst, hoppas att jag kan vara med!

  • Är jag bara i stan så är jag nog på. Som det ser ut bor jag nog i Uppsala till 80%, Örebro till 15%, Kristinehamn till 4% och umeå till 1% trolighet

  • @Frantic tanken var att göra bort så mycket planerande som möjligt medan jag fortfarande är föräldraledig. När jag börjar jobba igen efter nyår har jag mindre tid. Tänkte därför kasta ut frågan redan nu för att se vilka som redan planerat fly staden. Blir det få som kan i juli kan jag skjuta den lite framåt i tiden.

  • Jag har tyvärr supersvårt för att svara på vars jag kommer vara i juli. Brukar vilja hänga i Ume åtminstone en del av ledigheten, men vet inte ens vilken semesterperiod jag kommer ha.

  • Efter att ha frågat runt lite så tror jag att fler har möjlighet att dyka upp om vi i juni, och då antingen lördagen den 11e eller 18e JUNI. Någon som har åsikter om datumet?

    Utöver detta söker jag lokal som är gratis, eftersom hela eventet är tänkt att ha en minimal budget. Ska kolla om det går att vara på klintvägen där vi haft det förut, men om det inte går tar jag gärna mot förslag.

  • Turneringen kommer att hållas den 18 Juni, men jag har ännu inte spikat någon lokal. Har dock haft ett par minuter över och skissat lite på regler. Ni får gärna ha lite åsikter om dem innan jag spikar reglerna. Tänkte inte ha något allt för komplicerat.

  • edited 3 december 2015 10:37
    • Basic Rules: BB Official Competition Rules
    • NAF-sanctioned tournament: Yes.
    • Style: Resurrection (non-progressive), 4 games, Swiss pairing.
    • Team: Each coach chooses one team form (Competition Rules + Chaos Pact, Slann and Underworld) and may buy a team with Team Value 1.150.000. You may buy players, cheerleaders, assistant coaches, fan factor, rerolls and an apothecary. 100.000 of this team value may also be used to buy skills (regular or doubles) for the cost specified in the rule book (20K for regular, 30K for doubles). Each player may only have one skill and no skill may be bought more than twice in the team.
    • Buzzqvarna sponsorship: Chainsaws are not considered as secret weapons during this tournament.
    • Free Buzzqvarna Chainsaw: A player of your choice on your team (i.e. not star players) gains the Chainsaw and No Hands skills for this tournament.
    • Inducements: Two star player allowed. No other inducements with the exception of Halflings which can have their chef and goblins that may to buy bribes.
    • Each team must have 11 players, Star player not included.
    • No final: The team with the best score after all games are played is the winner.
    • Scoring: Win +15, Draw +10, Loss +5, Concede: 0, +1 per Chainsaw Foul/Casualty
    • Tiebreakers: In descending order: Result if the coaches faced each other, TD-diff, CAS-diff, TDs scored, number of CAS caused, random chance.
  • "Inducements: Two star player allowed. No other inducements with the exception of Ogres, Halflings and Goblins which is allowed to have two star players."

  • Om jag ska vara med (vilket jag ska om inget akut drastiskt skulle hända så har vi en pytteliten samlingslokal i källaren där jag bor.

    Vi kan vara där gratis och om det låter intressant kan jag kolla hur många platser som finns. Gissar på ca 10 (5 planer) skulle gå utan problem. Men jag måste ner och kolla läget först.

  • Jag gillar motorsågsreglerna, samtidigt blir jag rädd att Orc´s och Dwarf´s kommer bli överrepresenterade. De får ett fullt roster med en motorsåg sedan ytterligare en motorsåg och ingen av dem blir utvisade, detta och med den tanke att de har en tjock rustning så tycker jag att man ska bli utvisad som vanligt.

    Sedan kanske man kan låta motorsågen gå vidare i laget efter utvisning om man vill. Då blir det lite gambling och bashlag kommer inte dra samma fördel.

    Jag har iaf redan knåpat ihop mitt lag till denna turnering, thihi :)

  • Har svårt att se att en motorsåg är kvar hela matchen, eftersom ettan har en tendens att sänka spelaren som har den ofta. Kanske ge "Loner" till gratissågen så att han kanske sågar ut sig själv snabbare?

    Både orcher och dvärgar är långsamma och har en tendens att inte spela lika bra när ett par spelare åkt från plan. Eftersom andra lag har en motorsåg också tror jag att det kanske kan komma att bala nsera ut sig lite. Hur som helst kommer alla motorsågar att få stora måltavlor på sig.

  • edited 3 december 2015 11:41

    Hm, gillar idén med Loner.

    :)

    Men som sagt, vi får helt enkelt spela turneringen också ser vi väl efteråt :D

  • Ska jag kolla upp lokalen? Kanske ta någon bild så du får se vad vi pratar om?

  • Kolla gärna. Tänkte försöka boka lokalen på klintvägen i första hand, men det är inga garantier Vi får tag i den.

  • Kan man maila in roster till dig redan nu?

    Jag är som sagt klar med mitt och redo för action .... big time :P

  • Nja, inte än. Efter DOUBT tar jag mot anmälningar.

  • Nu har jag gjort sex lag. Inte alla har två motorsågar...

  • @khanmank - Ett lag har tre eller? (Goblins) :P

  • Wood Elves med tre... Ett leap och så bara chainsawa bollkillen

  • Nädu, då haru fuskat, Wood elfs kan bara ha en med motorsåg, läs sponsoravtalet igen Mange. :)

Sign In or Register to comment.