The 9th Age

För er som ännu vill spela Warhammer och vill delta för att just er arme ska bli så bra som du önskar kan jag varmt rekomendera att kolla in denna sida.

http://www.the-ninth-age.com/news/

«1

Kommentarer

  • Just nu är de nya böckerna i beta fas och allt beräknas vara klart september 2016.

    Men alla arméer har fått nya böcker. Några är lite uppåt vägarna. Men alla är väldigt karaktärsfulla.

    Och tanken är att fylla på med nya enheter och monster allteftersom ex Gw släpper nytt och snyggt. Men man är långt ifrån bunden till Gws figurer.

  • Jag tycker om 9th age

  • För er som tvekar. Army builder och battle scribe har nu tillgängliga filer för armebyggande med betalistorna.

  • edited 8 november 2015 19:25

    Eftersom 9th blir ett fristående spel men med grunden i warhammer och många enheter/figurer har grunden där.
    En grund som många gånger var ganska begränsad tack vare figurers utrustning i lådan. Det fanna kit bashing och konverteringar i wahammer. Det var enligt mig en stor del av det roliga i hobbyn.
    Vad jag förstått har det mer eller mindre försvunnit i Age of sigmar. Så är du en sån som jag som gillar att bygga om gubbar och ha massor med spännande val då du bygger en enhet/karaktär ska du absolut kolla in http://www.the-ninth-age.com/index.php?simple-page/

  • Kommer spelas 9th age imorgon efter 17:30 på FUSK!

  • Grymt, vilka ska spela? Och vad ska ni spela? :)

  • edited 9 november 2015 15:05

    Blir Toni mot undertecknad, (han kör mest troligt Skaven). Jag kommer köra Dark Elves, i skrivande stund ser listan ut som följer men måste banta ned den ett par poäng samt trycka in +LD flaggan:

    Lvl4 Lust, Focus Familiar, Ruby Ring, Obsidian Lodestone 335
    Lvl2 Lust, Dispel Scroll 140
    Master, BSB, Executioners Axe, Blood Armour, Fleet Master, Shield 163
    30 Warriors, FC, Warbanner 285
    5 Shadow Riders, xbows, shields 110
    5 Shadow Riders, xbows, shields 110
    5 Shadow Riders, xbows, shields 110
    30 Tower Guard, FC 420
    10 Dread Knights, Musician 270
    5 Harpies 70
    Hunting Chariot 100
    Hunting Chariot 100
    Altar of Lust 200

    Är också inne på att byta ut Lvl4:an till flera småmagiker och använda de nya reglerna för Aided Casting/Aided Dispel, men just nu behöver jag LD9 känns det som.

  • Kul med Hunting chariots, inte så ofta man såg dem i 8th :)

    Ser stabilt ut, lustbussen borde ställa till med en del problem för skaven.

  • De känns riktigt bra i 9th, BS5, S7, D3 wounds !

  • edited 9 november 2015 17:40

    Usch o fy. Hoppas matchen mellan er går bra. Kul med lite riktig warhammer.

  • Kom och bevittna hur råttrikets heliga krigare svämmer över emo alverna! Det jag gillar med 9th age är hur man kan bygga fluffiga listor som dessutom ser ut som riktiga armeer på bordet!

    Detta kommer angst-alverna få möta:

    Grey prophet w/ ruin, +1 spell, 5+ ward, scepter of verminous valor @ 310

    Clan lord w/ shield, Murderblade @ 193

    Clan chief BSB w/ shield, Warpstorm banner @ 122

    Deathrunner w/ MW d3, Blessed sword, Lucky shield, Strength potion @ 165

    Warptech machinist w/ generator, Dispel scroll @ 100

    Warptech machinist w/ generator, Obsidian Nullstone @ 110


    55 Clan vermin w/ shields, full command @ 305

    29 Clan vermin w/ shields, full command @ 175

    2* 25 Underlings @ 2* 60


    9 Duskrunners w/ scout&ambush, slings, poison @ 145

    5 Duskrunners w/ scout&ambush, slings, poison @ 85

    2* 2 Cluster of rats @ 2* 40


    2* Warp cannon @ 2* 100

    2* Vermin dreadmill @ 2* 150

  • Jäkla smutsiga råttor!

  • Tvingas man bo i kloaken så har man svårare att sköta sin personliga hygien, så är det bara.

    Nej men, det blir spännande att testa hur en något gunline-ish arme funkar i 9th särskilt med dom bra ändringarna till deployment, kanoner och magin! Taggad!

  • Ser ut som en stabil lista!

    sitter och försöker lista ut hur armén ser ut om jag kör Execs istället för BG; precis som du gissade Toni kan det bli svårt att hinna måla nog med BG innan QfA (samtidigt som allt annat!). Kan bli en del proxande i eftermiddag :)

    Visst har Doomwheels blivit något mer stabila i 9th?

  • Ja dreadmills de är grymma! Skjuter d3 skott upp till 12", träffar automatiskt och kan targetta utanför sin front arc också. S10, d3 wounds och lightning attacks! Zzzapp!

  • edited 10 november 2015 14:18

    Låter skitfarligt!

    Min lista blir:

    Lvl4 Dark, Focus Familiar, Ruby Ring, Obsidian Lodestone 310
    Lvl1 Dark, Dispel Scroll, Lesser Shielding 100
    Master, BSB, Executioners Axe, Blood Armour, Fleet Master 160
    29 Warriors, FC, Warbanner 277
    5 Shadow Riders, xbows, shields 110
    5 Shadow Riders, xbows, shields 110
    5 Shadow Riders, xbows, shields 110
    29 BG, FC, +1 LD 422
    11 Dread Knights, FC, Speed 331
    5 Harpies 70
    Hunting Chariot 100
    Hunting Chariot 100
    Altar of Lust 200

    Kändes för dyrt med Lust-uppgraderingarna och lvl 2:a supporter (totalt 80 pts), så fick bli buffade Knights istället.

  • Efter matchen tankar?

  • Borde pushat mer, hans shooting och magi kändes bättre än min så just nu kunde han hålla sig tillbaka och skjuta hem billiga poäng. Jämn och kul match dock!

  • Hade en rolig match mot Beastmen med mina Lizardmen. Körde två paddor och två block med Temple Guards, magin fällde till slut avgörandet till Lizards fördel. Lore of light är väldigt bra för slöa ödlor kan man säga. Känns kul att Beastmen iaf kan tävla i 9th även om de kanske behöver någon till boost för att bli helt balanserade.

  • Vad körde du mer i Lizardmen-armén?

  • Förutom två paddor och två block med Temple Guards spelade jag 4x10 skinks, en skink-hjälte på terradon (diverter) och en enhet med cohort-skinks med 3 kroxigors i. 3 rejäla (nåja) block som måste tas om hand av motståndaren kan bli problematiskt för en del.

  • Verkligen problematiska skulle jag vilja säga! Ser lite ut på papper, men det är tuffa block som inte rör på sig i första taget!

  • Jaha hur känns betan av 9th age jämfört med 8th ed? Vad skiljer?

  • Beta 9th age känns bra. Grund reglerna alltså. Mycket som är rätt mycket smidigare och mer intuitivt.

    Paths(aka lores) behöver en hel del jobb ännu, men det har blivit bättre och bättre. Heavens, light, metall, fire känns väldigt bra. Big whaag och path of Ruhin (råttornas path) är lite för bra.

    Och den externa balansen mellan armeböcker är lite skev ännu. Men det är väldigt tidigt på beta ännu.

  • Nu på lördag kommer det lite nya uppdateringar av de nuvarande armeböckerna. Framförallt lite nerfs verkar det som :)

  • Ny snygg logga och lite artwork börjar dyka upp.

    Ska bli kul se hur feedbacken låter efter QFA som var i helgen, kommer säkert bli en del justeringar efter den.

  • Spelade 9th Age-turnering i Uppsala i helgen. Mina två Slanns och 56 Temple Guards krigade till sig en tredjeplats (var 30 VPs från guldet, nära nära ;)). Riktigt roligt med enbart trevliga motståndare och även hög nivå på spelarna vilket alltid är uppskattat.

    Nu blir det nog Empire ett tag för mig, får se vad man kan koka ihop..

Sign In or Register to comment.