söker folk att spela med och figurer

Hej folk, jag är sugen på att spela bb och undrar hur mycket folk spelar och så? söker figgar och tärningar så jag kan börja spela några tips någon som har något över?

«1

Kommentarer

  • Hej och välkommen!

    Vi är ett (eller två gäng) som spelar bb regelbundet, vår liga (bubble) kommer inom ett par veckor att starta upp en ny säsong och då är du välkommen att vara med.

    Har du spelat tidigare något så du kan reglerna eller kommer detta vara första gången?

    Angående lag så beror det lite på vad du svara på förra frågan. Det finns nämligen lättare och svårare lag att spela med. Vi har det mesta så du kommer alltid att kunna låna lag men vill du hellre "äga" ett så kan ja tipsa dig att kolla in http://www.impactminiatures.com/ där har vi nämligen rabatt för tillfället och gratis frakt.

  • jag tror jag har ett human team i plast du kan köpe :)

  • Human är ett bra lag som jag själv gillar riktigt mycket, så ta kontakt med Thamier om det kan passa.

  • är sugen på ett lag som spelar boll och ett som slåss som funkar i ligor. blikr ganska fäst vid karaktärer i andra spela så spelar gärna något som inte bara går och dör i drivor

  • Då låter humans eller orcs rätt lämpligt. Orcs slåss bra och har bättre bollspel än det ser ut på pappret med stabil thrower. Humans slåss sämre och tål mindre, men är snabbare på att löpa och bättre på att fånga.

    Ett annat alternativ är high elfs, de tåligaste av alvlagen.

  • Jag håller med, orc eller humans.

  • jag har bjudigt på en startlåda så får se om jag får den. Jag spelar en del bb2 för att lära mig spelet. Om någon har tid, ork, lust att spela lite och ge mig lite visdom så är jag på! När drar ligan igång? är taggad på liga!

  • Då håller vi tummarna.

    Ligan Borde börja i slutet av november början av december.

  • Notera att reglerna som följer med startlådan är makalöst utdaterade

  • Jag har drösvis med filer som du kan få. Spelplan och sånt också. Allt utom just figgar och tärningar.

  • Jag har två uppsättningar blocktärningar om du vill köpa ett gäng.

  • hur mycket känner man av att ens catchers har str 2 de känns som de blir nerslagna hela tiden.

  • När man spelar humans så är tanken/taktiken att motståndaren inte ska slå på dem. Visst så kommer de åt dem så finns risken att de åker i backen och får bäras ut, men de "levlar" ganska fort upp och får block och då är de betydligt svårare att få omkull.

  • Det är väldigt få catchers som inte har st2. Lite av priset man betalar för att få mycket move och catch. Catchers är utmärkta för att ge andra spelare assists i blockar också eftersom de är så mobila.

  • High elfs catchers har iofs 3 i sty, men de saknar dodge som grund skill så de blir sårbara på "sitt sätt".

    Nä man får leva med att catchers kan vara utsatta...

  • Just nu väger jag mellan HE då de är tåliga (AV 8) och snabba (mv 6+), Humans eller orker. har en kompis som sa att jag kunde ta hans HE. har spelat någon gång med HE i en liga i gbg men inte så mycket. tycker dock necromantic verkar fräsiga men de verkar små krångliga. Då tycke han att jag skulle spela undead för att jag har 4+ reg på spelare. Vad tycker folk om undead/necromantic som startlag?

  • Jag gillar Necro för de kan spela boll i högre utsträckning än Undead. Dyra spelare dock.

    Undead är bra men deras spelare har Move 3, 4, 5, 6, eller 7 så de kan kräva lite mer tänkande för att kunna hålla ihop laget. Undeads största fördel är mumierna tycker jag.

  • @ khanmank om det blir så att jag inte får startlådan är jag sugen på planer och andra saker! att bjuda på tradera är tuvärr bindande :p @nilssonharhund jag kan tänka mig köpa ett set av dig under samma förutsättning som ovan!

    Jag är inte rädd för en utmaning! har spelat massa figurspel! Har inget emot att förlora om jag lär mig något! Jag behöver dock inte ett lag från början som kräver att jag förstår kvantmekanic :P även om det är målet :P

    skaven ligger på listan över lag som jag vill prova pga mutationer!

  • Hoppsan, jag hade helt missat den här tråden.

    Tror att det de flesta lag funkar som nybörjar-lag, men vissa är bättre lag än andra.

    De lag som passar sämst är Halfling, Goblin, Ogre, Vampire, Slann, Chaos Pact, Underworld och Khemri eftersom de är väldigt inriktade på en speciell gimmick eller spelstil och därför ger en dålig bild av helheten. på grund av denna bristande mångsidighet brukar dessa lag prestera dåligt om man inte vet exakt hur man ska spela dem.

  • Har en plan av filttyg över också.

  • edited 10 november 2015 14:26

    Om vi tänker oss att du köper boxen och tänker köpa fler lag så rekommenderar jag High Elfs och Undead,

    Det är därför att dessa lag kan även "proxas" till två andra lag eftersom de har samma positionsspelare.

    High Elfs kan användas som "pro Elfs" och Undead kan användas som Necro (med lite fantasi),

    EDIT: det finns en del lag som går att köpa som går att användas både som Norse och Amazoner men då behöver man också en big guy.

  • Vad är det problematiska med DE?

  • När vi spinner på "köpa fler-lag-idén" så vill jag bara säga att WILLY MIniatures är (i mina ögon) lite för stora för att vara helt bra. De passar liksom inte helt i rutorna på spelplanerna.

  • Dark elfs är det av alvlagen som förlitar sig mest på att slåss och springa, snarare än att kasta långa passningar. Detta eftersom de saknar catchers, men har fler blitzers.

    Det kan vara svårt att som nybörjare hantera lönnmördarna och witch elfs på ett bra sätt, men också att hålla liv i sina dyra AV7-spelare.

  • @Khanmank är gnällig. De funkar fint som big guys och star players som kan vara huvudet större på grund av egot.

    Dark elves är kluriga ur ett resurshanteringsperspektiv. Många olika positionals och för lite pengar för att ens köpa en rimlig startelva.

  • @Stareater har fel och rätt. Som STARS funkar de utmärkt men när de ligger ner på planen är de för stora. Äger själv hela två Willys tror jag (<- pun intended)

  • Får lite känslan av att DE är snabbare Orks men är dyrare men mer AG lite liknande spelstil dock

  • Inte riktigt. Orks kan ta smällar och har mer styrka att fösa undan/omkull spelare med. Dark elves tål inte lika mycket smällar och får satsa mer på detaljerade blitzar och förlita sig på att undvika smällar med sin agility.

  • Det blev en match mellan @thranuil och mig idag. 1-1 undead mot dark elves. Märks att han är taggad på spela liga

Sign In or Register to comment.