Warhammer Age of Sigmar turnering 12/7 på Sagagallerian

Som rubriken säger kommer vi köra en liten turnering i Age of Sigmar nu på söndag 12/7 i Sagagallerian.

Vi startar 11.00 (bör vara färdig vid 19.00) och anmälan görs på Fantasia, här i tråden eller på fantasia.speltid@gmail.com.

Det är gratis att delta om ni bokat en Age of Sigmar box på Fantasia, annars kostar det 50:- att spela.

Målat är inte ett krav (så om ni är snabb på limma kan ni spela någon av arméerna ur startboxen)

Eftersom reglerna inte täcker ett armebygge har vi slängt ihop lite egna regler för detta tills GW släpper egna. Så följande husregler kommer att användas:
1. Max 50 Wounds i din armé. I övrigt följer ni Warscrollsen. Tänk på att det är WYSIWYG så modellerna måste ha den utrustning ni väljer att spela med. Modeller kan blandas efter de fyra olika fraktionerna Chaos, Death , Destruction och Order (ni kan kolla på GW´s hemsida om ni är osäker på vilka som hör till vad).
2. Man får ej Summona modeller med mer än 2W
3. Etta på To Hit, To Wound och Save är alltid ett misslyckande.

Följande regler kan användas eller plockas bort om båda spelarna vill det:
1. Mäta Base to Base
2. Fylleregler (fråga om ni är osäker på vad vi syftar på)

Hoppas många är sugna på testa spelet och dyker upp på söndag.

Välkommen

Kommentarer

  • Så jävla taggad

  • Taggad och se vad som går att hitta på med detta.

  • Så jag får komma med 10st Lord Kroak, och några Engines of the Gods? Härligt, AoS ftw

  • Eller Screaming Bell + Kairos Fateweaver

  • Ja dom du vill bli ogillad av alla runt dig så får du det.

  • Har varit totalt ointresserad av Squarebase liret men det som kom nu verkar ju förvirrande intressant. Måste komma och kolla :D

  • Ja dom du vill bli ogillad av alla runt dig så får du det.

    +1

    Hiddius: Anar en viss bitterhet:-) GW kommer med nått typ av poängsystem men tills dess får vi lösa det på bästa sätt. Så valen är sitta och sura eller hitta lösningar tills GW löser det åt oss.

    Nu kanske jag har höga tankar om communityn och missade att skriva att (precis som i alla tidigare åtta ed. av Fantasy) får man inte dubbla namngivna karaktärer

  • Även om dom fixar poäng så finns det alldeles för mycket galenskaper i det där spelet.

    Archon + resten av "poäng" i Chaos Lords. Runda 1, använda Archons command ability, dra in chaos warriors från alla sidor av hela bordet 6" in, charga. Eller några till Chaos Lords.

    Dom har mycket att fixa innan det går att spela ordentligt.

    I övrigt så gillar jag hur dom gjort med unit-reglerna. Typ.

  • Lite drygt för oss skaven spelare att följa wounds modelen inom detta då en råttor inte är värda sina wounds (så att säga) men jag förstår iden i att vi måste hitta någon form av begränsning där det inte finns någon.

  • satt på föreningen och diskuterade det där skulel inte typp i allafal slavs och goblin kunna räknas osm 0.5w?

  • Kanske men jag tror personligen det inte går att räkna med bara W. kanske genom att kombinera W och bravery på någotsätt för att få mer konkreta skillnader mellan slave/goblins och en Chaos warrior eller en Swordmaster.

  • Kanske lägga till att inte få skjuta in i närstrid? Fast jag vet inte, det kanske är en balanserande faktor mot monster och single models?

  • Alltså.... hur många har provat spela AOS? Kan vi inte lugna oss med begränsningarna, åtminstone till vi spelat lite och inte bara "teorihammrat". Det är ju trots allt en hel del som är annorlunda än med WH fantasy ☺

  • hur gick det nu då? var det kul? och vad för slags armé vann?

  • Jag hadde super roligt! Aof är ett roligt spel med ett ordentligt tacktiskt djup skilnaden verkar mer va att djupet inte sitert i exakty hur många grader du vrider ett block elelr en rederektor så jag är gruymt taggad på fler turneringar

    vi blev 16 stycken och medparten tror jag spelade grundlåde armer 1an och 2an var en Dark elfs och en high elfs arme

    Hoppas resultat lista komemr snart

Sign In or Register to comment.