Age of Sigmar på Fantasia

Ingen har säkert missat att GW gör om Fantasy från grunden och släpper Warhammer - Age of Sigmar.

Peppad eller skeptisk? Oavsett ska ni kommer förbi Fantasia från och med lördag, 4:e Juli. Då kommer ni kunna prova nya spelet med målade modeller från Age of Sigmar grundboxen.

Självklart kommer det även gå att förhandsboka boxen till schyssta priser. De 20 första som lämnar in en gammal Hard Back Army Book får 200:- rabatt på boxen. Vi kommer att sälja några prisvärda hobbykit och lotta ut lite spännande saker bland förhandsbokningarna

Välkommen Fantasia

Kommentarer

  • Inte för att vara en gnällmåns men om den armèbok man har är en soft back Bretonnia från 2003 (köpt på Fantasia) kan man inte få byta in den också? Vi stackars riddarfantaster har aldrig fått en hard back! :)

  • Är det någon som vågar på sig ett utlåtande om regler och funktion i 9th?

  • Utan att låta för negativ så känner jag att det som släpps nästa vecka inte är riktat till mig. I och med att reglerna är väldigt enkla och inte på något nämnvärt sätt försöker balansera spelet. Jag tror spelet är helt inriktat på att locka nya människor till fantasy, vilket helt klart behövdes.

    I vanlig ordning tycker jag dock att figurerna är väldigt välgjorda även om jag inte är helt såld på "Sigmarines" även om de nog tilltalar andra. Jag hoppas att det kommer någon sorts expansion i framtiden med mer än "ta vad du har" och "den med en tredjedel färre figurer får ett specialobjektiv" som ända begränsningen på armén. Jag antar att de begränsningarna duger om man precis har börjat men det är ohållbart om man vill nörda ner sig mer i armébyggande och försöka få jämna strider. Aja, kanske köper en låda ändå för figurernas skull, kaoskillarna ser ju väldigt fina ut...

  • Viktor, det kommer ett "poängsystem" till spelet. Så tureringsrävarna kommer få sitt.

    Reglerna är väldigt enkla men byggs på av den olika Warscrollsen (vilket lär bli mer av)

    Jag gillar reglerna, enkla men stabila. Några få husregler kan jag tänka mig (mest kring armébyggandet) men annars funkar det kanon. Kom gärna förbi och testa om ni är skeptiska

    Wavefire: Bret boken funkar fint att byta in, även skaven och beastmen

  • Det sägs att AoS ska balanseras av kommande kampanjer/scenarios som ska föreslå vilka warscrolls som man ska spela mot varandra för att få balans. Det går inte balansera med wounds, som folk har testat, battle rep:

    Jag gillar hur du har en 50% chans att få köra 2 turns i rad :) Som det är nu verkar det som ett kul ölspel, ska bli spännande att se hur GW ska balansera upp det. Märkligt att man inte släpper de avancerade reglerna samtidigt.

  • NIB, som Tyranid spelare borde du väl veta att poäng inte alltid balanserar modeller heller......PYROVORE!?!?!

  • Haha, du menar nya Biovoremodellen ;) Angående poäng så blir det inga såna i AoS som det låter http://natfka.blogspot.se/2015/07/gw-answers-age-of-sigmar-questions.html men det är på gång regler för mer tävlingsinriktat spel. AoS har en bra tröskel för nya spelare, hoppas det blir poppis. Modellerna är av grym kvalitet.

  • Måste tacka Dea och resten av motspelarna för ett helt klart roligt event för ett roligt spel system.

  • Tackar alla som dök upp. Grymt rolig turnering och riktigt imponerad av spelet

    Nu blir det att börja jobba på restriktioner till FF

Sign In or Register to comment.