ElViSp - 40k-turnering, tvåmannalag, 1200p/spelare, ute i vildmarken + TACOS!!!!

Vilhelmina Spelförening (ViSp) önskar er varmt välkomna till ElViSp: En förtjusande turnering i det ädla spelet Warhammer 40000 mitt ute i det vilda, vackra Vilhelmina. Till middag serveras en utsökt tacobuffé som ingår i anmälningsavgiften. Kan det bli bättre?

Detta nobla evenemang inträffar lördag den 23:e maj klockan 10:00.

VI ska spela i lag om två. Man spelar separata matcher, men ens egen match kan påverka lagkamratens. Roliga scenarion med en trevlig stämning utlovas! Vi kör 1200 poäng målat per spelare och har enbart en restriktion: Armén måste vara Battle-forged! Om man ej hittar en lagkamrat går det utmärkt att anmäla sig ensam och sedan kommer ViSp att para ihop spelare som ej har en lagkamrat.

Avgiften ligger på 200 kr och betalas i samband med anmälan. Anmälan kan göras i den här tråden eller på Fantasia. Anmälningsavgiften betalas till PG: 160 99 49-1 där ni uppger ert namn och ärende som meddelande. De som vill betala kontant kan göra det på turneringsdagen.

Behöver ni skjuts från Umeå till Vilhelmina så har ViSp skaffat fram bilar med chaufförer till förfogande. Vi avgår 07:00 från Fantasia på Götgatan 1. De som är intresserade av att åka med måste anmäla det i samband med turneringsanmälan. Alla som åker med delar lika på bensinkostnaden, som i en full bil blir ungefär 100 kr/person.

Vi kommer att ha en kiosk i turneringslokalen där ni kan köpa godis, dricka, varmkorv och viktigast; kaffe. Turneringen spelas på Vilhelmina Folkets Hus i Nöjesgården (bottenplan till vänster). Gratis parkering finns utanför salen.

Eventuella frågor kan vi ta här i tråden också.

Det uppdaterade regelhäftet hittar ni här: https://www.dropbox.com/s/qeuucc9e11chuzm/Regelhäfte ElViSp.pdf?dl=0

Anmälningslista:

  1. Jon Borg, Henrik Gunillasson.

  2. Tobias Lönnberg, Tom Hellström.

  3. Benjamin Hyvönen, Oskar Huhtaniska Segerlund.

  4. Andreas Bergsten, André Norman.

  5. William Fernerud, Erik Öhman

  6. Albert Johansson, Martin Persson

  7. Oskar Brännström, Petrus Brännström.

  8. Elias Palmarsson, Daniel Tanderyd.

  9. Mattias Runesson, Johannes Persson.

  10. Peter Brandstrup, Johan Hall

  11. Leo Jacobsson, Hang Au

  12. Marcus Johansson, Tobias Flinkberg

Reserver: Marcus Malmbo, David Sehlström

«1

Kommentarer

  • Är det möjligt att få ta del av vilka scenarios som ska få spelas ?

  • Jag kommer att snart lägga upp regelhäftet med scenarion, så fort de speltestats färdigt. Det kommer att bli samarbetsscenarion med tactical objectives som primära objektiv. Man spelar på två separata bord, men har möjlighet att hjälpa sin medspelare under spelet.

  • edited 7 maj 2015 05:50

    Har ni nån begränsning på spelare? Kanske blir nårgra stycken från Östersund.

  • Vi har sagt max 40 spelare, så än så länge finns det plats.

  • Har du scenariona på matcherna nånstans ?

  • Är det nån sista dag för anmälan?

  • Scenarion kommer upp innan slutet på veckan. Vi har ingen sista anmälningsdag, men anmäl er gärna senast onsdag före turneringen (20:e). Detta skulle underlätta för arrangörerna.

  • jag har redan anmält mig till jon, men är inte på listan än, och finns där platser nog i bilerne?

  • Härmed anmäler jag ett lag:

    Leo Jacobsson och Hang Au. Vi betalar på plats, ser fram emot turneringen :)

  • edited 9 maj 2015 12:58

    Och Tacosen så klart (Hang)

  • Marcus Johansson och Tobias Flinkberg anmäler sig som ett lag. Vi betalar på plats

  • Johan Hall anmäler sig.

    Jag kommer med 1200 poäng Sisters of Battle. Para gärna ihop mig med en skön lirare som inte är där för att vinna utan hellre någon som trivs bäst på borden längst ner :)

  • Hade varit riktigt trevligt, men om jag inte lyckas byta bort mitt pass på jobbet den dagen kan det bli svårt att vara med! :(

  • Tyvärr uppstod en liten försening med regelhäftet, men jag har det uppe måndag kväll!

    Glöm inte heller att om ni vill åka med från Umeå till turneringen tur och retur, måste ni anmäla er så att jag kan skaffa fram rätt antal fordon för att föra oss genom vildmarken.

  • Mattias Runesson anmäler sig. Betalar på plats.

  • Regelhäftet är nu uppe!

  • edited 12 maj 2015 05:32

    Jag har en fråga gällade daemons warpstorm. Gäller det bara min motståndare eller även min partners? Jag funderar eftersom det räknas som shooting och man är tillåten att panga på partnerns motståndare.

  • Jag har en fråga om ViSportals; trumfar den andra begränsningar gällande charge?

    Till exempel, får man charga med enheten som teleporteras även om den hoppade ur ett icke assault vehicle samma runda? Får dom charga runda 1 om dom gjorde en scout move och sedan teleporterar sig, alternativt om dom teleporterar sig TILL en enhet som scoutade?

  • Warpstorm gäller enbart din motståndare på ditt bord eftersom du slår en D6 för varje fiendeenhet på "battlefield". Matcherna är fortfarande separata matcher på olika bord eller "battlefields".

    ViSportals trumfar inte andra chargebegränsningar.

  • okej, det var ett uppdrag jag funderade på. I mission 1 så står det: "If your warlord is a part of a unit, he leaves his unit and is deployed within 6” of the center, even if he’s not allowed to leave his unit.". Jag tänkte spela med commander shadowsun, kommer jag behöva plocka bort hennes drones för detta mission? Dom kan ju inte bilda en egen unit.

  • Jag skriver ett undantag för Shadowsun och Aun'va, även för Commanders som köpt drones. De är tillåtna att ta med sig sina drones/guards.

  • För att underlätta för organisatörerna så kommer vi sätta ett stoppdatum för anmälningar nu på Onsdag. Så skynda er att anmäla er! Om det är någon som är allergisk mot något i matväg så skulle vi att uppskatta att få veta det innan onsdag också! Tack på för hand! //Visp Gruppen

  • Nu har jag satt ihop lagen efter bästa förmåga. Jag hoppas alla är nöjda.

    Dessutom är regelhäftet uppdaterat med tidsschema, ett par förtydliganden och en större regeländring av Scenario 1. Warlords som inte får lämna en unit tar med sig sin unit till mitten. Poängnivåerna har jämnats ut på grund av en felräkning.

    Jag ber om ursäkt för eventuella problem detta kan skapa. Om någon har något emot dessa ändringar, får ni gärna ta kontakt med mig så löser jag det.

    Sist vill jag veta vilka som ska åka med nu på lördag från Umeå. Jag har bilar, men måste veta vilka som ska med.

  • jag vill åka med :)

  • Jag (Kristoffer Wikner) kommer tyvärr inte kunna vara med, skit kom i vägen men jag hoppas att resten av er har det bra.

  • Fixat Kristoffer! Vi hoppas att vi ser dig nästa gång.

  • har en tolkningsfråga när det gäller att placera objectives, ska varje lag placera totalt 3 eller 6 stycken var på borden?

  • Varje lag placerar 3 objectives var. Det får inte vara mer än 3 objectives på ett bord, (i scenario 1 och 2).

  • Tre bilar avgår från Fantasia klockan 07:00 på lördagsmorgonen (23/5). Just nu finns det plats för fyra personer till så om ni inte anmält er för bilresan tur och retur, gör det nu!

  • edited 24 maj 2015 14:12

    Resultatet från Elvisp 1:

    1. Jon Borg och Henrik Gunillasson - 58p
    2. Albert Johansson och Martin Persson - 45p
    3. Andreas Bergsten och Andre Norman - 35p
    4. Tobias Lönnberg och Tom Hellström, Peter Brandstrup och Johan Hall - 34p
    5. Benjamin Hyvönen, Oskar Segerlund - 28
    6. William Fernerud, Erik Öhman - 27
    7. Mattias Runesson, Johannes Persson - 24p
    8. Elias Palmarsson, Daniel Tanderyd - 23p
    9. Marcus Johansson, Tobias Flinkberg - 22p
    10. Leo Jacobsson, Hang Au - 17p
    11. Oskar Brännström, Petrus Brännström - 13p
Sign In or Register to comment.