Kommentarer

  • Snygga bikes... och inte ett år för tidigt :-p

  • haha, roligt att dom äntligen kommer att använda den där jetbike design, tro den har funnits omkring på internet sen 2010. Men gillar att dom kommer att fixa en Warlock på bike.

  • Ända sedan 2008 faktiskt, runt 18 månader innan de dök upp för dark eldar.

  • So you want a new Eldar codex eh?

    Here you go. Be careful what you wish for.

    Oh my lord, Scatbikes. Säg du är snäll och bara tar 6x5, det blir 810pts, 120 S6 shots på 6 olika targets, 3+ saves, jink saves om nödvändigt, T4, 30W + ObSec och Battle Focus - 2D6" för att hoppa tillbaks till cover efter shooting (eller hoppa fram för att skjuta ut det som motståndaren trodde var skyddat). Då har du 1200 poäng kvar att fylla ut din lista med.

    I don't even ..

  • Totalt balanserat tycker. Förstår inte vad folk rage quitar för? :p

    en gnutta ironi

  • Pre-orders uppe nu.

    Trodde aldrig jag skulle bli så här oinspirerad av nya eldar. Ingen ny vyper, jetbike autarch eller shining spears. Kombinerat med ostfest för jetbikes gör dem totalt ospelbara för en casual gamer som en själv.

  • edited 17 april 2015 23:45

    http://natfka.blogspot.se/2015/04/codex-craftworld-info-is-breaking.html

    Hehehehehhee...... :- ))

    Kan ju bara hoppas att allt det där är falskt ^_^

  • Antar att vi kommer få se en del shining spears-konverteringar från windriders. De hade väl kunnat ha dem i samma kit, som monteringsalternativ?

  • Jag har lärt mig att lita på den är sidan så det dom säger är högst sannolikt, men vi kan bara vänta och se när man för boken i hand.

  • edited 18 april 2015 09:08

    Ptja, i detta fall är det troligen sant då det är väl översatt från ett spanskt codex som jag förstår det.. men den sidan sammanfattar ju rykten från flera olika ställen av flera olika personer, så man får vara väldigt konsekvent beroende på var det kommer ifrån och vad det handlar om.. :p

    Men som du säger, bara att vänta och se (och hoppas..)!

  • Bikes må ju vara, där har ju många Codex åtminstone save att luta sig mit, någon som funderat på vad D-Scythes kommer göra med.. allt? En enhet med 5 Wraithguard kommer att radera precis vilken enhet som helst i spelet med en shooting-attack, en Landraider ryker precis lika lätt som en Rhino. Japp de har kort range men stoppa dem i en Serpent eller om BB släpps så en WWP med Dark Eldar allies.

  • D-Scythes ska ju tydligen få nå minus på D-tabellen dock?

  • -1 på tabellen så dom gör wounds på 3+ och då bara d3 skada wounds eller hull points,

  • Och sen räknar man på en enhet med 5 (räcker egentligen med 3) för att poppa en Landraider..Även om de har -1 på tabellen kommer de döda precis allt de skjuter på..

Sign In or Register to comment.