Infinity the game N3

Hej! Jag har inte sett några av er som spelar infinity på FUSK sedan sommaren och har nyss fått upp suget igen. Jag startade en ny tråd för det kändes så konstigt att göra en necro på förra tråden än en gång.

Nu har infinity N3 kommit ut och det är en del stora förbättringar från förra versionen av reglerna. Det finns även en Facebook grupp med en massa intressanta bilder etc. (Infinity_SWE) och Infinity scenen har börjat växa upp med turneringar i bl.a. Halmstad och Stockholm. Vi kan ju inte vara sämre här i Umeå! Jag håller för tillfället på att bygga en del terräng för FUSK och hemma bruk eftersom detta spel kräver en del terräng.

För er som är lite intresserade av spelet kan jag meddela att det finns en hel del youtube clip och alla regler är gratis från sidan infinitythegame.com under Archives. Man kan gå vidare från denna för att följa upp hur detta spel fungerar: Jag kan även ge en liten demo för er som vill det. PM:a mig eller fånga mig via facebook om ni är intresserade av att spela/testa detta spel.

MVH Kevin Anna (facebook)/Carreras(alla forum)

Kommentarer

  • Några ändringar som är märkbara är Hacking, Lötjnant systemet och deviations. Även camo och infiltration har ändrats en hel del. Alla regeländringar verkar vara skit bra än så länge.

  • Har typ glömt bort allt INFINITY men om det är omgjort så spelar det ju mindre roll. Ska läsa så snart jag får tid och se vad jag har att erbjuda i färdigmålat skick...

  • edited 17 mars 2015 21:46

    Har Operation Icestorm och massor av terräng \o.o because im amazing och nya N3 regelboken. Operation Icestorm är riktigt bra det är upplagt som en kampanj på 5 uppdrag och varje uppdrag introducerar en eller två nya regler.

  • Operation ICEstorm verkar skieta bra.. funderade på att införskaffa den. Har du lyckats köra alla missions redan?

  • yep körde alla missions mot en vän vi räknade ihop alla poäng och kolalde vem som kom ut på top efter alla 5 uppdrag

    Man kan lätt köra igenom alla uppdragen på ett par till tre timmar

  • Det var ett långt tag sen jag spela Infinity nu och jag har knappt kollat på N3 regelboken, bara summat lite i den men det är inte för reglerna jag gillar spelet utan det är för figurerna och världen.

  • Samma här. Figgarnas puffror är lagom dimensionerade och då det finns mängder aav olika vapenslag inom varje armé klarar man sig med var sin.

    Fast två är ju ball det också ...

  • Jag håller med om att figurerna och världen är the main selling point. Däremot är det ett skit intressant system som är så annorlunda från dom flesta andra. Är det någon som är sugen att köra en match framöver?

  • Skulle vara skoj. Får se om jag kan utveckla zombie scenariot också :p

  • Har suttit och dregglat ett tag över figurerna. Bland det snyggaste jag sett. Dessutom, till skillnad från GW, så har de valt att låta någon/några riktigt duktiga figurmålare sätta färg på det hela. Tycker samtliga raser har många tilltalande figurer och finner väldigt få som jag inte gillar. Några av deras walkers eller var det är kanske ser lite sådär ut, men överlag så är det här rent visuellt sjukt tilltalande. Är dock inte såld på pappersterrängen.

    Så frågan är väl om någon spelar detta? Är spelet roligt? Har sett lite battreps och det verkar okej, men det är ganska svårt att avgöra om det är tilltalande i längden. Jag skulle lätt kunna tänka mig att köpa lite figurer och måla upp om det finns några som faktiskt spelar det här spelet.

  • Har provat spelet lite det är väldigt skoj faktiskt mycket taktik. Har dock oftast inte tid att spela och det finns inte så många som spelar det heller tyvärr. Dock tycker jag det är roligt :) mycket taktik i spelet Ju mer terräng du kör med ju roligare är det. Har snart semseter så bor ju i umeå om du skulle vilja testa det någon dag (har semseter i augusti) har starter settet Operation Icestorm. Scenariorna spelas som en campaign och intrudcerar fler och fler regler eftersom. Du har regelboken på Infinitys hemsida också och kan ladda ner den gratis samt en army builder

  • Jo, jag har förstått att spelarbasen är begränsad, men det kan ju alltid ändras. :) Har läst reglerna och sett en del batreps på youtube så jag har ett hyggligt grepp om grundmekanismerna. Tycker spelet ser riktigt intressant ut och som sagt, de flesta modellerna (i princip allt som är nytt) ser sjukt snygga ut.

    Jag är såklart jätteintresserad av att få testa på spelet. Bor också i Umeå, så när det passar. Du kan pma mig här eller slå mig en signal på 0702308288. Det där med lite tid har jag full förståelse för. Driver ett företag och har två små pojkar själv så...

Sign In or Register to comment.