Warhammer Storms - Warhammer 40k & Fantasy Battles-turneringar i Skellefteå

Warhammer Storms är ett samlingsnamn för de två Warhammerturneringar (40k&FB) som arrangeras av Legend Spelbutik i Skellefteå som spelas antingen i lag med två spelare på varje lag eller med en spelare som spelar på egen hand. Syftet med denna typ av arrangemang är att stärka figurspelscommunityn i Västerbotten genom att både nybörjare såsom erfarna spelare kan se fram emot att spela tillsammans i turneringar medan de bygger upp sina arméer.

Varför vi valt att arrangera denna typ av blandturnering istället för vanliga singelturneringar är att nu kan även just nybörjare vara med och spela så länge de har en lagkamrat som har någorlunda bra koll på reglerna. Dessutom behöver man inte bygga ihop en hel armé på egen hand för att vara med då halva armén står ens lagkamrat för om man spelar i lag. Det är förstås även helt okej att låna en kompis armé om man själv inte hinner måla klart sin egen.

Under turneringen använder vi oss av ett swiss-system som innebär att första matchen lottas men att man därefter får möta det lag som det går ungefär lika bra för, alltså har ungefär lika många turneringspoäng som ens egna lag.

För mer information: http://legendspel.se/events/

21 Februari - Helstorm (Warhammer 40k, 1500p/750p x2) 14 Mars - Flamestorm (Warhammer Fantasy Battles, 2000p/1000p x2)

THE END I UPON US!

För alla deltagare i både Flamestorm och Helstorm erbjuder Legend 10% rabatt på HELA Warhammer Fantasy Battles- och Warhammer 40k -sortimentet under respektive turneringsdag (spelar du Flamestorm får du bara rabatt på Fantasy-sortimentet). Oavsett vilken turnering du spelar få du dessutom 15% rabatt på alla hobby- och speltillbehör!

Kommentarer

  • Fråga för Helstorm 40k turneringen

    Någon som vet hur det spelas med tactical objectives korten man drar som man inte kan klara pga sin egen eller sin motståndares armé t.e.x där man ska döda en psyker som inte motståndaren har? om man får dra nytt kort då? Och är det 1 kort man får slänga i slutet av sin turn? Tänkte för match 3 "Maelstrom tactical objectives. Välj hur många kort (1-3) du vill dra. För att få poäng måste ALLA klaras"

  • Det kommer att tas på turneringen men svaret är. Du kommer alltid få kasta kort som inte går att klara och dra ett nytt och i slutet av varje rond får du kasta ett (1) kort.

    I match 3 är det en slarvig formulering av mig. Har du kvar kort sen tidigare rond så är det ett av de 1-3 du får "dra".

  • Jag har två frågor (med tillhörande åsikter :P) :

    • Hur kommer vi göra med de objectives som ger d3? KOmmer vi ta det slumpade eller göra som många andra och bestämma att de alltid ger 2? (Min röst ligger på de senare)

    • Kommer ni tillåta att man slår på Tactical Traits för sin warlord? Den tabellen är inte alltid tillåten, då den har potentialen att mixtra väldigt mycket med förloppet och poängen (speciellt nr 6 på tabellen). Min röst ligger på att inte tillåta den.

  • edited 16 februari 2015 08:31

    @Erorior Sånt här händer när den ansvarige (jag) är nybörjare :).

    Fråga 1: I Maelstrom är d3 alltid 2 för att undvika vilda sving. D3+något är 2+något.

    Fråga 2: Tactical Traits kommer inte att användas.

    Vi kommer heller inte att använda kort 11-16 för att undvika de rasspecifika korten.

  • Låter kanon! Då får vi alla ladda inför helgens eskapader! :)

  • Tack för en trevlig turneringsdag! Håll uppe den goda stämningen, så får vi alla ses och ta våra respektive revanscher på Fantasia Fanatic och Nordsken! :D

Sign In or Register to comment.