Håller på att bygga en WoC nurgle armé, skulle behöva hjälp

Titteln säger ju det mesta. Det jag har nu är: 10 hundar 12 warriors of chaos 6 chaos troll Det jag har bestämt att jag ska köpa inom en snar framtid är: 12 warriors till, så det blir 24 warriors, MoN, med full command 5 blightkings, coola modeller och passar mitt tema bra 1 nurgle daemon rince

Behöver jag mer core för att kunna spela ~2400p ? Vad skulle jag kunna lägga till som har lite synergy med resten av armén? Vad från rare skulle funka med detta?

Jag är super tacksam för all hjälp ni kan ge! Tack på förhand MVH /S

Kommentarer

  • Tjena!

    Chariots är extremt bra core, borde kanske räcka med två till och med för att ge dig nog corepoäng. Skulle absolut börja där!

  • Nurgle-plastkaoslorden eller Blightkingskaraktären borde vara billigaste sättet att uppa blightkings till 6 stycken, sen vill du ha en bsb till dina warriors om du sätter honom på Daemonicmount eller inte är en smaksak. Om du nu kör på rent Nurgletema så skulle jag tänka att Kimera med reg passar in i temat samtidigt som den är riktigt bra, rätt sjysst modell och i plast så inte galet dyr heller.
    Vet inte om du vill ha ngn fler magiker än demonprinsen men Festus är en ganska cool modell, jag tycker att Hellcannon är bra, speciellt eftersom att du kommer att ha en ganska långsam lista och du får en skyttefas.

Sign In or Register to comment.