Tjenare! liten intro tråd :)

Hallå där! Jag heter Samuel och är 30 år och har ett barn, Ludvig, tillsamans med min sambo Petra. Efter Jul så började jag med denna hobby. Jag planerar på att köra Warriors of Chaos och har köpt följande modeller: 6st River trolls (kommer användas som Chaos Trolls) 10st Warhounds (det är dire wolves, men kommer användas som Chaos Warhounds)

Jag är total nybörjare på detta och har inte alls koll på regler och annat. Jag har dock googlat runt en hel del och läst det som finns att läsa på nätet :)

Jag har målat 3st troll och tänkte snart införskaffa en del warriors för att fylla upp min core. När detta är gjort är det någon som är sugen på att köra något nybörjar game med mig och visa lite på regler osv så man får möjlighet att spela lite innan hela min armé är klar.

Tack på förhand för alla svar MVH /Samuel

Kommentarer

  • Hej Samuel!

    Tycker det är tråkigt att se att ingen har svarat på din tråd på tre dagar och tycker att det är skandalöst och inte så välkomnande. Spelar själv inte Warhammer utan bara Blood Bowl och hänger väldigt sällan på FUSK, men skriver ett svar ändå. Jag har inte riktigt tiden att lägga ned på Warhammer så att måla upp och spela med ett dussin miniatyrer duger gott åt mig.

    Jag måste säga att det är roligt att se att det är fler föräldrar som tar upp figurspelshobbyn sent i livet. Är själv snart 35, gift och blir snart tvåbarnspappa. Jag vet att det finns fler spelare som är i samma livssituation och bland oss blood bowl-spelare är det nästan normen. Du är säkerligen väldigt välkommen till FUSK, kommer säkert hitta någon som lär dig spelet och kommer att ha väldigt roligt. Lycka till!

    /Mårten

  • Hejsan!

    Håller med Stareater, som han säger så är du välkommen till fusk å att man hoppas du ska träffa trevliga peroner och att du ska trivas :)

    Är 20 år å nyss inflyttad med min flickvän å spelar mest 40k för det är roligare ;) ol du har tid å spela någon gång så går det att boka spel på en tråd som heter "boka 40k spel" där får du alltid svar från någon och det finns alltid folk på fusk som vill ta en match eller två :)

    //Mikael

  • edited 19 januari 2015 09:05

    Ack den som fick vara 30 igen... Ingår i BB-gänget själv och har också en liten en. Äger massa figurer till en massa spel men lirar i nuläget bara BB för det tar inte så himla lång tid per gång helt enkelt. Puffar för att du tar dig in i vår BB-crew och leker med tennsoldater där också! Välkommen in i gänget!

  • Roligt med lite svar här :) Det gör inte så mycket för mig att det tar lång tid för svar, jag har inte så mycket tid till att måla och när jag väl målar så målar jag inte fort :), det tar sin lilla tid. Så det kommer ta ett tag innan jag kommer kunna spela, och det gör ingenting, jag tycker det är skoj att måla å pyssla. Men när dagen kommer då jag är redo vore det roligt om någon hade möjlighet, tid och vilja att visa och lära mig lite. Tack för alla svar! MVH /S

  • Det gör inget om man har målat ;) om man spelar på fusk så bryr sig ingen om man har omålat / Mikael

  • Tjabba, kul att du börjat med warhammer, superkul hobby =). Jag är typ alltid på att spela en match, känner inte heller så många som spelar så tar alla chanser jag kan! Och ja som sagt, spelar inget roll om du målat eller inte, kan mest bara va bra att testa spela så du vet vad du vill ha mer i arméen

  • Väldigt kul med nytt folk! Som redan sagts, åk ner på Fusk, finns väldigt ofta folk som är spel villiga alternativt bara sugna prata plastsoldater :)

Sign In or Register to comment.