DOUBT VI - Planeringstråd

123457

Kommentarer

  • Jag var just förbi lokalen och det är sig likt. Noterade dock att det finns ett färre bord än förra året. Förhoppningsvis slipper vi trängas allt för mycket ändå.

  • Alla tre Skellefteåcoacher jag tjatat på har nu bangat :-(

    Men vilken tid drar vi igång?

  • Skandalöst beteende av Skellefteå-coacherna.

    Jag kommer att vara där från strax efter 7. De som vill hjälpa till att ställa bord i ordning kan komma vid 7:30-tiden. De andra som föranmält sig kan dyka upp 08:30. De som inte föranmält sig får gärna dyka upp vid 8-tiden.

  • Första matchen startar 08:45 och vi väntar inte på någon.

  • Jag kommer så fort jag kan. Man är ju värsta hemmafarsan numera så nu måste man ju instruera sambon så hon grejar det här barnpassandet ... Tar med två sopsäckar också - en pant och en skräp.

  • Toppen mankan! Du tänker på de saker jag glömmer.

  • Om någon råkar ha en grenkontakt till övers så ta gärna med. Hittade ingen hemma.

  • Ok, hjälp. Jag hade förträngt det här tills dag. Klintvägen såg jag - vilken adress? Vilken tid ska jag vara där? Vad ska jag ha med mig?

  • Klintvägen ligger på tunnelbacken, viskar en kartbild till dig.

    Första matchen startar 08:45 och vi väntar inte på någon. Så se till att vara på plats en halvtimme innan iaf.

    Ta med dig ditt lag :) Planen också bara för säkerhetens skull.

  • edited 9 januari 2015 22:03

    Kontanter (eller telefon om du vill swisha) för det står på min lista att du inte betalt. Dessutom vill du gå med i NAF. Roster så jag slipper skriva ut är också ett plus. Boll kan vara bra också. Många som glömmer sina har det visat sig rent historiskt.

  • Äh sket i att viska, kanske är någon annan som också är osäker här är det.

    http://ladda-upp.se/files/2015/b132515.jpg

    bbaction

  • edited 9 januari 2015 23:15

    Tackar! Från vilken tid är lokalen bemannad?

  • Jag låser upp några minuter efter 7 skulle jag tro.

  • Håller på att packa i ordning nu.

  • Skriv gärna en rad eller två om vad som var bra och vad som var dåligt i år så vi kan göra turneringen bättre nästa år.

  • Dåligt = Ojämt antal coacher Dåligt = Umeåcoacherna tog åter igen inte hem första plats Bra = Kul med turneringen i sig trots det bara blev en fajt för mig. :/

  • vi får fixa så man kan se nån form av timer för varje runda hela tiden, så man har koll om man ligger före/efter i spelandet, 4 av 6 matcher kändes det inte alls som två timmar utan snarare 1.5h hehe

  • edited 11 januari 2015 18:53

    Matcherna var väl till och med 2 tim och 15 minuter.... om man började på utsatt tid. ;)

  • Tid är ju alltid ett problem. Men förrutom att morgonmatcherna kunde må bra av 10-15 minuter extra så var schemat helt perfekt. Priserna var ju godlike och den lilla kiosken hjälpte fantastiskt mycket!

  • Jag kom på en sak till. Skull cap mekaniken borde ses över. Det borde inte gå ett pris till den som sist har på sig mössan, för det uppmuntrar till långsamt spel. Det borde istället gå till den som först avslutar sin match med mössan på, för att samtidigt underlätta schemahållningen.

    Sedan är jag visst partisk, men ett pris för bästa målning/best in show hade jag gillat.

  • edited 12 januari 2015 20:59

    Målarpris håller jag med om, men då ska vi gå ut med det innan vad som gäller, en figur, hela laget, etc

  • Jag vill också ha målarpris. Om inte annat så man får en chans att titta på andras lag man eventuellt inte får chans att spela mot. Generellt tycker jag det är roligare att spela mot fint målat på snygga planer och saker som gör att folk har roligare ska premieras. Antingen genom priser eller genom fördelar i turneringen.

  • En annan fråga: nu när jag lyckats komma in på NAF - när blir resultaten från turneringen uppladdade? Står fortfarande att jag spelat 0 matcher.

  • En annan fråga: nu när jag lyckats komma in på NAF - när blir resultaten från turneringen uppladdade? Står fortfarande att jag spelat 0 matcher.

    Mitt fel. Matchresultaten ligger på en laptop som oavsiktligt råkade följa med på en liten mindre resa. Kommer skicka in dem de närmsta dagarna och efter det tar det också lite tid innan de dyker upp på NAF-sidan.

  • Jag ser att Linus gör ALLT för att min seger mot honom inte ska komma NAF tillhanda...

  • Resultaten är skickade till @Mago nu i varje fall så de kommer väl in snart. Först updateras matcherna och sedan tar det ett tag innan rankingen uppdateras eftersom det är ett batchjobb som körs med jämna mellanrum för alla på NAF i ett svep som jag förstått det.

  • Körde du Mårten ditt lag eller White Walkers sista omgångarna?

  • Körde White Walkers deras sista tre matcher. Förlorade första 0-1 (1-6 i cas berättar varför) men vann de två sista med 3-0.

    Inte helt övertygad att Break Tackle på båda mumierna var ett bra val och det var lite för många rerolls, blev över minst ett varje halvlek, så det känns som om rostret kan göras lite mer strömlinjeformat.

  • edited 16 januari 2015 11:13

    Kul, då fick du ju spela lite :)

    Japp, förra året så var 4 rr´s (3+1) för lite i två matcher så det beror på vem som slår tärningarna, däremot var diving tackle på ett skelett en joker, hade ju Hacken förra året men tyckte han uträttade lite.

    Tror DT kanske uträttade mindre men det var en chansning, trodde på fler "spelade" lag ;)

  • edited 16 januari 2015 11:41

    Diving tackle användes aldrig som skill av mig, men jag ställde honom bredvid bollen, sa tydligt att han hade diving tackle och det uppmanade mina motståndare i båda matcherna från att försöka ducka in och ta bollen när den låg lös på marken. Personligen gillade jag det bättre än break tackle på mumierna som inte riktigt passar mitt sätt att spela undead.

Sign In or Register to comment.