Legends Nyöppning - Turneringar (FB,40k,W/H, Magic, GoT TCG, Yu-Gi-Oh, Pokémon, FoW, BB, X-Wing)

edited 12 oktober 2014 12:25 in Figurspel

Legend Spelbutik i Skellefteå håller just nu på att genomgå en förvandling. Väggar rivs, golv görs om och gammal butiksinredning byts ut mot ny.

I samband med nyöppningen av butiken, den 27:e oktober, kommer vi under nästan två månader anordna en stor mängd turneringar inom både kort- och figurspel.

Datumen för turneringarna är som följande:

1/11 Alla Helgons Tvåhövdade Sealed (Magic the Gathering, Two-Headed Sealed)

8/11 Metalstorm (Warmachines/Hordes)

15/11 Game of Thrones LCG

16/11 Ascencion Cronicle of the Godslayer LCG

22/11 Yu-Gi-Oh

23/11 Pokémon

29/11 Helstorm (Warhammer 40k, singel/dubbel)

6/12 Flamestorm (Warhammer Fantasy Battles, singel/dubbel)

13/12 Flames of War

14/12 Blood Bowl

20/12 X-Wing

För mer information kring respektive arrangemang samt anmälan, se legends hemsida (under fliken events):

http://legendspel.se/events/

Vi räknar med att det kommer representanter från varje kommun i Västerbotten värdig namnet. För vad är väl en kommun utan en spelcommunity som står upp för att försvara hennes ära?

Kommentarer

  • det skulle vara kul och åka upp den 6/12. någon annan som har tänkt spela då

  • 29/11 och 20/12 hade jag tänkt mig för egen del beroende på turnerings format

  • edited 15 oktober 2014 13:06

    ja jag funderar om jag ska ta mig upp den 29/11 också men då behöver jag en lagkamrat

  • Ska se om inte Blood Bowl kan få ett besök ...

  • Hm, jag har ingen dömning i december. Blood bowl lockar....

    Morsan bor i skellefteå och fyller år 10:e december, tror jag har något på gång här, en masterplan utan dess like....

  • Anmäld till 14/12. Väntar på regelpack typ...

  • Sugen på att åka upp den 14:e också. Måste kolla schemat.

  • edited 15 oktober 2014 19:28

    På Legend står det 10-18 men det måste vara för tidig sluttid ...

    EDIT: Men du menade nog ditt schema... doh

  • Både och så klart.

  • Restriktionerna för Flamestorm har ändrats en aning. Bl a får två lagmedlemmar inte ha samma Magic Items.

  • Jag väntar fortfarande på svar angående regelverk för Blood Bowl-turneringen som jag frågade efter i mail den 28 oktober...

  • Blood Bowl är lockande.

  • är det någon som ska ner i morgon

  • Är sugen på att dyka upp den 14:e, men tänker inte anmäla mig förrän de publicerat några slags regler för Blood Bowl-turneringen. Känns oseriöst och inte värt att ta bilen upp om det inte finns någon info snart.

  • Ja, får jag lite info om upplägget för BB så finns det ganska bra chans att jag kan komma.

  • Mejlade som sagt 28 oktober meb det känns tunt på svarsfronten

  • Jag hann fasen inte ringa butiken idag men på måndag ringer jag och tjatar. På hemsidan står ju fortfarande "info kommer snart" typ och med en vecka kvar kan man ju hoppas att det blir något. 50:- i anmälan för vaddå till exempel? Jag ska i alla fall upp för vi hälsar på Maries mor ändå så jag lirar.

  • Japp, jag vill också veta., kan bli att jag tar med mig fyra ungar i bilen och åker upp. Säger grattis morsan, och lämnar henne som barnvakt till sina son-söner, medans jag bevisar vad Umeå-Undertakers is all avbout, men då måste jag veta reglerna först om det är värt mödan....

  • Kan mycket väl hända att jag tar mig dit också :).

  • Nu har jag anmält er allihopa. Emil kör Halflings, Danne Goblins, Erik fick Snotlings och Mårten Bretonnians. Jag kör givetvis sunklaget Orker.

    Skämt åsido - ringer på måndag och postar här asap efter det.

  • edited 8 december 2014 11:26

    Men ring då! :P

    Skoja bara, kil att veta men jag kommer inte kunna vara med, barnvakten (mamma) har fått för sig att gå på något nöje istället för att bringa tid med sina barn barn.... vilken skam ;)

Sign In or Register to comment.