Dropzone Commander Start Box Turnering 30/11 på FUSK

mhmh
edited 30 november 2014 07:36 in Turneringar / konvent

Då var det dags för en första turnering i DzC. Vi kommer spela med varsin startlåda. Det kommer spelas 3 matcher.


Samling kl 9:45

Match1 10-12 (2h) Lightning Raid. Dvs pröva på uppdraget från startlådan.

Lunch 12-13

Match2 13-14:45 (1h45min) Take and Hold. 2 Focal Points.

Match3 15-16:45 (1h45min) Battle Royal. Kill Kill Kill.

Slut 17


Jag har skalat om turnernings pts systemet för denna turniering.

VP Skillnad/TurneringsPTS

0/ 5-5

1/ 6-4

2/ 7-3

3/ 8-2

4/ 9-1

5+/ 10-0


Det kommer finnas ett pts system till vid sidan av. Detta räknas ut genom skillnaden i antal dödade pts. Endast helt dödade enheter räknas. Detta kommer användas vi situationen lika. Tips skriv på papper vad varje enhet är värd i pts. Snabbare och lättare.

Bonus VP

1-199 = 1BVP

200-399 = 2BVP

400-599 = 3BVP

600+ = 4BVP


Regler

  • Jag ser helst att alla har minst grund målat sin arme.

  • Alla matcher spelas i 6 rundor eller till tiden är slut.

  • Focal Point funkar så att man får i runda 3 och i slutet av matchen 1VP om man har en enhet inom 6" från punkten. Och den som har mest pts inom 6" får ytterligare 2VP. En enhet kan hålla mer än en focal point. Flyg kan inte hålla punkter. Men infanteri i byggnader och transporter kan hålla. Dock ej om dom är i en flygande transport.

  • I match 3 får man 1 VP för varje helt dödad enhet. Man får 2VP om man dödar enheten med en byggnad. Dvs man spränger en byggnad med gubbar i/på eller den rasar ner och dödar något på marken.

  • Inga passiva saves mot kraschande flyg eller rasande byggnader.

  • Jag kommer tillåta förmätning när man ska gå och skjuta. Dock ej i reaction fire eller intercept.

  • Inga commanders

  • Vägar ger 2" extra move till fordon med hjul och larvband. Ej skimmers eller Walkers. Ditt MF är alltid det samma som står i regelboken. Så ingen bonus på ditt MF för du kör på väg.

  • Large Buildings har 30Dp istället för 40Dp


Jag skulle vara glad om någon kunde hjälpa till med terräng. Kan du ta med dig eller hellre lämna där innan så allt är färdigt till kl 10. Tips skriv ett namn inne i byggnaden så den hittar hem igen.

Anmälan sker här i tråden. Jag hoppas vi kan bli ett gäng och jag kommer skriva ner mer om jag kommer på jag missat något. Jag kommer också agera domare under turneringen.

Kommentarer

  • mhmh
    edited 25 november 2014 20:52
    • Mattias Hänninen (Domare, Reserv)
    • Bebbe
    • Kristoffer
    • Erik
  • Scourgezzzz.... pappegojlaget anmäler mig med förvarning. Vet ej hur läget ser ut de datumet men de ska nog gå bra :)

  • edited 17 november 2014 21:21

    Med allt uppmålat nu så är bara att anmäla mig för detta, Kristoffer.

  • Jag har en armé med shaltari, men jag har helt glömt bort hur man spelar :P Jag kan gärna vara med om ni har tålamodet för det ;)

  • Det fixar sig. Turneringen är lite för att skola in folk och få folk taggade på att spela. Tips. Har du tid så kommer det spelas en hel del DzC ikväll (20/11) på fusk. Sväng förbi och titta eller bättre kom förbi och spela.

  • jag hade tyvärr inte möjlighet att komma idag, men jag är taggad på turnering! Räkna med mig!

  • Fan, ja såg nyss att jag inte kan komma på turneringen :(

  • Ingen fara. Det blir flera i framtiden och då ska jag försöka föra in command cards användandet.

  • Pappegojorna omplanerar och kan inte vara med. Ses nästa gång

  • mhmh
    edited 30 november 2014 17:13

    Det går fort här. Veteranspelare så ca 1h per match.

    Dagens resultat.

    • Erik 18VP, 2 BVP

    • Bebbe 17VP, 2BVP

    • Mattias 14VP, 0 BVP

    • Kristoffer 11VP, 2BVP

    Tack till dom som dök upp. Även om sista uppdraget var helt knarkat. Får skylla mig själv. Jag valde det ju. Nästa gång blir det mera pts.

  • En rolig och värd turnering, och ja sista uppdraget kunde vara bättre men man lär så länge man lever. Men nästa gång mera allt, pts, terräng och folk.

Sign In or Register to comment.