Dow II

edited 9 april 2008 21:34 in Warhammer 40k

Visste inte riktigt vars jag skulle he den men here goes.

För er som inte har sett den, renderad trailer på Dawn of war 2.

http://www.gametrailers.com/player/32582.html

«1

Kommentarer

  • Sjukt orealistiskt!! Orken skulle kicka den där fånens ass over and over again!

    Nu blev jag sugen på måla Orker igen...

  • Håller med Sven. Hur fan kom han upp på orkens tygg så snabbt utan att orken gjorde något. Och var det där inte samma move som nån snubbe gör i ettan mot bloodthirstern?
  • edited 10 april 2008 16:37
    Ja, det verkar ju inte alls vara sjukt systemkrävande.... :p
    Hatar nya spel... Jag kan ju aldrig spela dem....

    Några screens...
    http://www.shacknews.com/screenshots.x?gallery=9541&id=117491
  • ser coolt ut :D fast orka köpa det -.-'

    och aa ork ftw! *puny humans cant crush us*
  • Inte riktigt samma move och jag tycker att dom skulle haft en awesome combat istället för en mesig marine banka skiten ur en ork nob.

    Screensen är ganska nice, fast på nåt sätt känns det fulare, typ orkerna är fult gjorda enligt mig.
  • åhh siigh, ni är ju bara föör dumma!

    Det är ju en thunder hammer så orken slår ju med iniativ 1 ju ;)

    Sjukt cool video dock :D

  • I second Hive mind, sen, om en mesig space marine kan sparka skiten ur en mäktig ork nob så är det kanske som det borde vara.
  • Sen undrar jag om det inte är en 'finish' move. Blood thirsters blev ju bara bankade av space marine commanderns hammare om de var under en viss HP.
  • Det var ju "bara" en teaser film... när de kommer med de riktiga filmerna för DoWII så tror jag att de gör slag i mycket större skala.

    (hoppas att de lägger till Tyranids i detta spel)
  • Hoppas dom gör turbo awesome intro film, den förra var helgrym.
  • Håller med JonaThan. Varje gång man ser trailer på den här nivån så gråter man och gräver runt i plånboken. Måste skaffa en ny dator snart.

  • Åh man måste ju älska en marine i power armour och en fet Thunder hammer! Nu måste jag måla en veteran squad som kan kicka ork röv! ;-)
  • Lite orätvist att orken fick så mkt stryk, så snabbt. :P hehe.
    Mjo, ny dator måste det nog bli med tanke på att nästan alla spel kommer börja använda DirectX 10 nu :/

    Håller med folk, orkerna ser konstiga ut! Men omgivningarna är underbara!
  • edited 9 juni 2008 16:00

    Dow II Gameplay

    Spana in detta!

  • edited 12 juni 2008 08:49

    Det var ju "bara" en teaser film... när de kommer med de riktiga filmerna för DoWII så tror jag att de gör slag i mycket större skala.

    Tyvärr så kommer Epic att göra slag i mindre skala än i föregångarna, typ som Warcraft III som skalade ner från de stora arméerna i ettan och tvåan. Detta gör mig naturligtvis orolig över att horde-armén Tyranids inte blir inkluderat denna gång heller...

  • Ser najs ut, bara det inte är lika "minddulling" som ettan, mer taktik och mindre basbyggande! Och mycke mindre micromanagement, blir tokig på att man t.ex behöver trycka på assault marines "hopp-knapp" för att dom ska använda sina jumppacks som dom har tränat med i typ flera hundra år.... Djävla skit säger jag :P

    Det var säkert nån speldesigner som satte en penna i hjärnan - som vanligt.

  • edited 19 juni 2008 10:37
    Det blir betydligt mindre basbyggande i tvåan. Själv så gillar jag inte utvecklingen mot små enheter om det blir likadant som i Warcraft 3. Dock verkar det som det inte blir lika mycket rollspel som WC3. Iallafall startar du uppdrag med små namngivna skvadroner, alla ledarna måste överleva för att du ska klara banan. Fienden droppar slumpvis fynd som du kan plocka på dig, från vanliga gröna föremål som ger bäraren bonusar till sällsynta lila grejer som kan boosta hela skvadronen.
    Singleplayerkampanjen innehåller bara två arméer, Space Marines och Orks. Tyvärr. Sen blir det gästspel av andra arméer, och det är väl här man kan hoppas på en glimt av Tyranids.
    Det kommer också att finnas "boss-strider" som är hårt scriptade, men man kan gå in och styra vissa moves.

    Starcraft II är ju en given jämförelse, men jag tror att dom är såpass olika att dom kommer att hjälpa snarare än att stjälpa varandra. DoW II ser dock hästlängder bättre ut, älskar den realistiska grafiken. Jämför själva:
    Starcraft II in-game skärmdump http://img527.imageshack.us/my.php?image=sc2lt3.jpg
    DoW II in-game skärmdump http://img151.imageshack.us/my.php?image=dow2bk9.jpg


    Jag tror faktiskt att jag kommer att köpa (kors i taket!) båda spelen.
  • SC2 ser alltid konstigt ut i screenshots, men ingame ser det riktigt bra ut.

    Inget slår dock orginal SC.. GEEGEEE!

  • N.I.B, du blandade ihop länkarna.

    Hur vet du allt det där?
  • Ja säg så här ja, grafik e inte allt... SC2 må kanske inte vara så skinande snyggt som DW2 men tror ändå mer på SC2. Å håller med Barrskog alltså, inget slår SC!!=)
  • Jag tror faktiskt jag ska bryta mitt spelcelibat för de här spelen nu när jag ska köpa nya dator! :) Båda verkar riktigt nice.

  • Blir jobbigt om man måste skaffa en dator för att spela två spel, som är uppföljare till de två strategispel jag spelat mest....

    Grafiken i DOW 2 är klart bättre, återstår att se hur det blir spelmässigt.

  • Klantigt, har fixat länkarna nu.
    Klomster, jag har luskat runt lite på sajter och forum, och sen är det lite roligt med internet att man kan framställa sig som en expert på saker man inte vet så mycket om : )

    Exempelvis grisodling. I jordbruk "förr i tiden" så fick grisarna man framställde mer naturligt insprängt fett i köttet, vilket gav ett saftigare och godare kött. Med dagens avel-policy och supernäring så driver man fram ett torrare kött.
  • Så om man skippar modernt torrfoder och låter grisarna leva nåt år extra så får man finare kött?

    Så ska jag göra om jag börjar grisfarma!
  • Köp Ekologiskt kött! He ä såå mycke bättre. Känns inte som djuret har blivit sönderstressat. Älgkött är förstås också att rekommendera.

    åh. Back on topic! ;)
  • edited 17 juli 2008 20:03

    En dude på Greyknightsforum hittade den länken.

    Köttfärs!

  • Woaaah! Det där var riktigt coolt. Den där onda dreadnoughten borde dock veta att man ska slåss mot såna som är i samma storlek som en själv, som i den här filmen.

    Lider lite av att min dator troligen inte kommer klara av DOW2. Snyft.

  • Jo den har jag sett, har dus ett ettan?
  • edited 18 juli 2008 21:03

    Kolla!

    Screenshots! (Som är awesome)

  • Aeäwsomä!

    Jag gillar att Orks verkligen ser brutala ut nu och inte töntiga.

Sign In or Register to comment.