DOUBT VI - Planeringstråd

245678

Kommentarer

  • edited 25 juni 2014 09:30

    Hmm jag kanske missförstod Mårten men det var så jag trodde han menade med +1 poäng. För att jag ska ta semester från detta jag med så är dannes förslag bra men lite krångligt, så @radge förslag är också bra men jag måste ju komma med något eget.

    1. Poäng

    (1.5 eventuellt flest segrar ska in här.)

    1. Inbördes möte

    2. Flest TD

    3. Flest Cas

    4. TD +-

    5. Cas +-

    6. Lottning

    Jag vill inte att det bara ska vara alv-lag med i turneringen. Jag (gissar att vi alla) vill att det ska vara mer utspritt så därför känner jag att ovanstående system borde locka alla olika lag att delta.

  • Har raggar upp den första sponsorn till evenet, feldherr. Vi får ett par miniatyrväskor och en del annat smått. Det de kräver i utbyte är att vi länkar till deras websida och att vi tar foton på vinnarna som de kan få nyttja på sin websida.

    Detta betyder att vi nu kommer att behöva en fotoansvarig och med mina kunskaper är det inte jag. Någon frivillig?

    Andra som kan tänka sig att hjälpa till med saker under eventet hör av sig också. Jag kommer inte ordna saker som fika (tack @Khanmank för förra året) eller målartävling som några önskat sig. Dessutom tänker jag mig någon som hjälper till att ställa i ordning/städa, regeldomare på plats och någon som kontrollerar inmatade resultat.

    Förslag på tärningsdesign uppskattas också. Bästa förslaget får se sin tärning bli verklighet.

    Jag kommer att spika datum i januari snart så om någon har några åsikter bör de säga det snarast. Ska arbeta med websidan vecka 33 och se till att den finns uppe.

  • Första posten uppdaterad.

  • Jag kan fota och låna ut kameran om jag mot förmodan får förhinder att vara med själv.

  • Toppen!

    En annan fråga till er alla. Hur många skulle vara intresserade av en DOUBT-pitch? Bernuz kan tänka sig göra dessa för kring 170:- st (han som gjorde SWEBBA-planen). DOUBT-kontot kan stå för en del av summan, men det lär bli minst 100:- extra per skalle, kanske 120:-. Finns det ett intresse att trycka upp sådana eller är det missriktad energi?

  • Jag är inte intresserad av en till pitch personligen, men att ha några extra till turneringen och dess framtid skadar inte.

  • Jag kan hjälpa till med doubt nästa år.

  • Det verkar inte vara ett så stort intresse på att trycka upp en turneringspitch så då lägger vi det i malpåsen ett tag.

    Här är mitt förslag på en tärning till årets turnering. Ska kanske sikta på en annan font, men ni förstår idén.

    Revolverdice

  • Jag skulle lätt betala en hundring för en pich :)

  • Sixth Doubt - Bruce Willis is alive?

  • Första posten uppdaterad med regelförslag. Kommentarer på dessa, fler tärningsförslag och kommentarer på de 'taglines' som finns mottages gärna.

  • Nu är det mesta klart med sponsorer och annat. Vi kommer att få en del saker av Gaspez-arts / Neomics, men det blir inte så mycket eftersom jag förstår att de har det lite kämpigt ekonomiskt.

    Om någon är intresserad av att beställa från Gaspez-arts / Neomics så får vi härliga 40% rabatt och frakten lär inte kosta något eftersom det kommer tillsammans med priserna. Hör av er ganska snart för jag kommer att vara rätt upptagen i höst och vill ordna upp detta innan det blir körigt på jobbet.

  • Jag ska definitivt gazpez-beställa i så fall.

  • Vill ha dessa star players:

    • Eroe Torocentauro dei Nani del Chaos (with ball)
    • Nano del Caos con Trombone
    • Goblin con Pugnale
  • Jag vill vara med och beställa på ett hörn :) ska kika lite

  • @radge den är inte en av deras egna miniatyrer så det blir ingen rabatt på den tyvärr.

  • funderar på ett norselag 12spelare ivf. 75£ blir typ 44£.

  • Jag har ju vunnit ett lag från Gaspez i forntiden så jag vill shoppa in:

    • Troll degli Uomini del Nord (alltså Yetin till Norse)
    • Uomo del Nord di Linea 1 (ilnjekille 1 till Norse)

    vilket blir typ €16 med 40% rabatt

  • Coolt med beställning! Jag ska haka på, hur länge har man på sig?

  • edited 29 augusti 2014 13:42

    Jag kommer nog att skicka efter grejerna nästa fredag. Kommer att bli en ordentlig arbetsbelastning på jobbet efter det eftersom projektet vi jobbat med går live och det kommer garanterat att finnas en del att göra som är brådskande.

  • @Stareater Det kanske ändå går att sambeställa den så att det blir utan rabatt men även utan fraktkostnad?

  • Det tror jag inte ska vara några problem.

  • Hmm så om jag slår till och köper det enda lag jag saknar Slann så får jag ingen rabatt, eller?

  • Jo. Det är rabatt på miniatyrer tillverkade av Gaspez och neomics.

  • Norse
    Något sådant hade jag tänkt mig.

  • Sweet holy Moses!!!

    Då köper jag Slann som jag länkade till samt xtra blitzer, Catcher och big toad. :D

  • hahah. ja "beställaren" får se mitt förra tillägg som reklam om det behövs :D

  • Hmm, försökte hitta markörer/gummiband för baserna på hemsidan men gick bet på det, har de inte detta eller är jag som vanligt otur när jag försöker lyckas med något? ;)

Sign In or Register to comment.