Power Klaw eller inte?

edited 26 juli 2014 11:42 in Tale of X Gamers

Jag funderar på detta med PKs. Är de värda att ha numera? De kostar 25p, och eftersom man slår på I1 så känns det som att vad som kommer hända mest är att jag assaultar, motståndaren ropar challenge och får slå före på min Nob med T4, 1W och 6+ save.

Tankar?

Kommentarer

  • Du har väl åtminstone 2W på dina Nobz och man kunde iaf i förra codexet kunde ge dem 4+ save, då de klarar de sig någorlunda :)

    Men jag skulle väl säga att de inte bara är värda utan att de är ännu mer värda i 7e editionen än tidigare då deras attacker nu spiller över från challenges till enheten. 5 st S9 Ap2 attacker på chargen (om jag inte minns fel) är inte att leka med alltså. Javisst, du kommer antagligen inte få slå om du möter en HQ karaktär som svingar i initiativ men om du möter en walker eller ett monstrous creature som inte är character så är de ovärdeliga.

  • helt klart värt det, dessutom är det rätt få characters som har ihjäl en nob på 1 runda

  • Ni har helt rätt i att dem har 2 wounds. Jag trodde inte Boss Nobs hade det, men det har de. De kan tyvärr inte ha 4+ i nya Codexet, Boss Nobs alltså. (Jag hoppas på en errata på detta).

    Och resten av era argument är helt sunda med, jag är inte en van spelare på något sätt, jag lär nog få se i spel hur bra de är :)

  • Ws4, 2A, 2W, 6+? Skulle nog ta PK jag med. En riktig karaktär kommer stampa ner honom i leran men champions ska ha tur om de får omkull honom och misslyckas de så blir det annat ljud i skällan. Ger också lite AT.

Sign In or Register to comment.