Space Wolves regler

edited 17 juli 2014 19:27 in Tale of X Gamers

Tjenare. En liter regel fråga. Är det bra att ha thunder hammer till champion eller ska man ha något annat?

«1

Kommentarer

  • edited 17 juli 2014 19:47

    Ja och nej, en powerfist är billigare, thunderwolf, 2+ armour, stormshield, wolf tooth necklace, och saga of the warrioiborn eller bear är en populär setup.

    Om det är en lone wolf är terminator armour+chainfist+stormshield en bra setup..

    Så den enda som vill egentligen ha en thunder hammer är thunderwolves som inte kan ta något annat anti tank

    Wolf guard i greyhunter enhetet vill nog hellre ha ett frost sword/wolfclaw för initiativ 4

  • Okej. Tack för den infon

  • Lightning klaws är dom bättre eller sämre än pow. fist å ch?ainfist

  • Hur många special vapen kan man ha i en squad? Kan.man ha 2 plasma gun?

  • edited 18 juli 2014 08:53

    beror på vilken grey hunters kan ha 2 om dom är 10 1 som kostar och ett gratis om dom är 10 annars får dom bara ett som kostar (tips flamers är gratis för gray hunters så ta det som det första och sen melt/plasma) och blood claws kan ha 2 vapen men dom måste vara 15 för att kunna ha 2 annars har dom 1 hoppas det hjälpte =)

  • Vapen med I 1 på champions är alltid tveksamt iom att han löper stor risk att bli utmanad och dödad innan han får göra något. Behöver du anti tank så köp en melta bomb på honom istället.

    Personligen skulle jag avråda från kit på champions, de blir grymt dyra men har svårt att ta igen poängen. Combivapen och meltabombs är det mest prisvärda för Wolf guard.

  • "Lightning klaws är dom bättre eller sämre än pow. fist å ch?ainfist"

    Space wolves har wolf claws istället. då de kan få reroll to hit är de i snitt bättre än power swords.

    Lightning claws med reroll to wound på en model med 3 attacker är lika bra på mot T4, bättre mot allt med T5 eller bättre, sämre mot T3 eller sämre

    ... hurvida det är bättre eller sämre än en fist kan man inte svara på...de är "olika". I en challenge då man möter ett power sword önskade man att man inte tagit en powerfist, då man ska ha ihjäl en tervigon som sprungit in i ens enhet är man glad att man hade en powerfist.

    Dock tåls det att säga att Powersword+en melta bomb för 20p har mer användningsområden än en 25p powerfist.

  • @Gurra @Wavefire @Kendal tack för all tips. Då tar jag ingen pow. Fist eller wolf klav på någon champ. Bara pow. sword

  • Är storm shield bra till thunther wolves om man ska ha dom som tank hunter?

  • Riktigt bra val.

    Hur många wolves ska du ha? Alla behöver nog inte sköld men säg hälften iaf skulle räcka

  • @trollapan tänkte mig 2 st. Och en men bolt pistol å pow. axe. Och dom som har sköld har thunder hammer

  • Nästan bättre o splitta på sköldar och hammare...då sköldarna kommer ta fler saves dör de snabbare...och när de dör så dör en hammare med om du inte splittat dem

  • Okej. Så då är det värdare att köra utan sköld eller köra en hammare utan å en annan vapen med sköld t.ex. pow. sword eller pow. axe eller chain sword?

  • Någon som kan alla stats till space wolves? Lord, gray hunter, blood claws, scaut, drop pod, thunder wolves + poäng?

  • codexet kan:P

  • Kan max ha ett special weapon per unit, vill du ha anti tank så ge dem melta bombs. Rekommenderar att det är en TH, alla kan dock ha SS. Som Kendal skrev så vill du splitta på gear så du inte förlorar båda på en gång. Också en god idé att inte ha sköld på alla då den är rätt dyr men värt med 1-2 som kan soaka jobbiga attacker.

    Angående stats så finns de mycket riktigt i codex som går att köpa på Fantasia. :)

  • Thunderwolves har A4, S5, T5. Bloodclaws har WS/BS 3, scouts har WS/BS 4. Resten är ganska standard. Thunder wolves 50p, Lord 100p.

  • Tackar. Få fixa det nästa gång man är i stan :-P

  • Dessutom lär det vara en ny Codex i antågande, så sitt i båten vad det gäller byggen. Skulle jag säga, i alla fall.

  • Okej. Vet du när det kommer ut?

  • GW har ju blivit urbra på att mörka sina släpp, men ryktena säger SW under sommaren/tidiga hösten. Och eftersom Sanctus Reach/Stormclaw kom nu och innehöll en liten regelbok kanske det inte är direkt omöjligt att det dyker upp pälsar och tänder i bokform rätt snart.

  • Hittade de inget sätt att göra flyern fulare? Den är ju lådliknande och inte i balans, hade de inte kunnat täcka den i dödskallar eller nåt? :(

  • Den är ganska lik Caestus Assault Ram. Liksom fulsnygg. Blir nog ett gunship för mig. Om det nu kan bete sig som ett sånt. (Morr!)

  • Ser ut som spelets bästa flyer (förutom necron scythen då).

    Shit vilken beväpning, GW måste verkligen hata Marines till fots och alla former av nids.

  • 16 (!) modeller armor 12 assault transport flyer med en massa bössor och machine spirit.. kommer bli en del glada wolves-spelare antar jag.

  • Minns jag fel när jag tänker att det fanns en varg med i "Luftens Hjältar"? :)

  • Okej. @Seijsing du ha rätt det finns en skurk som är varg i den filmen/serie

  • Kan blood klaws chapten ha thunder hammer och sköld?

  • Jag kommer kalla den "humlan" för den ser inte ut att kunna flyga.

    Nedsjuten på marken och sedan tracks/hjul ditsatta efter man tvingat sina grots att släpa ut alla space wolf-lik så blir den nog en ball Battlewagon. Lite extra shootas för dakka såklart.

Sign In or Register to comment.