Regelfråga: Sanguinary priests

edited 14 juli 2014 08:09 in Tale of X Gamers

Om en präst sitter i ett fordon mäter man feel no pain 6 " från fordonet då? eller får inga enheter utanför feel no pain?

Kommentarer

  • Jag skulle tipsa om att du kollar i FaQ:n. Förr i tiden mätte man från fordonet men det kan hända att det har ändrats.

  • Verkar inte stå något specifikt där, har ytterligare en fråga kan mephiston joina enheter nu då han är infantry(character) i nyaste faq http://www.blacklibrary.com/Downloads/Product/PDF/Warhammer-40k/7th-faq/Blood_Angels_v1.0_May14.pdf

  • Det får han inte.

    Bara independent characters får joina andra enheter.

  • Alltså kan ingen ba karaktär joina en enhet nu med faq?

  • edited 14 juli 2014 23:17

    Independent character : ja

    Character : nej

    Som det står i regelboken. Har inget sidnummer i huvudet men slå i registret på dom två så ser du skillnaden

  • Tackar för svar :) måste stå fel i faq då!!

  • Blev nyfiken av vad som skulle kunna va fel i faq. Läste den men hittar inget som skulle kunna göra att han kan joina enheter som en independent character

  • I första amendments står det på alla karaktärer infantry(character) skriver det över om de har regeln independent character? Mephiston är nog inte fel bara alla andra ifall amendments skriver över codexreglerna. :p

  • Om det är FAQn du menar så är det bara specificerat vilken unit type de är. Just 'independent character' är en USR, inte en unit type. Dvs Mephiston och t ex Seth är båda inf(ch) men bara Seth av dessa två har USRen 'independent character'

    Det finns alltså ingen konflikt här mellan FAQ och codex.

    Nytt för 7th ed är dock att independent characters får joina single model units som t ex Mephiston. Du kan alltså låta Corbulo joina Mephiston och helt plötsligt ha majority toughness 6 på corbulos 3+ saves och 2+ Feel no Pain ;)

  • edited 15 juli 2014 11:56

    Jag tror... (borde väl inte lägga mig i, eftersom jag inte ids kolla... men det gör jag ändå :-) )...

    "Independent character" är en specialregel medan "infantry (character)" är en unit type

    .. sen kan du läsa under characters i regelboken (s. 100) där nämns faktiskt Mephiston speciellt som ett exempel på en modell som inte får joina units...

    edit : seth... inte bara snabbare, tydligare också :-)

  • Tack för svar :) klarnade nu^^ låter som en grisig men riktigt nice taktik ^^

  • Riktigt grisig behöver du inte känna dig förrän du rullar/drar 'iron arm' eller 'invisibility' :D

  • Sannolikt blir det så :p får båda fleet om corbulo joinar?

  • 'Fleet' är på modellbasis så den tappar man.

Sign In or Register to comment.