Nordsken - Warhammer 40k & Fantasy

edited 5 april 2014 16:18 in Turneringar / konvent

Nordsken satsar igen på figurspelen under denna upplaga av Nordsken. Ny terräng, nytt spelsystem och nya nyllen!

Då dubbelturneringar har varit väldigt populära i Skellefteå vill vi även erbjuda dessa på Nordsken men för första gången någonsin kommer vi ha en mixad variant där man antingen kan spela med en kompis eller helt själv för att ta hem de åtråvärda vandringspriserna (detta gäller för både 40k och Fantasy)!

De slutgiltiga reglerna är just nu under revidering men preliminära regler (i alla fall för singelspelarna) finns sedan länge uppe på Nordskens hemsida. Det vi har begränsat sedan dess är antalet Flyers och mixtrat lite med scenarierna men dessa nya regler borde vara uppe ganska snart.

För anmälan och regler se https://nordsken.se/

(Reglerna kan man finna under både schema och arrangemang)

«1

Kommentarer

  • Tar jag mig dit så e jag med.

  • Jag är på, 40K. Det rimmar!

  • Jag vill! Men jobbar så j-a klart...

  • För inträdesbiljetten som ligger på 150kr plus medlemsavgift i en av tre föreningar (50kr) har man tillgång till att vistas på Nordskens lokaler dygnet runt 29-31 maj (från det att Nordsken öppnar till stängning) och gratis vara med i alla figurspelsturneringar (40k, Fantasy, Flames of War, WarmaHordes, HeroClix, Bloodbowl, X-Wing). Dessutom erbjuds det en mängd olika aktiviteter i allt från kortspel och sällskapsspel till lajv.

    Här är schemat för helgen: https://nordsken.se/schema/

  • Vilka från Umeå med omnejd skall dit?

    Hade kunnat vara kul, ännu roligare om det kom lite känt folk som man hade kunnat svamla med.

  • Jag funderar ;)

  • Funderar på det.

  • Jag och Byrne funderar på att ta oss dit.

  • Lite knas att det är på en torsdag ;/

  • Japp, jag och witch... Försöker åka på lördag. Svar kommer imorgon. :)

  • Eldborn: Det är en röd torsdag ;)

  • Är det så?! :) Awezooom. Då ska vi fundera vidare ;)

  • Anton, you've got mail.

  • Nu är de uppdaterade reglerna upplagda på Nordskens hemsida!

  • Aw, de nya restriktionerna tog livet av min lista. Im out!

  • bgsbgs
    edited 16 april 2014 19:35

    Nya restriktioner? Var det något annat än max 4 pd per spell? :)

    (haha är så pass egocentrisk att jag helt glömde bort att det spelas ett till Warhammer-liknande spel, kanske det som avsågs..)

  • Väntanuettögonblick - om man spelar i ett lag (2x750) har man då två Warlords? Hur blir det då med bonusobjektivet 'Slay the Warlord'?

    Sen verkar det orättvist bra att man får två Warlord traits som oftast funkar som force multipliers, om man möter en ensam snubbe som bara fick ett slag på tabellen. Varför inte köra som ni gjorde på Dual Helstorm, att laget väljer en (1) Warlord?

  • För att hålla det någorlunda balanserat och inte minst simpelt har vi nu ändrat till att lag bara får ha totalt en Warlord.

  • Måste bara konstatera att det är satans besvärligt att anmäla sig.
    Visst är det så att 40k är gratis att spela?

  • Det brukar vara att man måste bli medlem i Gimlis Galningar för att få vara med på Nordsken. Tror det är likadant denna gång, man betalar in en årsavgift. Det kunde skötas bättre.

  • Ids inte kolla men vad blir totala kostnaden för oss utbölingar?

  • Biljetter

    Bokningen finns på bokning.nordsken.se. Biljettpriser t.o.m 11:e maj:

    Datorplats: 300 kr (exkl. medlemsavgift)
    Eventpass: 150 kr (exkl. medlemsavgift)
    

    Biljettpriser fr.o.m 12:e maj:

    Datorplats: 350 kr (exkl. medlemsavgift)
    Eventpass: 200 kr (exkl. medlemsavgift)
    

    Medlemsavgift om 50 kr tillkommer om man ej är medlem i Lan I Staan respektive Gimlis Galningar.


    Med andra ord kostar det 200kr för de som anmäler sig före den 11 Maj och inte redan är medlemmar i Gimlis Galningar eller Lan i Staan.

  • Och som sagt, då får man vara med i nästan alla aktiviteter och turneringar som erbjuds under Nordsken, både under dagtid och nattetid.

  • Nån uppmärksammade igår att matchen avslutas direkt vid en wipe-out. Betyder det att vinnaren får maxpoäng då?

  • Nope. Matchen avslutas omedelbart och man får ingen tid att hämta fler objektiv etc efter det.

  • Kom ihåg att anmäla er innan den 11:e. Efter det blir det lite dyrare.

  • Är det 7:e editionens regler som gäller...måste anta att det är så eller...kanske inte?

  • Det är INTE 7th ed regler som gäller i 40k då det är för mycket att hinna lära sig på mindre än en vecka. Detta har de flesta inte tid att göra. Warhammer 40k-turneringen på Nordsken blir med andra ord ett avsked av 6th ed.

    Nya Wood Elves-boken gäller dock i fantasy.

  • För övrigt är den 26:e sista dagen för att anmäla sig och enklaste sättet att göra det på är att skicka ett sms med namn, armé och spelsystem till 070-2293730.

    Det går för övrigt alldeles utmärkt att betala (250kr) vid dörren när man kommer till Nordsken och detta ger en tillträde till Nordskens lokaler dygnet runt och rätt att vara med på nästan alla hennes turneringar utan extra kostnad (diverse drafter och sealed deck-turneringar till Magic undantagna vad jag känner till där extra kostnader tillkommer.)

Sign In or Register to comment.