Bubble Season 9 - Infotråden!

18911131421

Kommentarer

  • edited 25 mars 2014 07:43

    Vet att jag har några skavenkillar. Om jag har kvar några efter Borlänge är en annan historia. Har 2nd ed Dark elf oxå. Men detsamma gäller de. Byteshandel mot Strigoi-vampyrer är på g nämligen. Får återkomma i frågan. Annars kan jag rekommendera chaos marauders till wfb för de var lättkonverterade.

  • edited 25 mars 2014 08:48

    Oj då kan bli tre Chaos Pact lag nästa säsong ... argh, nä då testar jag något annat, jag har så många lag jag vill prova, Chaos dvärgar, Chaos, Dark Elfs, Humans (om vi behåller "våra" regler), Lizardman, Necro, Nurgle, Ogräs. Ja som ni ser, min lista är lång...

    @Oft jag har 3:rd editions linerats om det passar herrn, samt en gamal Chaos Warrior tror jag, Har nog 3-4 Norse linemen också som kanske kan passa som Marauders?

    Kan tillägga att jag kommer döma Semifinalspelet i SSL så jag kommer vara borta från spel ca 10-14 dagar till...

  • Ska köra uteslutande 2nd edition modeller. Har du en warrior är det nog säkerligen intressant!

  • Jag söker 2 zombisar att kunna låna övet denna säsong, dödat fler på 3 matcher än vad jag räknat med och är två kort som resultat av detta.

  • Jag ska inte lira Pact kommande säsong. Lirar pact i Borlänge, det får räcka.

  • Hur är det nu, finns det något motstånd till mig onsdag eller torsdag den här veckan?

  • @Nilsson: Jag känner att jag faller bort i den här frågan. Basket onsdag och i S-vall torsdag.

  • Jag kan nog klämma in en match på Torsdagen om vi kan klämma in matchen mellan 16-20, jobbar till 16 och det får inte bli senare än 23 :)

  • Oj, oj.

    Blev precis ruskigt sugen på Flingor... Kelogs (hal)flingor till nästa säsong...

  • Efter att ha läst Frantics inlägg ovan känner jag att mina dvärgar som fick vila den här omgången kanske ska få göra entre då... Fast först måste du hitta en ny Boomer så jag kan vinna den istf den som Olof vann.

  • OftOft
    edited 26 mars 2014 23:47

    Zenith om du inte redan kirrat dom sp har jag ett gäng målade zombies du kan låna!

  • Jag skulle behöva 2, #15 och #16.

  • Coach Stareater från Kharanak's Flesh Hounds har nu lagt ut tre stycken bounties på spelare som irriterat laget under säsongen hitills. De är på 10k vardera, men kommer säkert att öka när laget får mer $ över.

    Lok'thelar (#14 Zeitgeist Crawlers)

    Mankan (#13 Berghem Boyz)

    Race Freely (#2 We Are Skittering Psychos)

  • Jag ver var din brevlåda bor! Snart kommer jag och tar dig.

  • Zeitgeis Crawlers hade det tungt med tärningsslagen i eftermiddagens match. Många tidiga turnovers och misslyckanden när det verkligen gällde. Step Aside Juniors å sin sida klarade allt de försökte sig på, som fem 2+ dodge och två GFI för blitz, inga problem!

  • edited 27 mars 2014 19:45

    Verkar plötsligt som jag är ledig från 16 imorgon och kan spela en match om någon har tid. Ska upp tidigt så det får inte bli allt för sent. Kan flexa lite om någon vill spela dagtid istället.

  • Ledar-lådorna på förstasidan finns numera att beskåda igen för att avgöra vem som är Fan Favourite. Ursäkta att det tagit sån tid att lösa det problemet.

  • Tackle-tidningens Al-Burt Swanburg i sin BUBBLIX-krönika:

    Bloodbowlvärlden häpnar över proelf-paret som tillsammans gör fler casualties än ogren Mankan - Ortegastari och Caniggiarin.

  • edited 27 mars 2014 20:10

    Jag tycker det är mer talande att laget som har +10 i CAS-DIFF (och sprider ut sina CAS på nästan alla i laget) inte har block på en enda spelare.

    För övrigt letar jag fortfarande efter någon att spel mot imorgon.

  • Det känns bra att alla gillar mig. Jag lovar att anstränga mig extra mycket för att fortsätta tillverka gödsel av diverse motståndare. Som alla vet är det viktigaste att ha roligt när man spelar, inte att vinna!

  • Hoj alla BB-coacher!

    Efter frånvaro pga fjällresa bl a så börjar revanschlusten komma sig på. Är hemma både fredag- samt lördagkväll (med kids såklart) om någon skulle vilja öka på sin CAS-statistik. Jag har trots allt sämsta CAS-Ratiot i ligan =(

    Keep in touch biatches!

  • Nja Basse, min Cas-statestik är inte i hetaste laget heller och sämre än din.

    Magnus - Blir nog inga Flingor för mig, var sugen när jag såg några småttingar kanske skulle gå för underpris på ebay, men sedan drabbades ett par galningar samman och triggade upp priset...

  • Alltså hur blev det med fan favourite? Är det fyra kategorier vi har den på? Kag trodde först det bara var flest cas och TD.

    Och är FF en regular skill som ökar value med 20 eller en dubbel med 30k?

    Om två i samma lag har den skillen så är den väl inte kumulativ, men man får fortfarande dubbla värdet för skillsen?

    Räknar Bubble själv ut det eller ska vi hålla ett getöga på ledarna i ligan inför varje match och bara adda skillen virtuellt samt även komma ihåg att adda kostnaden för det?

    Tack för mig! /Coach McSorley

  • Bubble räknar definitivt inte själv. Vi får hålla koll på förstasidan inför match.

  • edited 3 april 2014 20:35

    Extra Extra!!!

    Lördagen den 5e April ser ut att bli nästa datum för B.B.B.F (Blood Bowl Beer Fest)!!!

    Anmälningsavgift: en påse med valfri alkoholhaltig dryck som intages själv men att dela med sig på snuttar ses som broderligt och är ett plus.

    Hur: 4 coachar som drar av 2 matcher på raken lite huller om buller efter varandra. Från vanliga ligan alltså.

    Vart: Hos mig, på köksbordet, med planerna extremt nära varandra. Glåpord och hejaramsor från grannbordet uppskattas.

    Tid: 17.30-XX.xx

    Deltagare at the moment: Coach McSorley, Oft, Zenith, Khanmank.

    Keep it up Boyzz!! =D

  • edited 30 mars 2014 10:01

    Någon som har en muterad Beastman med tentakler? Skulle fungera ypperligt som Lewdgrip Whiparm

  • Du menar nog april

Sign In or Register to comment.