Heldrake: Flygande eller "vilande"?

edited 23 mars 2014 17:48 in Figurmålning etc

Har beslutsångest.

Som vanligt när det gäller mig blir det en omfattande konverteringar. Denna gång en heldrake. Jag har en idé om att den tillfälligt har landat och satt sig högt upp på en staty eller nåt sånt. Space marine statyn från honoured imperium är väldigt lämplig för en sån pose. http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1080348a_HonouredTearersXL.jpg

Kan tillägga att heldraken kommer att vara typ samma size som originalet, möjligtvis lite bredare vingar.

Men, då undrar jag om ni tror att det kommer se väldigt klumpigt och överflödigt ut med en sån staty som bas eller ska jag istället köra på den vanliga genomskinliga pinnen och låta den flyga?

Eller om ni har något bra tips på något annat som kan användas som bas utan att ha en "icke-existerande" pinne som stöd.

Hjälp tack!

Kommentarer

  • Bygg den vilande.

  • Mitt öga för design är helt värdelöst men visst låter det häftigt att den landat på nånting tycker jag!

  • Ett tips är att googla på "heldrake conversions" annars så ha inte pinnen den förstör mycket. Ett annat tips är att ha annan terräng finns rätt mycket som funkar.

  • Vilande på en staty låter hel tufft annars hade det varit tufft att ha den hängandes bat style under nån trasig arch ;) Men vi har ju set ditt stuff förut så du har mitt fulla förtroende att det kommer bli awesome

  • Verkar som att det får bli statyn då! Tack för biståndet!

    Egentligen hade jag velat ha den sittandes på en eldar webway, just för att armén skulle ha anfallit en craftworld. Men det är ju så grymt svårt att få till såna baser.

    Annars blir det imperial.

  • Webway portal har min röst också. Det vore stört snyggt.

  • Ja, det var min första idé. Men som sagt, har ingen aning hur jag ska få det snyggt. Mjuka former är svårt. :)

Sign In or Register to comment.