Fantasia Fanatic XXV

124

Kommentarer

  • Max 1 Seer council (Eldar) Vad menas med den? Den betyder ju ingenting, det finns inte ens en enhet som heter så.

    Vi stryker den i nästa uppdatering så ni kan ignorera den.

    /Daniel

  • Good call, den riktigt läskiga versionen av den går ändå inte att bygga så det är säkerligen inget problem. Men kommer ni att göra några ändringar kring Grimoire? Att Screamers och bok utesluter varandra känns underligt. Jag förstår att det är Screamerstar som ska hämmas men det finns armeer som använder Grimoire och Screamers utan att för den skull ha en dödsstjärna full med Heralds. Sätt restriktion på att Heralds inte får joina Screamers-enheter så är saken lika biff.

  • Håller med Grimm... Det är heralderna som fulländar dödsstjärnana.

  • Med bara tre vekcor kvar nu tänkte jag påminna alla som inte anmält sig än att göra det. Ni vill ju inte missa 25:te gången vi kör :)

    Tänkte också påminna folk att anmäla lag i förväg också, det skadar ju inte, samt påminna alla att vi har ny adress för listinskick gentemot förra gången. Adressen för denna och framtida gånger är fanaticlistor at gmail punkt com, och det underlättar väldigt för oss om listorna kommer dit direkt.

    /Daniel Fantasia Fanatic Crew

  • Hur är det med mystisk terräng i fantasy? Ser inget om det i häftet så jag antar att man kör med mystiska skogar, vattendrag osv. enligt regelboken?

  • Tvärtom. Finns inget mystiskt i nån terräng.

  • Tvärtom. Finns inget mystiskt i nån terräng.

    Stämmer bra

  • edited 10 mars 2014 23:33

    Fick lov att anmäla mig på speltid.se för att jag inte kommer att ha någon tid (no yolk) att ta mig ner till Fantasia innan det kan vara för sent. Såg inte att man kunde specifiera i vad man spelar, men kommer iaf spela 40k / Dark Angels (Andreas Ådén).

  • dea
    edited 14 mars 2014 10:43

    Nu har vi lagt upp en uppdatering av 40K häftet.

    Två saker är tillagda/ändrade. Ett förtydligande om att vi inte spelar med Imperial Knights (förhoppningsvis kan vi stoppa in dom till hösten och då är det möjligt att Codex supplementen blir godkända också). Vi har tagit bort den synnerliga meningslösa restriktionen på 1 seer council och blivit lite mer 2014, nu är begränsningen satt till max 5st Warlocks on Jetbikes

    Hoppas detta inte gör någon sömnlös inatt

    Kram Fanaticarrangörerna

  • Fick lov att anmäla mig på speltid.se för att jag inte kommer att ha någon tid (no yolk) att ta mig ner till Fantasia innan det kan vara för sent. Såg inte att man kunde specifiera i vad man spelar, men kommer iaf spela 40k / Dark Angels (Andreas Ådén).

    Inga problem, är fixat

  • dea
    edited 14 mars 2014 22:37

    Vi kommer att erbjuda cateringlunch på Fanaticen i år.
    Det kostar 125.-/person och måltid (ni behöver inte boka upp er för båda dagarna). Menyn som gäller för både lördag och söndag är:
    Grillad Fläskkotlett med Rataouille och potatisgratäng (vegetarisk alternativ är Sojabiff med fetaostfyllning och Rataouille)
    Till detta kommer det finnas sallad och bröd.
    Vill ni boka upp er för mat så mailar ni fantasiafanatic@gmail.com. Vi vill ha namn och vilka dagar ni ska äta. Betalning görs på plats. Anmälan är bindande.

    Luncherna serveras 12.30 på lördag och 12.15 på söndag

  • Anmälningslistorna uppdateras löpande dagligen nu framöver med inskickade armélistor och laganmälningar. Vi skickar inte några bekräftelsemail som svar på att ni skickar in listor utan ni får kolla posterna i början av denna tråd för att försäkra er om att vi mottagit listan.

    /Daniel Fantasia Fanatic Crew

  • edited 21 mars 2014 22:18

    Jag tolkar regelhäftet som att man får spela med exalted flamers till fantasy då white dwarf säger att dom är en del av army book Daemons of chaos och att ni tillåter releaser som kommer samma månad.

    Har jag förstått det hela rätt?

  • edited 22 mars 2014 00:48

    Jag tolkar regelhäftet som att man får spela med exalted flamers till fantasy då white dwarf säger att dom är en del av army book Daemons of chaos och att ni tillåter releaser som kommer samma månad.

    Har jag förstått det hela rätt?

    Du ska få svar på detta i slutet av helgen, måste höra med min arrangörspartner som är bortrest för tillfället.

    /Daniel
    Fantasia Fanatic Crew

  • Jag är tveksam. Tillåter ni inte data slates eller vad det nu är i 40k känns detta väldigt nära. Ingen som helst aning vad denna exalted flamer gör, men blir lite knas.

  • Om ni bestämmer er för att ha med den så måste ni specificera basstorlek, eller är det klart och tydligt att den ska stå på en 40mm bas?

  • edited 23 mars 2014 00:03

    Det står att den ska stå på en 40mm bas i white dwarf. Den fungerar exakt som samma snubbe som står på en tzeenntch chariot, förutom att denna är infantry.

  • Jag tolkar regelhäftet som att man får spela med exalted flamers till fantasy då white dwarf säger att dom är en del av army book Daemons of chaos och att ni tillåter releaser som kommer samma månad.

    Har jag förstått det hela rätt?

    Återkommer på söndagskväll med svar

    //Dea

  • 40K är all over the place för närvarande. Sedan 6th ed kom har spelet exploderat i form av tillägg. Allies är ju den grundläggande sjukdomen, men sen kom allt annat. Det måste vara jäkligt svårt som turneringsarrangör att veta vad man ska göra med röran. Jag såg att några turneringar i staterna kommer att göra så att man tillåter codex och sedan en ytterligare källa - exempelvis en ally ELLER en formation, ELLER Inquisition, osv.

    Nåt för nästa FF?

  • Såg en kul kommentar:

    Remember when you used to fight a menu of enemies, from Chaos to Guard to Eldar? Now, you just battle the buffet. Unless you play tyranids. Then you have to be the Lactose Intolerant Celiac Diabetic who is allergic to peanuts.

  • Allies, formations och Inquisition petar allt lite över kanten i många fall. Det är ju svårt att sålla också, vissa saker känns rätt balanserat medan andra not so much. Men hur utesluter man t.ex. en dataslate men inte en annan?

  • Det är enkelt, ras-specifika restriktioner finns redan. "Formation X är inte tillåten, övriga ok", typ. När det gäller formationer är det väl mest Tau Fire Warrior Cadre (eller vad den heter) och Tyranid Skyblight Swarm som hittills sticker ut som brutna.

  • Jag tolkar regelhäftet som att man får spela med exalted flamers till fantasy då white dwarf säger att dom är en del av army book Daemons of chaos och att ni tillåter releaser som kommer samma månad.

    När regelhäftet skrevs så visste vi inte att GW skulle ändra hur dom släpper nya grejer. Vi kommer inte att tillåta exalted flamer karaktären ur WD. Tittar över detta till höstens Fanatic

  • Vi kommer att erbjuda cateringlunch på Fanaticen i år. Det kostar 125.-/person och måltid (ni behöver inte boka upp er för båda dagarna). Menyn som gäller för både lördag och söndag är: Grillad Fläskkotlett med Rataouille och potatisgratäng (vegetarisk alternativ är Sojabiff med fetaostfyllning och Rataouille) Till detta kommer det finnas sallad och bröd. Vill ni boka upp er för mat så mailar ni fantasiafanatic@gmail.com. Vi vill ha namn och vilka dagar ni ska äta. Betalning görs på plats. Anmälan är bindande. Luncherna serveras 12.30 på lördag och 12.15 på söndag

    Om ni vill beställa lunch till Fanaticen måste det göras senast imorgon (onsdag) 09.00. På fantasiafanatic@gmail.com

  • hur fungerar detta? :

    Min magiker har tagit 2 wounds av 3 och räknas därmed till VPs. Jag förvandlar mig till en drake med lore of beast så att jag nu har mer än 50% i wounds. Matchen slutar.

    Hur blir det med VPs ?

  • Skulle säga att han är halverad då. Eller kanske bara är jag.

  • Kan man grudgea första matchen?

  • Kan man grudgea första matchen?

    Nej inte den här gången heller :). Man får göra lag tillsammans med sina vänner istället ;)

  • hur fungerar detta? : Min magiker har tagit 2 wounds av 3 och räknas därmed till VPs. Jag förvandlar mig till en drake med lore of beast så att jag nu har mer än 50% i wounds. Matchen slutar. Hur blir det med VPs

    Räknas som halverad

  • dea
    edited 27 mars 2014 11:21

    Det har blivit ändring kring maten på Fanaticen. Det blir matlådor med fläskkarre på lördag och Ris och kycklinggryta på söndag, men priset sjunker till 80:-/pers
    Hör av er om ni vill avanmäla lunch eller om ni vill anmäla. Görs på fantasiafanatic@gmail.com

    Dock kan vi tyvärr inte erbjuda detta till fler än 20 pers per dag, men alla som redan anmält har plats bland dessa. För övriga är det först till kvarn om fler än 20 är intresserade. Möjligheten att anmäla intresse för detta är öppen till 23:59 idag den 27/3.

Sign In or Register to comment.