Super Brawl Borlänge 28-30 Mars

edited 8 januari 2014 23:03 in Blood bowl

Hittade detta på SweBBA! Herregud vad sugen jag blir på att fara, är någon annan sugen?
http://forum.swebba.com/index.php?p=/discussion/15/super-brawl-mmxiv-borlaenge

«1

Kommentarer

  • Sugen, ja. Har tid ledigt från jobbet, mer tveksamt.

  • Jag ska försöka få med min sambo och dotter söderöver för hon har en kollega med dotter som Tyra och de bor i Falun men jag är sjukt intresserad av att HeadCoacha mig ner.

  • Vore trevligt med lagbyggarregler dock ...

  • Jag såg oxå detta och blev tok taggad. Svårt att se att jag har möjlighet dock

  • Är någon taggad på att fylla en bil med coacher från Skellefteå och Umeå? Jag kan tänka mig att köra och stå för bilskrället, för det är rätt dyrt med tåg ändå.

  • edited 14 januari 2014 14:03

    Vi måste kolla med Maries kollega men om vi åker allihopa så fyller ju vi vår bil rätt fort med barnvagn och allt annat crap man måste ha med sig så vår bil är full. Åker jag själv är jag givet på att åka med och få bli skjutsad riket runt och slippa köra för första gången på typ två år.

    EDIT: kollegan kommer hit slutet januari så vi tar allt då är tanken.

  • Jag funderar strakt på att spela halflings på denna eminenta tillställning. Vad tycker ni och tänker om team build. Är det värt att spela 2 träd, 13 halvisar, Peggy, 3RR, 2FF, 1 ass coach, cheer leader och en kock, mot att spela med samma men byta ut Peggy mot en vanlig halvis och 2 RR. Tankar? Synpunkter glada eller hånfull tillrop motages tacksamt

  • Jag har kollat på Ogre-rosters men det blir för snålt alltså. Fem oggrar och tre rerolls men ingen stjärna och de stjärnor som finns är väl ändå sådär... ska kolla om man dumpar en oggre till och tar med brick n grotty hur det ser ut men MED narrowing har ju snottar en minichans att klara sig men UTAN och AV5 känns de mest som spp-skänker

  • Angående din Roster Emil: Behöver du 16 pers? Klart det kommer gå åt men kan du få ut mer av att stjäla alla ev rerolls från kickofftabellen? med 14 pers har du ju 60 pappa tt leka med vad gäller ff/Cheer/Coach men jag har ingen koll på om det går åt 12 halfisar på en match. Mot grindlag kommer du i alla fall kanske bara att kunna sätta upp fullt lag i T9 för att sen tappa hober på löpande band men jag har inte helt koll.

    Puggy SKA vara med. Han är perfekt som target lock om inte annat.

  • Alla envisas att kalla honom Puggy, det är ju en tjej som heter Peggy och är utklädd halfling hane för att få spela, det vet ju alla ;o) men jo Jag var väl inne på den linjen oxå. kanske bara ha 14 spelare då och få 60k. käns som viktigt att minimera RR för den andre. Men det känns som om de kommer gå åt spelar med av6 och stunty

  • Själv lutar jag mot DWARFS. Men reglerna ger extra poäng för att vinna med mer än 1 poäng, så jag är inte helt säker ännu. Dvärgar har typ INGEN chans att vinna 3-0. Tar jag Humans eller High Elves eller nått så finns ju åtminstone möjligheten. Samtidigt är jag lite sugen på att få vinna en match snart... Har en winless streak på minst 8 matcher nu.

  • edited 5 mars 2014 09:10

    Jag klurade oxå på dvärgar för de har många startskills helt enkelt. Men där suger lagbuilden inklusive star också och de kan ju vara roliga att ha med. Undrar i detta nu var min(a) Zug är??

    Bara en vecka kvar nu men vill inte go Ork igen så det är som vanligt första valet: vill jag kunna ha chans att vinna hela turneringen eller inte... och sen vilket lag man vill lira...

  • Tror pro elves, amazons, norse och kaosdvärgar kommer göra bra ifrån sig med de reglerna.

  • Äger ju inte Pro och Amazon så då är ju valet reducerat till två lag :)

  • edited 5 mars 2014 09:54

    Undanflykter. Det är bara att ta fram green stuff och målarfärgen och göra dina egna =)

    Dessutom har du ett high elf lag du kan konvertera. Dem har du sagt att du aldrig mer ska spela ändå så...

  • Fasen också, dwarfs kan inte ta nog mycket poäng. 2-1 vinst ger inte så mycket. Nu börjar jag luta mot ett nytt underworld lag jag jobbat på. Någon som har några idéer om hur klåårn man spelar underworld? Jag vill inte ha repris på hur det gick på Nordsken förra året!!!

  • @emilskaya: Deeproot och Puggy. två träd, åtta hober, tre reroll cashar in på 1100 men du snor inga reroll.

    Möjligen kan du dumpa ett träd och ett reroll för att köpa chef plus hob men det är DYRT med Deeproot!

    Just nu lurar jag på fem Oggrar, nio Snottar och tre reroll alt sex oggrar, sex Snottar och två reroll (må köpa leader då kanske, eller skita i det, fan det är ju oggrar liksom). Men tre CAS på Snottar och man kan knappt ta upp bollen typ...

  • Nä det blir ju tufft. Leader känns inte fel då. Djuprot starkgren är ju inte gratis och lite av nöjet är ju att sno RR för andra och se frustration och vånda spridas i dratta ansikten...

  • Är Puggy verkligen bättre än en Chef?

    Vad gäller mina Underworld-planer så får de fanimej gå i stöpet på en gång. Jag körde några träningsmatcher mot en kille här i Skellefteå som just börjat med Blood Bowl. De blev hans andra och tredje match tabletop och han kan fortfarande inte alla regler. Han tokspösopade mattan med mina Underworld. 3-0 första matchen, 2-0 andra matchen. I andra matchen lyckades jag få mitt första SPP genom en passning turn 16 när min chans till OneTurnScore försvann av en snygg kick. Jag tror Underworld kan bli riktigt bra med träning och rätt skill choices, men jag har inte kapaciteten till det ännu. Tillbaka till ritbordet... Två dagar kvar till Roster-deadline.

  • Är Puggy verkligen bättre än en Chef?

    För Humans, ja. För halflings, nej.

    Har haft Puggy på mitt Human-lag ett par gånger och han har orsakat i snitt 3 Cas per match och gjort två touchdowns vi TTM med Ågren. Med halflings har har dock inte gjort ett dyft för mig. Det är uppenbart att han hellre spelar med de stora grabbarna.

  • Lite så ser jag det också. I min match mot MAGO på Doubt orsakade han flest turnovers på båda lag räknat, och då spelade jag ändå helt utan rerolls.

  • Jo, men han har potential, och som sagt en kock är ju bara värd om han hatr några RR att sno... Det blir halflings för mig om min rygg pallar att måla klart, eller om någon har ett målat halvfigurslag med Puggy att låna ut över den helgen. Hur som behöver jag låna en Puggy.

  • @emilskaya: det kan hända att någon har ett målat halflinglag inklusive tre träd och Peggy men vi får se hur det går ikväll vad gäller utlåningspotential ...

  • Jag har en Puggy om @Khanmank skulle vägra låna ut plötsligt.

  • Lysande men han "glömde" laget här trots ett svidande nederlag :o)

  • edited 11 mars 2014 08:19

    Friends don't let friends play Halflings... Själv har jag nu tagit en testmatch med Dvärgar, men jag är fortfarande inte säker på vad jag ska ta!!! Rostret måste in IMORGON.

  • Ja jag vet ÅNGEST!!!

  • Min ångest stegrades väl enormt efter Emilmatchen. Ta mig fasen ALLT gick ju dåligt. Och det var MED Narrowing ... OM jag oggrar (chansen minskade om vi säger så) är frågan 12 spelare (6+6) och 2 reroll eller 14 spelare (5+9) och tre reroll.

    Kanske tråkdvärgar inte är så tråkiga trots allt...

  • edited 11 mars 2014 10:18

    Nu har jag två oggrerosters, ett goblinroster och ett chaos pactroster att ta ställning till. Goblins och ogres suger ju och Pact är väl i alla fall kompetenta jämfört med de tidigare sagda. SUCK! Kommer man vinna skiten med endera: NEJ. Vill man sitta på bord sämst hela tiden: NEJ. Paniken fortsätter...

    Goblins kan ju spela boll lite mer än snotlings. Men ingen Pogo har man råd med om man vill ha reroll fast mitt bästa spel hittills med gobbosar var nog utan pogo i alla fall om jag inte missminner mig. Motorsåg och två mutor givna i mitt gobbolag. Och Ripper. Men de suger ju! Men jammydodger blir väl glad...

Sign In or Register to comment.