NorrCup i wamachine/hordes.

edited 4 februari 2014 15:23 in Warmachine / Hordes

Vi kommer att spela två listor och 50p. Samma listor måste användas under hela gruppspelet, inför slutspelet får listorna bytas men samma casters måste spelas. Reglerna som kommer användas för scenario m.m. är Steamroller 2014.

Cuppen kommer spelas genom att spelare delas in i grupper med 4 spelare i varje (kan anpassas till 3 eller 5 för att alla som vill ska kunna vara med) där man sedan ska spela en match mot varje spelare under en tidsperiod. Grupperna kommer att vara indelade per stad så att man kan spela gruppspelen utan några längre resor (I nuläget finns intresse att starta grupper i Umeå, Sundsvall och Skellefteå/Piteå, ifall någon är intresserad av att ordna gruppspel någon annanstans i Norrland går det bra att kontakta mig antingen genom att skriva i tråden eller skicka ett PM).

Planen just nu är att Gruppspelen kommer starta 24 Februari och pågå till sista Mars. Under den tiden får man på egen hand se till att spela en match mot de andra personerna i sin grupp. För varje match ska ett scenario ur steamrollerreglerna slumpmässigt bestämmas (se "Scenario table" i Steamrollerreglerna,)

Anmälning och armélistor ska skickas in senast 19 Februari till mig på johan.dyrlind[at]gmail.com. I mailet vill jag även att ni skriver vilken stad ni vill spela gruppspel i.

När Gruppspelen är över kommer de två bästa i varje grupp (eventuellt enbart en spelare från grupper med 3 spelare i beroende på hur många anmälda vi blir) att spela slutspel för att avgöra slutplaceringen i cuppen. Slutspelet kommer att ske i Sagagallerian i Umeå söndagen den 6e April.

För att bestämma placering är det i första hand antal vinster som gäller, som tiebreakers är det först controlpoints och sedan army points destroyed som gäller. I slutspelet kommer alla att börja på 0 så alla kvalificerade har lika stor chans att ta hem hela cuppen.

Gruppspelen har inget målningskrav med slutspelet kommer kräva en målad armé för att delta.

Cuppen kommer att vara rankinggivande (Vid 10+ deltagare vilket jag antar att vi blir).

Deltagaravgift 50kr (kommer gå direkt till priser i Cuppen, betala till den ansvariga i din stad).

Ansvarig Umeå: Johan Dyrlind "Rorin" (Jag)

Ansvarig Skellefteå: Marcus Wikström "Waywatcher"

Ansvarig Sundsvall: Linus Wallin

Alla frågor är välkomna, antingen här eller via mail.

Kommentarer

  • En vecka kvar att skicka in listor för de som vill vara med!

  • edited 17 februari 2014 15:03

    Nuvarande deltagare:

    Umeå

    • Johan Dyrlind
    • Marcus Eriksson
    • Martin Törngren
    • Erik Öhman
    • Fredrik Söderman
    • Christoffer Fahlgren

    Sundsvall

    • Erik Bäckström Andersson
    • Magnus Forslund
    • Linus Wallin
    • Henrik Gavell

    Skellefteå/Piteå

    • Niclas Berg
    • Elias Lindqvist
    • John Allgulander
    • Viktor Larsson
    • Emanuel Belander
    • Marcus Wikström

    Listor (=anmälan) ska in senast onsdag!

    Vet du att du vill vara med men har inte bestämt listor ännu så uppskattas det om du talar om det så kan jag göra färdigt gruppindelningen så snart som möjligt.

  • Sådär, alla listor uppe för de som är intresserade. https://docs.google.com/document/d/1tVvTz9XIKfjEKJAq1fad3eIckGGPJypBP90v8F8m5ZQ/edit?usp=sharing

    Går att klicka i innehållsförsteckningen och sedan klicka på "heading" i rutan som kommer upp så kommer man direkt till en viss Stad/grupp/person/lista.

    Rhyas vanligaste legion castern? :P

  • Tjo, en liten fråga. Eftersom jag varit dålig på att vara nere på FUSK senaste tiden (jag ska bättra mig!). Finns det möjlighet att få t.ex. sammanställning över kontaktuppgifter (t.ex. nickname på stridshammaren) till sina grupp"kamrater"?

    Självfallet, Rhyas är ju bäst!

  • Det jag kan bidra med är mailadresser till folk och det finns tillsammans med listorna, namn på stridshammaren får folk skriva här själva om de vill (jag har inte koll på folks stridshammaren nick helt enkelt). Facebookgruppen rekommenderas annars, de flesta är aktiva där.

  • Sen så har inte Alla Facebook så det är bra att vara aktiv på forumet med :)

  • Slutspelet kommer att ha matchstart kl 10:00 (sikta på att vara där 9:30) vi räknar med att vara färdiga 19:30. Lunch efter första matchen (12-13)

  • edited 4 april 2014 13:36

    Lite uppdatering för NorrCup Slutspelet.

    Kvalade spelare (Ettan i varje grupp står först osv):

    Sundsvall Grupp 1: Linus Wallin, Magnus Forslund

    Sundsvall Grupp 2: Per Nilsson Sandin, Henrik Gavell

    Umeå Grupp 1: Andreas Johansson, Martin Törngren

    Umeå Grupp 2: Fredrik Söderman, Marcus Eriksson

    Umeå Grupp 3: Filip Zingmark, Erik Sandström

    Skellefteå/Piteå Grupp 1: Vinnare Oliver Marklund, alla har förhinder

    Skellefteå Piteå Grupp 2: Viktor Larsson, Emanuel Belander, John Allgulander (som ersättare för Grupp 1)

    I slutspelet är det målade listor som gäller.

    Listorna får byggas om men samma casters ska användas.

    Vi kommer att spela med Divide and Conquer i slutspelet (båda listorna måste spelas minst en gång)

    Matchstart kl 10:00 så var på plats 9:30 för att lämna in lista och packa upp armén.

    Vi spelar på Sagagallerian.

    Turneringen för de som inte kvalat har samma tid och plats.

    Scenarion till söndagens turneringar:

    1. Destruction

    2. Close Quarters

    3. Two fronts

    4. Outflank

    Ta gärna med er egen info om scenarion (appen PPdigital på apple- och androidprodukter samt sidan sr20x.com är bra om man vill ha det digitalt) då det inte kommer finnas kopior på scenariot tillgängligt för alla.

    Ni kommer att få fylla i "Players Sheets" från steamroller för era listor och för att skriva ner era resultat under dagen. Vill man skriva ner sin lista i förväg går det bra att skriva ut ett eget player sheet. Fullständiga regler för steamroller: files.privateerpress.com/op/sr2014/Steamroller2014.pdf

  • Bra avslutning på ett kul koncept. Men jag måste ändå få säga några saker. När man arrangerar en turnering som Erik och Johan gjorde idag så är det extremt lamt och trist att man hoppar av. Informationen har funnits uppe i två månader så vet man att man inte kan spela hela turneringen så säg det i förväg eller så dyker man inte upp alls i mitt tycke. Detta förstör ju strenght of schedule för vissa till exempel. Att 4 inte fullföljde turneringen var jäkligt trist. Folk har burit bord och donat med annat för att man ska vara med. Vet inte vad de olika anledningarna var, men men... En tanke bara.

  • Sen att det bara var umebor som inte fullföljde gör det ännu tristare då folk har åkt enda från Sundsvall

  • edited 9 april 2014 07:27

    Sådär, ursäkta lite lång väntan, resultatet från Turneringen:

    1. Filip

    2. Martin

    3. Henrik

    4. John

    5. Linus

    6. Magnus

    7. TO (Jag och Erik)

    8. Viktor

    9. Emanuel

    10. Marcus W

    11. Per

    12. Fredrik

    13. Osten

    14. Andreas

    15. Marcus E

    16. Erik S

    Kommer fylla i resultaten för cupen i samma dokument som ni fått fylla i resultat för gruppspelet.

Sign In or Register to comment.