Hitta på nya Star Players ...

edited 7 februari 2014 15:51 in Blood bowl

... är sådant man inte bör ägna sig åt men nu är jag lite inspirerad dels av Borlänges Brawl-regler med bonusskills och dels av Dreadball. Jag har en jeppa som kör amatör Shoot-fighting och hon är ju en uppenbar witch elf med lite bonusskills. Om jag tillverkar henne rakt av med skillvärdena i regelboken och jämför henne med Roxanna och Zara så blir det följande:

With Elf 7 3 4 7 Loner, Dodge, Frenzy, Jump Up, Mighty Blow, Tackle, Wrestle 200'

Ser det okej ut? Man kan räkna på Roxanna och när Loner "kostar" 20' så kostar hon det hon kostar. Zaras Stab/Stakes är dubblar och då kostar hon också det hon kostar. Och många av Stars har en dubbel bland sina skills så därav Mighty på min Witch. Hon borde nog ha Side Step också men fyra skills känns lite mycket för "bara" 220'.

Jag menar inte att vi ska hitta på otaliga Stars men om man nu tycker att Messi vore kul att lira med i ett Gobbo/Halfling-lag kan man ju göra honom. Sen kan det ju vara kul för dvärgspelarna att få ngt mer än Grimm typ.

Man kan ha en pool med Stars till slutspelet som man får buda på som i Dreadball till exempel.

Tankar på det? Det är inte tänkt att införas om ca tre minuter det här.

Kommentarer

  • Jag hörde ett avsnitt av podcasten Three Die Block där de diskuterade med Bloodbowls Godfather Tim Anders hur man räknar ut priset på figurer man hittar på själv.
    Själv är jag helt för lokal fluff-utveckling. Jag gjorde ju ett eget Big Blue Bashas när deras riktiga coach slutade spela i ligan. Uppenbarligen tyckte de inte att jag var lika bra som Coach och började fejka injuries mot Eriks undead. Tre sparkade efter första matchen ;)

    Också: Nej

  • edited 19 februari 2014 08:56

    Skanar lite movement högre än 6 i Khorne-laget och föreslår därför en flesh hound baserat lite på Bull Centaur Stats.

    Khorne Flesh Hound Starplayer: 6, 4, 2, 8 Loner, Sprint, Sure Feet, Horns, Frenzy, Juggernaut, No Hands

    Vet dock inte riktigt hur man ska kostsätta denna, kanske 170K?

  • Hund med st2 ag4?

    Jag skulle kunna tänka mig att man inför ett pris för Årets Spelare och att den spelaren går Freelance och blir en star player i framtida säsonger.

  • edited 19 februari 2014 08:56

    Ska vara ag2 och st4.

    Ag4 och no hands är bara sadistiskt.

  • Jag skulle nog basera en fläskhund på en werewolf istället, fast med den lilla nackdelen Wild Animal. Lägg till diving catch och catch så får man en bollhållare ingen vill stå framför. Allt detta baserat på hur Emils rat ogre nästan fick till en TD häromsistens.

  • AG4 och No hands = sadistiskt... Har du kollat in Daemonettes of Slaneesh... ;oP

Sign In or Register to comment.