Har ni sett att det är turnering i Sundsvall 1-2 februari?

edited 17 januari 2014 21:35 in Blood bowl

Finns info på Fejjan av alla ställen.

1100'. Fem standard skills eller lite kombos.

Kommentarer

  • DAng it! Den hade jag missat!

  • ska ni dit? jag är sugen, men ska kolla schema och grejer om det är möjligt

  • Har nån en länk? Jag ska kolla mitt schema också och jag kan helt klart tänka mig att ta bilen dit om nån vill hänka.

  • edited 18 januari 2014 15:31

    Njurunda Warhammersällskap i samarbete med studiefrämjandet och MittKon arrangerar en bloodbowl turnering. De som har möjlighet uppmanas att ta med egen plan! kostnad 100 medlem 150 icke medlem. Med medlemskap menas antingen Nwhs eller mittkon.

    reglerna är som sådana att:

    1,100 000 guld. 5 standard skills, eller 3 standard och en dubble, eller 1 standard och 2 dubble.

    tier 3 lag får 2 extra standard skills eller en dubble.

    Turneringen kör med Ressurection Gobliner får köpa upp till 2 bribes halflings får köpa in en chef.

    goblins och halflings får köpa in starplayers.

    det är 6 matcher med inskrivning kl 10:00 och spel start kl 11:00

    Schema: lördag - 10:00 Inskrivning - 11:00 Match 1 - 13:00 Lunch - 14:00 Match 2 - 16:00 Rast - 16:15 Match 3 - 18:15 match 4

    Söndag - 10:00 match 5 - 12:00 match 6

    Pokal till Ettan samt presentkort och diplom till all, den är inte Naf sanktionerad i år planen är att fixa det till nästa år!

    Inga målningskrav men det uppskattas om man åtminstone har tabletopstandard.

    Första matchen är randomiserad övriga matcher följer Swiss-systemet. Poäng är förlust 3 lika 5 vinst 10, killPoints 2 för varje modell som dör. Living rule book 6 och "competition rules pack.

    Nybrogatan 30, WF-lokalen


    Det är infon för er fejsbooblösa

  • Jag har nu utverkat tillstånd för BB-deltagande och sitter gärna med i en bil som rör sig från Skel via Umä mot Svall om det går att ordna. Kommer spela med ett oerhört hårt lag (läs: jag har som vanligt ingen aning men dvärgar är ju "kul")

  • Det går inte att åka tåg ner på lördagen i alla fall

  • Med dem reglerna hade jag kört orcs direkt :)

    • 1x Troll 110
    • 4x Bobs 320
    • 4x Blitzer 320
    • 1x Goblin 40
    • 1x Linemen 50
    • 1x Thrower 70
    • 3x RR 180

    • Totalt: 1090 (10k för FF/Ass-C/C-L)

    • Skillselection: Bob x4 Block sedan kick off returen på throwern alt Guard/Tackle på en Blitzer

  • Inget målningskrav... Nu blev jag osäker. Men ok, jag ska kolla med barnvakten och så kör vi tidigt som satan. Om det inte råkar vara någon som kan fixa sovplats mellan fredag och lördag? För visst kunde man sova på konventet i år också?

  • jag kommer tyvärr jobba den helgen, fullt hus med invigningen av kulturhuvudstadsåret.

  • Packarn skulle lira med sina orker och de är ju målade. Jag ORKar inte igen.

  • Jag ska sova i Härnösand för det är megaMagic också men har inte läst hemsidorna ordentligt för att kunna säga än om man kan sova där. Ska läsa mer idag.

  • Jag drog ett sms till dig Klas men har du kvar samma nummer?

  • Men packarn har ju ett nymålat humanlag? Finns det någon arrangör man kan kontakta på ett enkelt sätt? Jag fick SMSet. Good stuff :D

Sign In or Register to comment.