Problem med Leadbelcher

edited 5 november 2013 18:57 in Figurmålning etc

Min nästan oanvända Leadbelcher färg är alldeles vattnig, hur mycket jag än skakar den så är det lite kleggigare på botten men bara bubblig färg kommer upp, någon mer som upplevt det problemet med GW färger? Ska jag gå förbi med den på Fantasia och visa för Dea?

Kommentarer

  • edited 5 november 2013 19:51

    På tal om de nya GW-färgerna: Någon annan som märkt att deras washes(shades) blivit blänkande snarare än matta när de torkat? Så var de inte när jag först köpte dem.

  • Vet inget om Ledbelcher färgen men wacherna moste man skaka ordentligt inna nanväning och man bör även skaka den om du använt den ett längre tag ananrs blir den som du säger blank

  • Det är en mörk metall bas, tänk boltgun metal

  • Kanske ska poängtera ut att den är Base

  • Jag har haft problem med "screaming bell" som är mörk metallfärgade base.

  • Skaffa P3Paints Pig Iron. Färdigt.

  • En person skriver om ett problem. Massa svar som - rent krasst - är mest skitprat. Det var säkert det hen ville ha hjälp med. Men då vet man ju att det är helt värdelöst att efterfråga något här. Dynga finns det gott om på nätet ändå. Streck i debatten.

  • @Khanmank. GarAng beskriver ett problem och frågar om det är någon annan som har haft samma problem och om han bör gå tillbaka till butiken med den. Witch King tar sedan upp att han har haft problem inom samma område dock inte samma problem. The _Fellman ger ett tips som kan hjälpa Witch King med sitt problem och svarar till GarAng att han dock inte kan hjälpa honom med hans problem. GarAng kommer sedan med ytterligare detaljer om sitt problem. Jag svarar att jag har haft samma problem vilket GarAng frågade ifall någon hade haft. Serpent kommer med ett tips som visserligen inte kan lösa GarAngs nuvarande problem men som ger honom en möjlighet att kringgå det. Serpents råd kan även hindra andra från att råka ut för samma problem. Sedan kommer Du in och förolämpar ett gäng personer (att säga att de snackar skit anser jag i detta fall vara en förolämpning). Ifall det gör dig gladare så kan jag säga följande till GarAng:

    Eftersom att färgen är nästan oanvänd så är det möjligt att Dea kan ge dig en ny. Det du först skulle kunna pröva med är att röra om färgen med en tandpetare.

  • edited 7 november 2013 17:28

    Så det gick att få fram lite vettig info till slut! Tummen upp på det!

    Men nu sätter jag megastreck i debatten.

  • Jag har rört om färgen väldigt mycket utan effekt. Men jag har pratat med Dea på butiken och jag ska få byta in den mot en ny, så det har löst sig.

    Men tack för alla goda råd :)

  • Jag erkänner att jag lackade ur där förut - och att jag tydligen inte klarar av att faktiskt sätta streck i debatten - men jag tycker ofta det är så att en fråga ställs och massa halvirrelevant pladder inhystas som svar. Det är typ spam för man måste sitta och läsa saker som inte är svar på frågan man ställde. Slöseri med tid helt enkelt. Men nu är jag lugn och fin igen.

    Min rekommendation är annars att köpa färgerna från typ 1988 för de jag har funkar fortfarande. De är säkert helt ofarliga och innehåller inga konstigheter heller ehost...

Sign In or Register to comment.