Är det dags för en stor gemensam forumsida för alla svenska Blood Bowl-ligor?

edited 30 oktober 2013 21:57 in Blood bowl

Frågan är ställd på Fejjan:

Maybe it´s time to bring all the leagues and tournaments, websites and forums under one big roof? A swedish Blood Bowl site with subforums and so on.

med några svar:

I'm all for one big Swedish forum (and a common domain for tournament websites etc), and I'm sure StockBowl would join it. But we need (at least) the guys from Malmö, Gothenburg and Umeå as well.

Malmögänget är påverkningsbara, just saying...

Göteborg är lätt med på ett samlat forum! Låter som ett bra sätt att få med alla och dessutom samlat rekrytera fler spelare!

Så vad säger ni? Jag är på av många anledningar. Lätt att hitta är väl den minsta...

Kommentarer

  • Jo men det tycker jag väl låter som en bra idé. :D

  • Har gått i liknande tankar. Tekniskt är jag mer intresserad av att rodda liga-administration snarare än forumdito.

  • Låter som en ypperlig idé som det har talats om förr. Forum är lätt att få till så att alla blir samlade, ligaadministration kan vara knepigare, speciellt med alla house rules.

    Hoppas bara att det också går att lura de lösa coacherna som finns i städer som Östersund och Skellefteå också.

  • Det går undan. SWEBBL verkar hårt på gång. Jag tycker alla ska ta sig in på Fejsbok och ge input. "Svenska Bloodbowl turneringar".

  • Av rent ideologiska skäl vägrar jag facebook och många andra "sociala medier", men jag hoppas att resterande umeåbor representerar vår sak.

  • Jag kan framföra dina tankar om det är väldigt avvikande sådana men det är väl mest en paraplyorganisation det handlar om.

  • Jag har inte heller någon ansiktsbok så för min talan också... :D

  • edited 1 november 2013 09:00

    Jag har en, men får inte använda den för min fru

  • Jag beklagar sorgen. För er alla tre. För det finns ju inget bättre än att slösajagmenaranvända konstruktiv tid på fejjan... ehost

  • Lägesrapport: två föreslagna namn är Swebbl och Sbba, där det senare står för Swedish blood bowl association, I likhet med den danska motsvarigheten. Det argumenterades om att föreningen inte är en liga utan en paraplyorganisation och därför inte bör ha liga i namnet. Vilket skulle ni föredra, Swedish blood bowl league eller dito association?

    Föreningstekniskt pågår det diskussioner om hur man går till väga för att starta ett förbund, alternativt hur det skulle fungera att vara del av sverok. Tankar och erfarenheter om detta som ni vill ha framförda?

  • Gillar SBBA bättre. Nästan som ABBA. Min erfarenhet av sverok är att det trillar in mer pengar, men blir mycket administrativt arbete. Föreningar jag varit med har dött ut för ingen till sist orkat med det administrativa.

Sign In or Register to comment.