40K Dubbelturnering

dea
edited 12 november 2013 11:37 in Turneringar / konvent

40K Dubbelturnering

Söndag 15 december 09.00 - 18.30

Plats: Tegs Centralskolas matsal.

Anmälningsavgift: 50:-/spelare, anmälan görs på Fantasia, här i tråden eller på info@fantasiaweb.se

Ni kan anmäla er själv så hjälper vi till att hitta en medspelare

Regler:

750p/spelare (ni kan blanda arméer)

Restriktioner (gäller för varje spelare)
Inga Flyers
Inga dubbletter av HQ, Elite, Fast Attack eller Heavy Support
Inga Fortifications
Inga Allies

Målat är ett krav om ni varit med i Fanatic turneringar eller andra större turneringar.

Är ni under 16år så halveras anmälningsavgiften om ni deltar i något av Fantasias 40K Bring in Battle som hålls 16/11 eller 24/11

Välkommen
Fantasia

«1

Kommentarer

  • dea
    edited 10 december 2013 14:10

    Anmälningslista

    1. Magnus Jonasson
      Tomas Hammarström

    2. Henrik Gunillasson
      Osten

    3. Markus Malmbo
      Jon Borg

    4. Andreas Bäckström
      Fredrik Seijsing

    5. Theodor Persson
      Torgny Larsson

    6. Joel Hedman
      Axel Linder

    7. John Gustafsson
      Björn Sjöström

    8. Ola Örnberg
      Mattias Jonsson

    9. Victor Bergenholtz
      Viktor Forsberg

    10. Mikael Näslund
      Joakim Landell

    11. Rasmus Lindberg Erixon
      Thom Olofsson

    12. Mattias Edin
      Erik Olofsson

    13. Robin Mattas
      Jonas Pettersson

    14. William West
      Lukas Blomberg Nyström

    15. Simon Ingvarsson
      Petrus Brännström

    16. Alexander Dahlberg Sällden
      Viktor Byström

    17. Mattias Hänninen
      Martin Kristiansson

    18. Isak Eriksson
      Anton Sandström

    19. Kristoffer Wikner
      Björn Svensson

  • om man anmäller sig å sen vissar det sig att man inte kan spela få man pengarna tillbaka då eller?

  • om man anmäller sig å sen vissar det sig att man inte kan spela få man pengarna tillbaka då eller?

    Det ska vi nog kunna lösa. Tänk bara på att din lagkamrat inte kan spela då heller

  • Inga flygande monster heller i guess?

  • Inga flygande monster heller i guess?

    Jo då ,det får man

  • Okej då vet man

  • edited 31 oktober 2013 00:57

    45 dagar kvar 9 anmälda

    Riktigt nice

  • Kommer nog försöka dra med en vän, men jag har en fråga. När ni säger målat inkluderas då basning? För jag hinner kanske inte basa klart tills dess.

  • Det borde räcka att du målar baserna.

  • John Gustafsson & Björn Sjöström anmäler sig!

  • Kommer nog försöka dra med en vän, men jag har en fråga. När ni säger målat inkluderas då basning? För jag hinner kanske inte basa klart tills dess.

    +1 på Seijsing

  • Ola Örnberg och Mattias Jonsson anmäler sig. Kommer in med snabba cash i veckan

  • Då jag hade fel på om man fick ha flygande monstrous creatures så tänkte jag att det är lika bra att slänga ut fler frågor jag redan har gett mig själv svar på.

    Får man kasta psychic powers på sin medspelares armé? och får en Independent Characters joina sin medspelares armé?

  • Nej det får man inte. Armeérna räknas inte som allierade på något sätt heller. Inom paret kan man spela vilka armeér som helst oavsett ifall de vanligtvis kan alliera sig.

  • Något beslut kring dublett av HQ?

  • edited 9 november 2013 21:02

    Inget svar till Grimm´s fråga på flera dagar?

    Ska väl inte vara något problem att ha dublett av HQ då det inte står med bland restriktionerna, så länge man klarar det under de övriga reglerna som finns t.e.x. minst 2 troops och att den inte är unique förstås.

    Om det nu inte funderas på att lägga in fler restriktioner?

  • Det funderas på att läggas in restriktioner mot dubbla HQ

  • Hmm, jag skulle vilja utöka en fråga jag ställde på Fantasia om Leman Russes, fast denna är mer riktad mot Squadrons.

    Om en enhet i Heavy, Fast eller Elite kan tas som skvadroner (t.ex Leman Russ Squadron, Carnifex Brood, Warwalker unit), räknas en skvadron som en unit? Så kan man t.ex ta två Leman russer eller tre Sentinels sålänge de är i samma enhet, och därav tar endast upp ett Force Organisation slot?

  • Första posten uppdaterad. Vi har lagt in restriktion mot dubbla HQ

    Om en enhet i Heavy, Fast eller Elite kan tas som skvadroner (t.ex Leman Russ Squadron, Carnifex Brood, Warwalker unit), räknas en skvadron som en unit? Så kan man t.ex ta två Leman russer eller tre Sentinels sålänge de är i samma enhet, och därav tar endast upp ett Force Organisation slot?

    Du får inte dubblera ett slot. Så det stämmer att du kan ha två Leman Russ, så länge de köps i en enhet

  • Jag antar att av ungefär samma anledning så går det bra att lira ett Necron Royal Court om du kör en Overlord?

  • Gah. Brainfart, det blir ju inte ens en "dubblett" /eyeroll

    Please ignore me :)

  • Är det ett lagligt FOC om båda spelarna har ett troop var, eller är det individuelt per spelare?

  • @Vikbys:Det är per spelare. Alla restriktioner gäller per spelare.

  • När skall listor vara inne?

  • Den behöver inte bli inskickade i förväg. Se bara till att ha med armélistan till turneringen och att den är rättskriven.

  • När är sista anmälningsdag?

  • Det går bra att anmäla sig fram till onsdag samma vecka (om det inte är fullt innan dess. Taket lär bli kring 20 lag)

  • Storlek på borden?

Sign In or Register to comment.