Nya Darkelves

edited 24 september 2013 18:13 in Warhammer fantasy

Kolla tråden för bilder från warseer på nya darkelves: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?380158-Dark-Elves-coming-in-October/page70

«1

Kommentarer

  • edited 1 oktober 2013 10:48

    Cauldron of Blood: Över förväntan. Jag gillar den.

    Shadowblade: Snygg pose. Kanske lite opraktisk?

    Hydra: Uppskattar att handlers numera sitter fast på plattan. Men vad är det som sticker ut ur dess buk?

    Bloodwrack Shrine: Solklar centrepiece för min kommande Dark Elf-armé. :D

    Witch Elves: Ungefär som förväntat. Snyggare än nuvarande häxor men inga mästerverk.

    Kharibdus: Kommer aldrig lära mig namnet utantill känns det som. I övrigt en oväntad modell med oväntad design. Vet inte vad jag tycker om den än.

    Dark Elf Warriors: Dark Elves eller High Elves? Inte helt säker. De verkar ha återgått till den klassiska designen på hjälmen. Personligen gillar jag den nuvarande mer. Blir nog en hel del konverteringar för min del.

    Sisters of Slaughter: WTF? Jag är nyfiken på vad skillnaden är mellan dessa och Witch Elves.

  • edited 25 september 2013 12:16

    Det verkar vara inne i fantasy att ha stora klätterställningar som warmachines. :)

    Kharibdyss-monstret är jättehäftigt! Men ja, man vill säga kharybdiss istället. Jobbigt då de byter två bokstäver på ett redan existerande mytologiskt monster.

  • Jag vill ha mer bara bröst, det här ny-puritanska suger.

  • jupp,.. håller med..

  • Inte om det ska vara barnvänligt. Get a girlfriend if you don't like it. :)

  • Boobies 'n Seamonsters, låter som nåt från ben&jerrys!

  • edited 27 september 2013 18:57

    Här har ni era bara bröst... ni bad ju om det....

    Bilden längst ner

    http://www.forgeworld.co.uk/News/Games_Day_UK_2013_Pre-Releases.html

  • edited 1 oktober 2013 06:45

    Dessutom mer logiskt att de faktiskt är påklädda. Mer praktiskt. Daemonetter kan jag förstå, men de är demoner. I strid är nog bröst mest i vägen....om man nu ska prata logik som för det mest iofs inte hör hemma i wh och 40k. :)

  • Kan någon förklara för mig varför Witch Elves är dubbelt så dyra som Dark Elf Warriors?

  • Dubbelt så många attacker, Poison, bättre WS och bättre champ? Och ett visst mått av överpris tyvärr.

  • edited 1 oktober 2013 12:27

    Vad jag syftade på var just överpriset. ;)

    Dark Elf Warriors: 240kr

    Witch Elves: 420kr

    Betalar man 180kr för transfer sheets?

  • edited 1 oktober 2013 12:54

    Håller med om att det är konstigt, hade gärna uppgraderat mina 30 gamla omålade till de nya modellerna men kan inte motivera att göra det för den prislappen.

  • Aha, ja i pengar finns det en enkel förklaring. Gamla Witch Elves var i tenn och inte supersnygga och iom att GW är allergiska mot prissänkningar så måste de nya kosta minst lika mycket även om de är i plast. Annars kan ju folk tro att GW sätter priser efter nån slags jordisk logik och så kan vi ju inte ha det. Prishöjning uber alles!

  • Jag antar att det är bara att välja. GWs witch elves eller dessa:

    http://www.ragingheroes.com/collections/complete-collection/products/blood-vestals-command-group

    Priset är i princip detsamma (per modell).

  • Ni känner säkert till detta, men en del av mytologin kring Amazoner gjorde gällande att de skar bort sitt högra bröst för att det var i vägen när de skulle skjuta pilbåge. Skulle vara intressant vad de olika marginalerna blir mellan figurerna?

  • edited 1 oktober 2013 19:15

    Tycker faktiskt GWs modeller är snyggare i det här fallet. Jag kanske är konstig men det börjar bli fånigt att bara för att flickor är onda och blodtörstiga så ska de vara nakna också i figurspelsvärlden. Det känns som de flesta alternativa figurskulptörer gör dem såna bara för att de inte behöver anpassa sig för att kunna nå alla åldrar, vilkat jag förstår att GW vill anpassa sig efter.

    GWs figgar är i det här fallet också betydligt mer dynamiska. Det ska tilläggas också att de faktiskt lyckats med att hålla någorlunda proportioner på deras "behag" och inte fått dem att se ut att trotsa tyngdlagen som raging heroes.

    OBS! Gillar starkt sisters of slaughter!

  • Det var en lång tråd om genus på ett annat figurspelsforum för inte så länge sedan och man kan ju inte annat än att hålla med om hur stereotypt det är. Man kan ju undra hur svårt det skulle vara för GW att bara göra lite kvinnohuvuden till vanliga warriors till de flesta raser.

    Sedan måste jag bara får länka in bilden som Nilssonharhund tog upp på svenska 40k, där man kan fråga sig varför GW inte gör några manliga dark elf/dark eldar modeller i samma stil

  • edited 1 oktober 2013 21:19

    Det jag själv tycker är konstigt ur ett genusperspektiv är att folk reagerar på halvnakna och "idealiska" kvinnokroppar (Witch Elves) men inte på halvnakna manskroppar som de flesta män inte ens kan bygga med hjälp av steroider (Marauders). På samma sätt har Barbie-idealet genom årtionden ifrågasatts men inte He-Man-, Fantomen- eller Conanidealet på hur en riktig man ska se ut.

    Sen vill jag förtydliga att det inte är för att Raging Heroes modeller är barbröstade som jag föredrar dem utan för att jag gillar poserna bättre och för att de är i mitt tycke bättre skulpterade (ansikte+hår). Sen gillar jag variation så jag hade föredragit om en del av dem hade mer kläder. Lär nog köpa båda raging heroes'och GWs och använda dem i samma enhet just för att uppnå denna variation.

  • Enkelt, dom flesta figurspelare ser ju ut som He-Man redan :D

  • edited 2 oktober 2013 06:26

    Nu vill jag inte starta en längre genusdiskussion eftersom jag vet att de allra flesta spelar warhammer/40k för att de tycker det är coola figgar, inte för att det är "heta" figgar. De flesta tänker nog inte i genusperspektiv.

    Men det är inte riktigt jämförbart att säga att manskropparna också är idealiska, för där finns hela spannet. Allt från tjockisar (en del karaktärer) till mer normala (t.ex. empire- och bretonnia-soldater, guardsmen) till he-man marauders. Det finns hela spannet. Medan för de kvinnliga modellerna är det i princip samma tema hela tiden, halvnakna och ubersmala.

    Sen får man iofs säga till figurskulptörers försvar att det är svårt att på en sån liten skala se skillnad på manliga och kvinnliga figurer utan att överdriva vissa former.

    Haha, kul bild förresten och ja, det hade inte blivit populärt om GW gjort såna figgar.

  • Jag tror att anledningen till att GW gör kvinliga modeller så som dom gör är för att dom sysslar med klassisk fantasy och blrjade göra figurer för 30 år sedan. Kvinnor skal klä sig som om dom vore på solsemester och helst inte använda vapen, män ser ut som conan och är stridsmonster fram tills man blir en gammal gubbe för då blir man magiker.

    Både Wyrd och Privateer press är duktiga på att skapa kvinliga karaktärer som är mäktiga i fluffet utan att vara suport för en manlig karaktär och har modeller som ser ut som att dom är på stridsfältet för att strida inte strippa.

  • edited 2 oktober 2013 10:39

    Det är klart att det är klassisk fantasy. Men man behöver inte dra det till sin spets, alltså att varenda gång låta dem ha tuttarna framme (ursäkta ordvalet).

    Min poäng var från början att det ser mer fånigt/komiskt än coolt ut med svävande bamseboobs, inte att ta strid för kvinnors rättigheter (även om det är viktigt!).

  • GW tar det inte till sin spets det finns företaf som är mycket värre. GW´s figurer ser faktist ut som dom befinner sig i strid medans en del företags figurer ser ut som om dom modelerar. Rackham : http://www4.osk.3web.ne.jp/~hasinaka/fianna03.jpg Soda pop: http://i102.photobucket.com/albums/m98/Vern_06/photo3.jpg

  • edited 2 oktober 2013 11:22

    @Jonathan: När det kommer till kvinnor finns också hela spannet - allt från fula häxor och kvinnliga troll/ogres/dvärgar till vanligt fotfolk till plastikopererade och våldsamma bimbos/pinuppor. Däremot är inte vanliga/fula kvinnor lika vanliga som alldagliga/fula män i klassisk fantasy men det beror helt enkelt på att kvinnor i allmänhet (i figurspel) är färre till antalet (då kvinnor traditionellt och i modern tid inte far ut i krig lika mycket som männen).

  • edited 2 oktober 2013 12:13

    Viggo3000: Det är inte GW jag menar, det poängterade jag tidigare. Jag sa att jag gillar GWs figgar just eftersom de ser ut som de ser ut. Det är just andra företag jag pratat om.

    Witch King: Det är klart att det finns undantag men för att angripa ett problem måste man generalisera lite och generaliserar man kring det här så ser man ändå tydliga mönster. Undantag går alltid att hitta.

    Och, ja, kvinnor är färre till antal men det förändrar inte saken ändå att för det allra mesta då de är med så är det lättklätt. Även om man jämför antalet manliga figgar och kvinnliga.

    Min POÄNG är FORTFARANDE att det ser FÅNIGT/KOMISKT ut med svävande bamsebröst. Tycker JAG! :)

  • Någon som vet hur stor basen är till den nya Cauldron of Blood?

Sign In or Register to comment.